Gå til innhold

Ny skravletråd for oss med 2-4 uker igjen :)

Anbefalte innlegg

Fikk endelig med meg mannen på shopping av seng, Stokkestol og Newbornset til stolen i dag. Herlig at det er i boks nå (var utsolgt på første butikken og på den andre hadde de fått inn varene i dag).

Nå kan jeg vel pakke bagen(e) også?

Hurra for helg og mannen hjemme fra jobb også.

Ønsker alle andre rugere en god helg.

Fortsetter under...

Toalettsaker

Amme BH

ammeinnlegg

kosebukse

ammetopp

sandaler

morgenkåpe

store bind

kamera m/lader

videokamera m/lader

store truser

helsekort

penger

noen ullbodyer i str 50-56

par skift til baby

hentesett

bleier til baby

kosepledd til baby

mobil m/lader

Endret av ♥Spirevipp♥

Ja, deilig med alt som er kjøpt inn! Må ha litt mer klær til mini, men ellers er alt på plass nå!! Jentene sover søtt etter å ha sett minipri og laget hver sin dorullfigur, så nå er det sofaen på meg!! Gullrekka - så lenge jeg holder meg våken hehe

Her også ble sykehusbagen handlet inn til og pakket for 2 dager siden :) Godt hva som er gjort!

Ble en egen bag til lillegutt, og en til meg. Enkelt og greit :)

Har helt sikkert pakket alt for mye til lillegutt, men det får bare være. Vi skal uansett bo på barselhotellet, så er greit å ha litt skift hvis han skulle gulpe eller bæsje seg ut. Og vil bruke egne klær :)

god lørdag :) jeg har latt vær å tenke mer klær nå, får heller kjøpe litt om det plutselig blir for lite de første månedene.. vi har handlet inn alt, og jeg kjenner på at det nå er nok hehe, nå vil jeg bare slappe av å pusle litt :)

igår vasket jeg bad etter å ha fått nye fliser å jeg var helt gåen etterpå!

idag er jeg småforkjølet :( ikke noe særlig, håper det ikke vedvarer!! skal på kafe senere idag, med venninne jeg ikke ser for ofte :)

Ellers ser det ut som om jeg får litt mer oppvåkninger igjen på nettene nå, men er litt vant nå :) nå kan jeg sove på dagen om jeg skulle bli for trøtt ..

god lørdag :) jeg har latt vær å tenke mer klær nå, får heller kjøpe litt om det plutselig blir for lite de første månedene.. vi har handlet inn alt, og jeg kjenner på at det nå er nok hehe, nå vil jeg bare slappe av å pusle litt :)

igår vasket jeg bad etter å ha fått nye fliser å jeg var helt gåen etterpå!

idag er jeg småforkjølet :( ikke noe særlig, håper det ikke vedvarer!! skal på kafe senere idag, med venninne jeg ikke ser for ofte :)

Ellers ser det ut som om jeg får litt mer oppvåkninger igjen på nettene nå, men er litt vant nå :) nå kan jeg sove på dagen om jeg skulle bli for trøtt ..

God lørdag til deg også AquaGrownup :)

Så flink du er som får gjort litt rent i heimen...jeg er helt ødelagt etter å ha laget kanelboller og kakao medkrem. Bekkenet mitt tåler ikke så mye og har nå den siste timen sett på Tilbake til Oz sammen med 5 åringen min, mens mannen har bygget sammen en bedside crib som jeg har tegnet :) Nå trenger den bare noen malingsstrøk og tilpasset madrass fra Ikea, så er det klappet og klart til babyen kan komme.

Håper selvsagt at han/hun kommer snart...for minstemann har fått øyekatar og er skikkelig forkjølet. Det er også smittet til pappa`n, for han har begynt å snorke sånn i det siste....han som aldri er syk.

Får håpe det blir med dem, jeg nekter å bli forkjølet og skal føde samtidig!!!

