Gå til innhold

Ny skravletråd for oss med 2-4 uker igjen :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag fikk jeg tak i Rimis babypakke, den var helt knall :) masse forskjellige prøver..

Jeg startet dagen med akupunktur, så har både handlet og som sagt fikset hjemme. Jeg får virkelig påfyll av energi, men korsryggen stivner jo etterhvert og da er det stopp. Litt dumt å bruke energien opp med en gang kanskje.. :P

Mistenker at jeg har fått i meg litt mye Oreos nå, er jo ikke grenser for alt jeg skal fortelle :P

Rimipakken var bra altså?

Var å hentet libero pakken idag, og den var ikke særlig spennende :P Så tenkte å ta meg en tur å hente den på rimi imorgen.

Er blitt proppfull av energi for tiden, forstår ingenting jeg :P Har vært super slapp i mange uker men nå løper jeg rundt å vasker å steller, og går lange turer hver dag.

Samtidig så har jeg begynt å få en del modningsrier på kveldene, som tar ganske godt tak. Så begynner å nerme seg noe etterhvert tror jeg :)

Er jo bare 13 dager til termin, egentlig utrolig rart at det er så nært plutselig :)

Ja det samme her,skjønner ingen ting, kunne ligge hele dagen og bare halvsove,tillegg så hadde jeg ikke noe problem med å sovne om kvelden igjen,men nå ...

Siden lørdag har jeg vært på konsert,gått kjempelang tur i skogen,ut på restaurant, shopping på ikea ,og nå så sitter jeg her da,med kynnerne mine, og skriver,og venter på at søvnen skal komme over meg ... X-(

Svigermor sa at det er helt sikkert et tegn på at fødselen nærmer seg med raske skritt..

Vel, har termin den 26 så vi får se ;-)

H.

Rimipakken var stor, og masse fint i. Det jeg likte spesielt godt var at det var testere fra forskjellige leverandører, i de andre pakkene har Libero vært veldig dominerende. Fine småting til mor..

Liberopakken hadde jo store prøvepakker, iallefall i den jeg fikk. Kjekt med ting som varer litt :) De er virkelig ivrige på å markedsføre produktene sine, det skal de ha. :)

Det lå bl a et engangs tisselaken der, må innrømme det er veldig fristende å legge det i senga i tilfelle vannet går på natta.. :P Det er vel strengt tatt beregnet på barn, hehe :)

Energien kommer og går.. Jeg håper bare mest mulig er på plass før babyen kommer, her isoleres det på loftet og snekres det innvendig om hverandre. Tørketrommelen ble akkurat levert på døra, så føler det er mye som ramler inn døra i siste liten her! :)

Jeg betaler jo enda for iveren i går, fikk vondt i korsrygg/bekken på ettermiddagen og det er vondt enda. Jeg går litt som en krokete gammel dame.. hehe..

Ja nå¨nærmer det seg.. Jeg kjenner en god del kynnere, tror akupunkturen og bringebærbladene gjør sitt. :) Jeg googlet litt før jeg kjøpte te, og var avventende til smaken, men den er kjempegod synes jeg. Det smaker liksom litt grønt med hint av bær.. hehe :) Det hjelper vel litt på at jeg har sukker eller honning oppi da. ;)

Annonse

Her har jeg lagt et håndkle under lakenet i senga, sånn itilfelle vannet går :P Høres ut som det er mye bra i rimipakken da :) Alltid gøy å få ting gratis!

Leste på sånn uke for uke app at det er vanlig at mange blir veldig trøtte på slutten, mens andre er fulle av energi. Så det er et tegn på at ting nermer seg fødsel ja :) Får bruke energien mens jeg har den.

Er litt rart å legge seg hver kveld og lure på om ting kommer til å skje iløpet av natta, alltid spennende :P

Sambo er iallefall utolmodig etter hvert. Han sier hver dag at han synes babyen kan komme nå! hehe.. En som gleder seg iallefall ;)

Morro å høre om dagene deres, må si jeg misunner litt den energien dere har og at dere kan gå turer og dra på shopping :(

Jeg også vil!!!

Hadde min andre time til akupunktur i går, og i natt våknet jeg av mange kraftige kynnere...håper det fremskynder fødsel :) Sammen med bringebærbladkapsler håper jeg at denne fødselen kan komme før termin, som er enda 10 dager unna :(

Får satse på at kanskje mensterminen den 20. oktober stemmer bedre :D Er vel lov til å håpe.

Er dere klare for å føde?

