Gå til innhold

Ny skravletråd for oss med 2-4 uker igjen :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei å god helg :) Nå er det bare 14 dager igjen, å jeg begynner å bli veldig klar! Det har snudd ganske fort egentlig, sånn etter at permisjonen startet.. Jeg er klar for at vesla kan komme å da blir nok de siste par ukene litt lange kanskje, så nå kan jeg sette meg inn i de som klager mye hehe

Jeg klager ikke mye, bare kjenner at det nå begynner å bli tungt i kroppen og er mer trøtt :) de siste nettene har jeg vært oppe 4-5 ganger, og det er mye synes jeg..

idag brast jeg i gråt av en filleting ;) nå har jeg sett eventyrfilm og skal lage meg en god salat :) God lørdag jenter :)

Vi veeeenter jo bare for tiden - skjer ikke så mye da;)

Selv har jeg legetime i dag og så skal jeg en tur innom kontoret. Innrømmer at jeg kjeder meg litt her hjemme nå. Det positive er at jeg sover godt om natta nå og er ganske pigg på formiddagen.

Ukas prosjekt er å lære seg å hekle slik at jeg blir helt ferdig med et babyteppe jeg har strikka. Jada. Viktige prosjekter ;)

Og kanskje lese litt i Gro Nylander-boka mi...

Hei.. :)

Har vært travel så det holder.. Har alle de store babytingene tror jeg. Ikke brystpumpe, men det får jeg i verte fall låne om det haster.

Babyens bag er klar. Senga er klar. Vogna og min fødebag må gjøres klar, men har lagt alt innhold frem.

Snekkerne er ferdige.

Var i dåp i går, og på sv kontroll i dag. Er helt tygd og spyttet ut, sliten og anklene mine er enorme. Fjeset og.

Babyteppe håper jeg å få klart. Gro Nylander håper jeg å få lest noe i. Men akkurat nå har jeg kapitulert

Annonse

Holder på å gå på veggene her hjemme etter hvert. 6 dager igjen idag, og er sååå utolmodig! Med en gang jeg slår opp øynene på morgenen så lurer jeg på hvordan jeg skal komme meg igjennom dagen :P Kjeder meg så!

Så prøver så godt jeg kan å fylle dagene med så mye ting som er mulig, helst komme meg ut av leiligheten. Da går tiden mye raskere. Men har blitt mye støvsuging og gulvvasking for tiden :P Skikkelig støv på hjernen.

Nå har jeg bare på følelsen at jeg aldri kommer til å bli ferdig med dette svangerskapet, kommer aldri til fødsel :P Så går bare å forbereder meg på overtid, og ser for meg at jeg blir nødt for å bli satt i gang på max overtid sikkert. Typisk min flaks!

Det var klagingen fra meg idag :D Gud hvor positiv jeg er!

hehe.. 6 dager igjen hennipenni!! nærmere har du aldri vært og ferdig blir du ;)

ja vi venter og venter nå når det er helt på slutten.. enig i at det ikke skjer så mye :) håper at dere får fine siste dager og evt par uker før det skjer noe :)

Hei hei.

Er uke 38 i dag...har hatt masse tak spesielt i helgen..og kjenner mye stikninger nedentil..vet ikke om hode er festet..er 2 uker siden sist jeg var på kontroll og da var jeg hos en ny jordmor som ikke hadde peiling på noe...håper bare ikke at jeg går på overtid denne gang og..da kommer jeg til og få en stor baby..min første ble født 11 dager på overtid og veide 3720 hnoe alle ble overasket over siden jeg er liten selv og veide bare 50 før jeg ble gravid..

hehe.. 6 dager igjen hennipenni!! nærmere har du aldri vært og ferdig blir du ;)

ja vi venter og venter nå når det er helt på slutten.. enig i at det ikke skjer så mye :) håper at dere får fine siste dager og evt par uker før det skjer noe :)

Det er helt sant det :) Prøver og tenke litt sånn også, men er ikke bare bare. Er jo max ca 2 uker igjen uansett. Og det er jo ikke lenge i det hele tatt iforhold til 9 mnd :P Litt rart å tenke på at snart er babyen i armene mine :)

Men når man er møkklei og dagene snegler avgårde er det jammen ikke lett å holde motet oppe gitt :)

Får vel finne frem kakeboka å bake meg noe godt å trøste meg med :P hehe

Endret av hennipenni

Så flink du har vært Grynet:)

I går var det min kjære som bygget "redet", han holdt på fra morgen til kveld, med å vaske og henge opp klær til det var tomt på vakserommet. Han organiserte og gikk igjennom alt av barneklær til de to sønnene våre og malte den bedside-criben som han har laget. Jeg fikk sydd sammen et fleeceteppe, som blir til sengekant til babysengen, mangler bare litt borrelås så er den på plass også.