Skal til min andre akupunktur time på mandag og jordmor igjen på onsdag...er litt spent på hvor mye jeg har gått opp disse to ukene. For jeg gikk opp en hel kilo sist på bare en uke...og det synes jeg ikke noe om!

Nei, vi får krysse fingre og tær fo at babyen melder ankomst litt før tiden :)

Annonse

Jenta mi kommer 12.11.2012 ;);) ;) planlagt keisersnitt;) er sååå rart å ha fått en dato, men deilig også mye lettere å planlegge! Har nesten alt klart;) men formen varierer sånn med denne bekkeløsningen og den generelle formen .. kjenner jeg er sliiiten, men glad! selv med disse humørsvingningene ! Nå gjelder det bare å vaske ting og å sette sammen barnemøblene vi har kjøpt, og hente opp vogna som har vært i boden så lenge så er vel det meste klart.....

Hei jenter :)

Litt etter litt begynner det å bli skikk på huset her. Er ikke i mål, men Dynene til mini er luftet, sengen er nok klar i morgen og har kjøpt inn nesten alt til føde/barselbag. Jeg fikk hentelapp til babypakken til rRimi på fredag, men der var de tomme gitt.. Papirhaugene i huset blir stadig færre, og vaskerommet er til og med ryddig! (mye rot har en tendens til å havne der.. :P)

Hybelkaninene har ikke mange dager igjen å leve. Med mindre de angriper meg når jeg sover. ;)

Jeg trodde jeg skulle ha klart flust med babytepper på denne tiden, Men neida.. Lurer på å kjøpe et til å ha med tilmsykehuset så jeg er på den sikre siden. :)

Hadde første modningsakupunktur torsdag og skal tilbake mandag.

Jeg vet ikke om det er nålene, økt væskeinntak eller en kombinasjon, men føler meg mye bedre i kroppen nå mtp ødem. Anklene ser nesten normale ut i forhold til tidligere, og har ikke den trykkende følelsen i hodet og beina lenger. Jeg var helt omtåket i toppen, ekkelt.. Og i morges hadde jeg gått ned nesten en kilo!

Mandag er det første dag i perm! Hurra :)

Var innom jobben fredag, et par lykkeønskninger var hyggelig men ingen blomster akkurat.. Jeg er så lettet over å ikke skulle levere noen flere sykemeldinger, på slutten ble det bare ekkelt for misnøyen var til å ta og føle på. :(

Det verste er at sykdom v graviditet blir fullt refundert av NAV, så de taper jo ikke en krone på meg.. Thank god it's over sier jeg bare.

Kynnere har forresten blitt sterkere, våkner om natten av dem nå!

Katten tror forresten at jeg mammaen dens om dagen.. Mohairgenser og sannsynligvis lukt av morsmelk ble rent for mye for pusen. Han prøver å legge seg inntil brystet men triller bare ned pga magen.. Haha.. Stakkars!

Katten tror forresten at jeg mammaen dens om dagen.. Mohairgenser og sannsynligvis lukt av morsmelk ble rent for mye for pusen. Han prøver å legge seg inntil brystet men triller bare ned pga magen.. Haha.. Stakkars!

haha stakkars pusen :) så søtt da!!

haha stakkars pusen :) så søtt da!!

Haha.. Ja det er jo søtt og komisk. Gamle gubben på 10 år går i barndommen :D

Hei girls!

Ser ut som flere og flere kommer "i orden" nå :) Her fikk jeg et lite lass babyklær av en ivrig kommende bestemor idag, så da er det bare vaskinga igjen. Var i familieselskap (hele dagen, så Nå er jeg sliten!!) og der mente både min søster og svigerinne at magen/bebien har vokst myye siste uka, og at magen var falt ned masse. De ga meg 9 dager hehe... Skal til JM på tirsdag, får se om hun er enig..