Jeg blir innimellom grepet av litt panikk...tenker fælt på barna som blir hjemme når mamma og pappa er på sykehuset. Vår backup er en kjempesnill kompis av min kjære som er tilgjengelig 24/7, men han har ingen barn selv og må si jeg er litt bekymret. Ihvertfall nå som minsten er litt småsjuk i tillegg....jeg stoler 110% på at han gjør alt han kan for å gjøre sitt beste, men må si jeg kanskje hadde vært roligere om det var søsteren min eller søsteren til min kjære som var her....men min søster har nok med sine 4 barn og hun andre har to barn med delt omsorg, så ikke bestandig tilgjenngelige...dessuten bor de begge 2 timer unna.

Nei, vi får satse på kompisen som bor i samme by...

I går kveld tenkte jeg også; hva hvis alt skjer på dagtid når barna er i barnehagen??? Da må gubben huske å ta ut bilstoler for at kompisen kan hente dem, og han må ringe og informere barnehagene...det blir så mange tanker, må si jeg blir litt sliten av det.

Klarer ikke helt å legge dem fra meg heller, men det er vel kanskje normalt???

Er mye rare tanker som svirrer rundt i hodene på fødeklare kvinner tror jeg :)

Jeg går iallefall rundt og tenkte på alle mulige ting hver dag. Alt i fra hvordan fødselen starter, hvordan sambo reagerer, når skal jeg ringe føden, når skal vi reise inn, hvordan fødselen blir, hvordan lillegutt ser ut, bilturen hjem, har jeg nok klær og aaaalt mulige greier.

Nå er jeg førstegangs da, så alt er nytt for oss. Men jeg er litt overrasket over meg selv at jeg tar alt med så knusende ro. Gruer meg ikke til fødsel i det hele tatt. Bare utrolig spent på hvordan det blir å oppleve kroppen sin på en sånn måte man aldri har vært utfor før :)

Men jeg er iallefall veldig klar til å føde etterhvert merker jeg. Kommer meg jo omtrent ikke opp av sofaen lengre, og magen er bare i veien! :P Ikke minst er det jo et prosjekt å snu seg i senga. Og rimelig klar for å møte den lille krabaten som har bodd inni meg i 9 mnd :)

Så flott at energien kan komme til, selv om dere har vært trøtte å slitne :) Jeg selv har bakt idag. deilige horn med fyll av eple, kanel og rosiner og sukker/kanel. Har også planer om horn med kjøttfyll. det får bli en annen dag!! kjenner det bak i bekkenet at jeg blir "av" av å stå så lenge om gangen.. :)

jg har ikke vært så stor synes jeg, men nå begynner magen virkelig å ta sin plass hehe :) jeg har også sunket ned litt, men vesla har ikke festet seg ennå.. håper hun gjør det slik at jeg ikke får panic om vannet skulle gå!! :-0 legen sa jeg da må legge meg ned og ringe ambulansen..

Jeg har lagt tisselaken i senga! :) vil ikke ha en liter fostervann i overmadrassen hehe... litt plagsom lyd, og jeg kan våkne av at lakenet har flyttet på seg, så jeg har ikke hatt det på hver kveld. litt av vitsen er jo borte da på en måte ;)

Annonse

nå er det mange som har fått sine prinser og prinsesser etterhvert :) 18 dager igjen for min del! :) synes dagene er ganske like nå.. blir avslapping og ellers hva som må til for å få dagene til å gå :) utrolig spent på når jeg opplever at vannet eller slimproppen går hehe :) kanskje ikke i det hele tatt?!

Jeg glemte å si noe om rare tanker her.. En ting er at jeg er mer frynsete i psyken enn jeg pleier, og betraktelig mer trygghetssøkende. Så har vi fantasien oppå der igjen da!

her om dagen tok jeg meg selv i å vurdere om det er en fordel eller ulempe å bo i skogkanten om vi blir invadert av romvesen!? Kommer DE fra skogen - eller skal vi rømme dit? Har vi i tilfelle skog nok?

Herlighet altså, jeg er ikke god.. :P

Det er mange som føder nå ja.. hehe.. mamma holder en knapp på neste fullmåne, jeg forholder meg til termin i første omgang. Det nærmer seg, uten at jeg føler meg så fødeklar at det gjør noe. Men bekkenet og stikkinger når jeg går gjør jo at jeg lengter etter bedre form.. og ankler som ikke flyter ut over kjanten på joggeskoene :P

Sambo og jeg "nester" om kapp. Jeg på utstyr til baby, han på utbedring av hus. I går slo vi oss sammen og kjøpte teppe og lamper.

I dag har jeg shinet kjøkkenet, og fikset dåpsgaver til to slektninger.. Og hentet pakke fra Ellos. Helt tom nå!

håper jeg rekker å dingle litt med beina/slappe av før det er min tur til å møte lillegullet :)

nå er det mange som har fått sine prinser og prinsesser etterhvert :) 18 dager igjen for min del! :) synes dagene er ganske like nå.. blir avslapping og ellers hva som må til for å få dagene til å gå :) utrolig spent på når jeg opplever at vannet eller slimproppen går hehe :) kanskje ikke i det hele tatt?!

