Gå til innhold

"Mensen-migrene"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på om noen andre er plaga av dette??

Etter at jeg fikk mitt tredje barn for snart 3 år siden, har jeg vært plaget av sterk, migrenelignende hodepine.

Den varer alltid to dager. Dag 1 liksom "bygger det seg opp" og blir stadig verre. Jeg legger meg med hodepine (sover egentlig godt når jeg legger meg heldigvis), og våkner med den neste dag. Så går det gradvis over utover dag 2.

Det kan best beskrives som en "klo" fra tinning til tinning, uklart syn og kvalme. Noen ganger kaster jeg opp. Utrolig ubehagelig, og utmattende. Disse dagene er jeg ikke i stand til mye annet enn å ligge på sofaen...

Så ikke noe spesielt mønster i når det kom i starten, men etter å ha fulgt med på kalenderen ei stund, ser jeg at det nesten alltid sammenfaller med mensen. Dagen før eller første/andre dag.

Har bestilt meg legetime, så skal få sjekka meg ordentlig.

Er bare nysgjerrig på om noen har det på samme måte, evt om noen har gode råd? Enten til lindring (vanlige smertestillende har null effekt på denne hodepinen), eller helst til forebygging!

Skrevet

Ja jeg har det også jeg.. Hvertfall før mensen (jeg svarte også på tråden om dårlig mage ved mensen..)

For meg er det som en konstant murrende hodepine som flere ganger om dagen slår ut i stikksmerter i hodet..

Jeg tar ingen smertestillende mot det, da magen blir enda verre av det..

Helsikes mens..

Skrevet

Har siste året slitt med migrene i forbindelse med mens. Begynner 2 dager før og varer 4-6 dager. Testet ut ulike migrene medisiner. Kommer pga hormonforandringene i kroppen rundt mens. Nå er jeg gravid og har null migrene :)

Spør om å få prøve migrene medisiner dersom paracet og Ibux ikke fungerer. Lykke til :)

Skrevet

har det på akuratt samme måte. ett migreneanfall i mnd, å det er dagen før mensen kommer. min lege sa det var hormonutløst. jeg har fått noen tabletter som heter almogran, de funker bra på meg. tar en når jeg merker anfallet kommer snikende, og etter ett par timer glir det over. uten medisiner kaster jeg opp å ligger å vrir meg i senga med dundrenes hodevondt, synsforstyrrelser og hetetokter.

Skrevet

HI her!

Tusen takk for svar!

Kjenner jeg ble ganske beroliga av at det sikkert går ann å forebygge med migrenemedisiner! Begynner nemlig å bli rimelig lei nå!

Hormoner er noe dritt innimellom;-)

Har så og si aldri hatt hodepine i mitt liv før dette, så takler det dårlig.

Men synes det er litt rart at det plutselig bare dukker opp, og så etter barn nr 3.................

Godt legetimen er snart:-)

Skrevet

Jeg fikk også migrene etter at førstemann ble født. Kommer alltid ifm mensen og gjærne et par ganger i mnd i tillegg. Jeg tar migrene medisiner med engang jeg kjenner det, venter jeg med å ta det blir det et sant helvete og jeg klarer knapt ta vare på barna. Heldigvis virker medisinen godt når jeg tar det tidlig, og om en 15-20 år er det overgangsalerern og forhåpentligvis migren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...