Er 38 + 5 i dag og DØDSLEI av å føle meg som en sprengt ku, bekkenplager og av å være sliten!! (*sytesytesyyyyyte*)

Har for 3. dag på rad ikke sovet pga kynnere og i morres måtte jeg en tur på sykehuset. Ca 4-5 min mellom. Riene var oppe i "70" på maskina og jeg hadde 2 cm åpning. Jeg tenkte "yeeees!!! - starten på noe!"

JM sa at siden jeg litt over en halvtime å reise og forrige fødsel bare tok 6 timer kunne jeg halvere tiden nå. "woohoo dette skal gå fort". Jeg ville dra hjem og kom heller tilbake når det tok seg opp enda mer. Tror du ikke etter 2 timer hjemme var de borte?!?!!!?! Er SÅÅ LEI MEG!

Annonse

Er 38 + 5 i dag og DØDSLEI av å fØle meg som en sprengt ku, bekkenplager og av å være sliten!! (*sytesytesyyyyyte*)

Har for 3. dag på rad ikke sovet pga kynnere og i morres måtte jeg en tur på sykehuset. Ca 4-5 min mellom. Riene var oppe i "70" på maskina og jeg hadde 2 cm åpning. Jeg tenkte "yeeees!!! - starten på noe!"

JM sa at siden jeg litt over en halvtime å reise og forrige fØdsel bare tok 6 timer kunne jeg halvere tiden nå. "woohoo dette skal gå fort". Jeg ville dra hjem og kom heller tilbake når det tok seg opp enda mer. Tror du ikke etter 2 timer hjemme var de borte?!?!!!?! Er Såå LEI MEG!

uffda, kjedelig for deg! har du merket noe idag ?? :)

70 i rier sier meg ingenting hehe, men tydeligvis var det noe ;)

jeg ligger hver gang på mellom 80 å 100...maskinen blir vel å eksplodere når jeg virkelig går i fødsel...er bare 37 i dag å er drittlei å sur pga jeg ikke kan gjøre noen ting uten at kroppen reagere meg falske dritvonde rier i mange timer..vil ha henne ut Nå....er overlykkelig over at jeg klarte å få til en ferdigruget baby likevel..:):):)...ingen leger som trodde det.....

Hei girls!

Ser ut som flere og flere kommer "i orden" nå :) Her fikk jeg et lite lass babyklær av en ivrig kommende bestemor idag, så da er det bare vaskinga igjen. Var i familieselskap (hele dagen, så Nå er jeg sliten!!) og der mente både min søster og svigerinne at magen/bebien har vokst myye siste uka, og at magen var falt ned masse. De ga meg 9 dager hehe... Skal til JM på tirsdag, får se om hun er enig..

Så heldig du er med disse besteforeldrene som kommer med klær, det er jo alltid kjekt :)

9 dager det blir spennende å se :)

Er 38 + 5 i dag og DØDSLEI av å fØle meg som en sprengt ku, bekkenplager og av å være sliten!! (*sytesytesyyyyyte*)

JM sa at siden jeg litt over en halvtime å reise og forrige fØdsel bare tok 6 timer kunne jeg halvere tiden nå. "woohoo dette skal gå fort". Jeg ville dra hjem og kom heller tilbake når det tok seg opp enda mer. Tror du ikke etter 2 timer hjemme var de borte?!?!!!?! Er Såå LEI MEG!

Så spennende da! Er nok ikke så lenge igjen å vente nå :)

Lykke til og håper riene tar seg opp igjen (hvis de ikke allerede har gjort det).

Bare murringer nå etterpå desverre. Blir skikkelig daff av hele greia!!! Godt å syte litt til dere som forstår meg... Hehe. Tror du de setter i gang om det ikke skjer mer? Hva er det egentlig som skal til? :-)

Så slitsomt med vondter som bare gir seg, da!! Håper du kommer igang snart :)

Idag har jeg så vondt i magen sjøl, og det sprenger liksom nedover. Godt med hjemmelag med hu på 3. Film og kos på sofaen hjelper ;)

Imårra blir det jordmor og shopping sv det siste som mangler - hvis jeg er bedre!!

