Gå til innhold

Ordinær UL - 19+1 - for sent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det virker som du har god greie på når du har termin, så det er vel ikke for sent. Jeg hadde UL i uke 18 og den ene tvillingen ble satt 3 dager frem og den andre 4 dager tilbake, Så ifølge UL er det en uke imellom dem. Siden dette er IVF vet jeg akkurat når egget ble befruktet så UL stemmer ikke helt.

Det virker som du har god greie på når du har termin, så det er vel ikke for sent. Jeg hadde UL i uke 18 og den ene tvillingen ble satt 3 dager frem og den andre 4 dager tilbake, Så ifølge UL er det en uke imellom dem. Siden dette er IVF vet jeg akkurat når egget ble befruktet så UL stemmer ikke helt.

Ok.. Her har jeg noe å lære forstår jeg.. :D hvordan er det mulig da? Hva begrunner de det med?

Ok.. Her har jeg noe å lære forstår jeg.. :D hvordan er det mulig da? Hva begrunner de det med?

Termin blir satt utfra hvor stort fostret er. Nå det er tvillinger er det største barn de regner. At den ene ble satt en uke tilbake skyldes bare at hun er mindre. Noe som er vanlig.

Trenger vel ikke navne at på forrige UL (uke 12) fant de ikke den ene tvillingen. Selv om jeg visste det var to ifølge 7 uker UL. Jeg trodde den ene var dø.

UL er bare en undersøkelse som ikke kan fortelle alt.

Termin blir satt utfra hvor stort fostret er. Nå det er tvillinger er det største barn de regner. At den ene ble satt en uke tilbake skyldes bare at hun er mindre. Noe som er vanlig.

Trenger vel ikke navne at på forrige UL (uke 12) fant de ikke den ene tvillingen. Selv om jeg visste det var to ifølge 7 uker UL. Jeg trodde den ene var dø.

UL er bare en undersøkelse som ikke kan fortelle alt.

Ok Takk or oppklaringen! :)

Annonse

Jeg vet jeg er i uke 18..brukte cb monitor og hadde kun sex 3 ganger den helgen i løpet av hele juni.Har faktisk ikke hatt sex siden og var på sommerferie uten mannen min. Har hatt 3 tidlige UL som bekreftet ukene.Alikevel mente jordmor i går at jeg bare er i uke 16-17..og at det var helt umulig å kunne se kjønn.Så jeg skal også til UL da i uke 20(19+2)

Jeg var når jeg var 19+0 men ble satt 3 dager frem, så var plutselig 19+3. Graviditeten min er også IVF, så syntes det var rart de kunne flytte på den, men det er vel ikke på dagen 40+2, men størrelsen. Men kan jo ikke akkurat si at det gjorde meg noe å plutselig ha 3 dager mindre til terminen;)

Lykke lykke til, det er fantastisk:D

Da vi var på privat ul 15+4, da mente legen at terminen var riktig basert på målene på hodet. Når vi kom på ordinær ul 20+3, så ble vi plutselig satt tilbake 9 dager basert på målene, så nå er jeg veldig usikker på om hva som er riktig.

Jeg var på ordinær ultralyd med min første i uke 22/23 og det gikk bare bra. Det var i seneste laget sa dem men jeg hadde verdens verste lege og oppdaget ved en tilfeldighet at han ikke hadde bestilt ultralyd. Men møtte verdens snilleste dame på Ullevål som satte opp time til ultralyd og fikk ordnet fødeplass til meg :)

Jeg skal på ul den 18.10.12 å da er jeg 19+1..var på ul i uke 16 også men,kun for sjekk av livmorhals men fikk jo vite kjønn allerede da å mannen fikk seg en overaskelse på gebursdagen sin..men når di målte hode da så fikk jeg en termin å når di målte lårbein så ble den satt fram plutselig så di sa d var best å vente til uke 19 faktisk...så jeg er spennt på den dagen da :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...