Gå til innhold

Dere som har begynt å gi grøt, kan dere svare ? Takk

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 5 mnd har fått grøt en gang om dagen den siste uka, med pupp rett etter siden hun foreløpig bare smaker og ikke spiser nok til et måltid. Men går fort fremover og hun spiser mer og mer. Hva gir dere å drikke ved siden av ? Vann, i såfall kokt først ? Skal jeg pumpe og gi henne melk ? Og hvor mye ? Og hvor fort gikk dere over til enda et grøt måltid ?

Hva er liksom det ideelle når hun passerer 6 mnd ? Hva skal hun ha av melk, grøt, middagsglass og mellommåltid da ? Prøvde å spørre helsesøster, men hun sa jeg bare skulle amme så lenge jeg hadde melk. Men begynner så måtte å jobbe 2 dager i uka og pappa'n må kunne ha henne og dermed også kutte ut puppen på dagtid.

Takk for all hjelp :)

Fortsetter under...

Jeg gir vann til grøten! Koker det å har på en stor flaske så har jeg alltid klart. (Fikk beskjed av helsesøster i går at det ikke er nødvendig å koke vannet lenger) jeg gir også romtemperert eller litt avkjølt vann så han blir vant til det! Han får nå grøt på kvelden, blandet med vann. Og så pupp før han legger seg. Han er ennå ikke oppe i en full porsjon. Har akkurat begynt å gi han litt banan eller annet grønnsaksmos til lunsj. Tenkte å begynne med middag når han er 6 mnd, så da blir det fast føde lunsj middag kvelds. Ammer i mellom for han må ha pupp annenhver time.. Så blir det vel grøt til frokost etterhvert og når han har fått dreisen på spisinga! :) han er 5 mnd og tre dager!

Endret av 1+1=3 <3

Jeg gir grøt og mme på flaske ved siden av, hun spiser ikke hele porsjonen enda så føler at hun må ha melk også. Kommer til å fortsette med melk ved siden av frem til bun har begynt med middag og spiser nok mat til hvert måltid at jeg føler hun får i seg nok. Begynner nok ikke med middag før 6mnd, hun er 5mnd nå. Med de andre har jeg gitt en flaske med mme som mellommåltid innimellom måltidene.

Mini får vann når han spiser grøt, en hel porsjon til lunsj. Før han var oppe i en hel porsjon tilbød jeg mme etter grøten. Han får banan eller grønnsaksglass til middag og mme etterpå for han spiser ikke så mye av det enda. Så velling på kveldsflasken :)

Skal bytte ut velling med grøt når han er 6 mnd. Han er nå 5 mnd og 10 dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...