Bare murringer nå etterpå desverre. Blir skikkelig daff av hele greia!!! Godt å syte litt til dere som forstår meg... Hehe. Tror du de setter i gang om det ikke skjer mer? Hva er det egentlig som skal til? :-)

Ja det er godt å kunne klage litt her inne, er ikke så mange andre som forstår føler jeg :)

Jeg ble satt igang på min nr. 2, da var jeg til utredning først og satt igang 8 dager over termin. Vet ikke hvorfor egentlig jeg ble satt igang så tidlig, for har hørt at man må vente i hele 14 dager.

Nå ble målt tre dager før fødsel, og var allerede da 4 kg, så kanskje det gjorde utslaget???

Anbafaler virkelig at ting kommer i gang naturlig, det er ikke bare bare for kroppen å få en pangstart når man blir satt i gang.

Jeg går nå til modningsakupunktur, og skal til min 2. time i dag...håper på en måte at det nå skjer noe snart, men på en annen måte har minstemann på 14 mnd blitt syk og er skikkelig forkjøla og øyekatar...og da er det jo ikke noe særlig å måtte ha barnevakt.

Angående det å gå over termin så har jeg hatt litt noia for akkurat det :) .. jeg har spurt på sykehuset og de sier der at det nå er bare 7 dager, og det gjelder for alle. ikke bare oss som er godt voksne :)

Nå har permisjonen min startet, rart og deilig :) har vært å handlet matvarer idag å kjenner at det ikke er bare bare å bære tunge poser lenger hehe. så når jeg føler for det skal jeg til å prøve å bake litt fylte horn (type lunsj/middag og søte) som jeg kan ha i frysen :) har ikke bak gjærbakstt på mange år egentlig, men nå kommer husmor instinktet haha

Angående det å gå over termin så har jeg hatt litt noia for akkurat det :) .. jeg har spurt på sykehuset og de sier der at det nå er bare 7 dager, og det gjelder for alle. ikke bare oss som er godt voksne :)

Nå har permisjonen min startet, rart og deilig :) har vært å handlet matvarer idag å kjenner at det ikke er bare bare å bære tunge poser lenger hehe. så når jeg føler for det skal jeg til å prøve å bake litt fylte horn (type lunsj/middag og søte) som jeg kan ha i frysen :) har ikke bak gjærbakstt på mange år egentlig, men nå kommer husmor instinktet haha

Det med overtid er opp til hvert enkelt sykehus. På Rikshospitalet kan du fortsatt gå 14 dager over sa de..

Det med overtid er opp til hvert enkelt sykehus. På Rikshospitalet kan du fortsatt gå 14 dager over sa de..

synes det er litt rart jeg. at de ikke har nasjonale retningslinjer som gjelder for alle gravide...

synes det er litt rart jeg. at de ikke har nasjonale retningslinjer som gjelder for alle gravide...

Når jeg gikk gravid i fjor, så sa jordmor at det va nye regler på når man skulle komme til utredning. Nå skal alle til utredning før det har gått en uke hvor de vurderer hvert enkelt tilfelle for igangsettelse. Du kan lese mer om dette på:

http://mammanett.no/gravid/overtidskontroll

Har og lyst å bake pizzasnurrer, kjekt å ha liggende.

Kanelboller og for den saks skyld.. Får se om jeg orker før babyen kommer :)

I dag hadde jeg første dag i permisjon. "Feiret" med rydding og klesvask. Sambo fikk nesten hjemmelaget middag og.. Haha.. Jukset med fløtepotetene ;) ovnsbakt ratatouille og svin indrefilet var det jeg som fikset da. :)

Jeg hadde en skikkelig raptus forrige uke der jeg kom hjem med masse kjapp mat, var så sulten.. Hehe.. Nå er siste rest spist opp. Ikke for det, noen ganger er de bare så riktig med en ferdigpizza eller kyllingvinger en bare kan slenge i ovnen. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...