Det er en spennende tid i vente, må si jeg tenker mye på det samme du gjør...venter liksom på når ting skjer og hvor. Leste at som oftest går vannet hjemmet når man slapper av :) Er jo egentlig betryggende å vite.

Nå har aldri vannet gått på meg før...så regner med det er riene som starter her. Hadde jo vært gøy å oppleve at vannet går, siden dette er mitt siste svangerskap :) men med tanke på hvor lite klær jeg faktisk har nå som passer, kan det være greit at det ikke går :) Har i dag 8 dager igjen til UL termin og 2 dager igjen til mens termin :)

Jeg glemte å si noe om rare tanker her.. En ting er at jeg er mer frynsete i psyken enn jeg pleier, og betraktelig mer trygghetssøkende. Så har vi fantasien oppå der igjen da!

her om dagen tok jeg meg selv i å vurdere om det er en fordel eller ulempe å bo i skogkanten om vi blir invadert av romvesen!? Kommer DE fra skogen - eller skal vi rømme dit? Har vi i tilfelle skog nok?

Herlighet altså, jeg er ikke god.. :P

Ha Ha Ha! Så utrolig bra, det er godt å vite at jeg ikke er den eneste med fantasi her inne...tankene/fantasien har absolutt ingen grenser for tiden.

Min 5 åring spurte meg her en dag og hans lillebror på 1 år var et romvesen!!! Ha HA ha...da lo jeg godt! Så her går fantasien i arv :)

Nå har jeg hamstret alle gratis babyboksene som er å få tak i, tror jeg. RIMI-pakken og BabyBoxen til Apotek 1 er favorittene. Anbefaler alle andre å ta imot dem også - ingen forpliktelser.

I går kjøpte jeg et sånt sjal som man kan bære baby i - er det noen som har erfaring med det? Kan man bruke det helt fra babyen er nyfødt?

Ellers så ser det ut som jeg har fått en egen "gravid-mage-radar". Legger merke til Så mange gravide struttemager på Majorstua for tiden. Kan ikke huske å ha sett så mange gravide før.

Hehe det er flott med fantasier ;) men er glad for at jeg ikke akkurat nå funderer på invasjoner fra det utenomjordiske :) !!! kan dessverre ikke råde deg til å hverken springe til eller fra skogs :) tror de finner deg uansett ;)

Idag sa jeg høyt til meg selv at nå er jeg klar! Vesla kan få lov å komme :) til igår har jeg sagt at jeg ikke vet om jeg er klar, det har gått så fort, og jeg har vært så glad for at jeg virkelig fikk "lov" å bli gravid...oddsene var ikke gode i utgangspunktet så jeg er veldig lykkelig! og mer lykkelig når alt er overstått å hun beveger seg i mors favn :) glede-glede.... idag har jeg vaska litt å rydda på badet, herregud den sminkeskuffen var virkelig klar for utrensing og vask!!

Jeg er og fornøyd med Rimi-pakken, masse kjekt der :) hva fikk du i apotek-1 boksen treg? har du fått vitus boks?

Jeg drøftet romvesen-problemstillingen med søsteren min i dag.

Hun lo godt og sa at så diger som jeg er nå så får jeg jo uansett ikke løpt en meter :P

Jeg er også veldig glad over at det endelig ble min tur, jeg har ønsket familie men ting har bare ikke lagt til rette for det før nå.

Jeg er enig i at apotek 1 og Rimi har de beste pakkene. Kiwi/Libero var egentlig også veldig bra.

En herlig samling av bleier, kremer, sutter, vaskepulver o.l. lå i min pakke fra Apotek 1. I tillegg var det kun der de sendte ut et gratis eksemplar av foreldre&barn. Håper å få tid til å lese det snart :P

Det er mange som føder nå ja.. hehe.. mamma holder en knapp på neste fullmåne, jeg forholder meg til termin i første omgang. Det nærmer seg, uten at jeg føler meg så fødeklar at det gjør noe. Men bekkenet og stikkinger når jeg går gjør jo at jeg lengter etter bedre form.. og ankler som ikke flyter ut over kjanten på joggeskoene :P

Sambo og jeg "nester" om kapp. Jeg på utstyr til baby, han på utbedring av hus. I går slo vi oss sammen og kjøpte teppe og lamper.

I dag har jeg shinet kjøkkenet, og fikset dåpsgaver til to slektninger.. Og hentet pakke fra Ellos. Helt tom nå!

håper jeg rekker å dingle litt med beina/slappe av før det er min tur til å møte lillegullet :)

Når er neste fullmåne da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...