Ellers så sitter jeg store deler av dagen å hekler. Har nå heklet ferdig babylue, babysokker og babyvotter...og en liten babyjakke. Holder nå på med enda en babyjakke, men den er litt mer avansert....så er spent på hva jeg rekker før babyen kommer.

I dag skal jeg på min 3. akupunktur time. Akupunktøren er også jordmor, og hun nevnte sist at hun godt kunne kjenne etter modning og eventuelt dra litt i livmortappen for å kanskje sette ting litt raskere igang. Er bare litt engstelig, for når jeg var på stripping på sykehuset sist, så gjorde det så forferdelig vondt og satte igang masserier som ikke førte til noe annet enn ubehag.

Hadde dere latt jordmor/akupunktøren gjøre dette?

Det er jo bare 4 dager til min UL termin.

Er så usikker, men gleder meg virkelig til å få denne fødselen overstått. Er så glad det er siste gangen, for nå føler jeg at jeg har gått gravid 2 år i strekk...ble gravid når minsten var 5 mnd, så det var ikke helt planlagt dette. Misforstå meg rett altså, er veldig glad og takknemlig for at jeg kan få barn...og vi gleder oss nå veldig til "Bonus" kommer, men hadde jeg fått velge hadde jeg ventet noen år til. Fikk liksom en skikkelig fest før jeg var gravid på nytt :) Jaja, har levd lenge på den da ihvertfall :)

Får melde meg på her i dag jeg da!! Nå er det bare 14 dager til jeg skal inn å bli satt i gang... Får igangsettelse i uke 37 pga blodtrykket og ulike greier.. Rart at jeg har datoen og at det er så nærmt. Vet jo at det kan ta noen dager før lille baby er ute, men jeg kommer uansett ikke hjem fra sykehuset uten baby neste gang jeg skal inn.. Og huset, ja det er et kapittel for seg selv, føler at vi ikke har noenting klart, alt er litt sånn på halv åtte.. og ikke gidder jeg å gjøre noe med det heller, vil bare ligge på sofaen... håper den redebyggingstrangen snart kommer over meg for det er jo faktisk ikke lenge igjen :)

Annonse

Takk spirevipp! :) Det begynner å hjelpe, håper å ha det meste på plass når frøkna melder sin ankomst. Sambo driver på og fikser og styrer han og, godt at vi er innstilt på å ha det fint her begge to. :)

For å være snill med meg selv har jeg luket ut en del klær fra klesskapet i dag. Jeg kommer nok ikke til å markere midjen på _minst_ et halvt år fra nå, så bukser med høyt liv og smale kjoler trenger ikke å ligge framme. De ubehagelige olabuksene må også vike ;)

Blir spennende nå, var på min 4. akupunkturtime i dag. Det har vært mest roe nerver, pleie bekken og fylle på energi og litt annet til nå, men fra fredag blir det mer aktivt fødselsforberedende. hjælp :P

Velkommen skal du være, Micha :)

Jeg skal ha min første fødselsforberedende akupunkturtime i morgen.. har gått til fotsoneterapi for å skynde på modningen men har ikke turt meg på nålene ennå, er litt pysete når det gjelder nåler..

Kan noen si meg hvor hun setter de hen og er det forskjell på modningsakupunktur og fødselsstartende???

Ellers må jeg si at soneterapien har hjulpet utrolig bra, har hatt mindre vondt i ryggen iallefall og synes selv at jeg har fått en større ro, kanskje for mye?? hehe

Jeg skal ha min første fødselsforberedende akupunkturtime i morgen.. har gått til fotsoneterapi for å skynde på modningen men har ikke turt meg på nålene ennå, er litt pysete når det gjelder nåler..

Kan noen si meg hvor hun setter de hen og er det forskjell på modningsakupunktur og fødselsstartende???

Ellers må jeg si at soneterapien har hjulpet utrolig bra, har hatt mindre vondt i ryggen iallefall og synes selv at jeg har fått en større ro, kanskje for mye?? hehe

Hei Micha :)

Jeg prøvde akupunktur for første gang selv og har nå hatt 3 timer...det er faktisk ikke noe vondt, og jeg er livredd for sprøyter. Hun har også mulighet til å velge tynnere nåler hvis du er engstelig. Hos meg har hun satt stort sett i ankelen og oppå foten mellom storetåa og langemann, par i korsryggen, en i magen og en i hånda på det myke partiet mellom tommelen og pekefingeren. Hun bytter litt på, ut ifra hvilken plager jeg har. Effekten i etterkant er flere kynnere enn normalt....dette er med på å modne livmorhalsen.

Skal tilbake i morgen, og regner med hun vil sette noen nåler som da trigger mer siden det kun er 2 dager til termin. Blir spennende å se om det vil hjelpe. Er visst ikke alle som er mottakelig for akupunktur. Det har uansett hjulpet på halsbrannen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...