Gå til innhold

Ny skravletråd for oss med 2-4 uker igjen :)

Anbefalte innlegg

Savner lilleblomst sitt engasjement i skravletråd, nå har hun født så da får noen andre engasjere seg ;)

Har dere mye plager? eller har dere det som meg; ingen store plager å synes egentlig det går fort nå mot slutten. Jeg er 37 uker idag. Juhuuu :)

Det er ikke bare enkelt da, problemer med å knytte sko, klarer ikke gå så fort på tur.. Så har jeg blitt uendelig myk, i hele kroppen;føler jeg har mistet all muskelmasse hehe

Ha en fin dag jenter, nå er det litt jobb før permisjon starter til helgen.

Fortsetter under...

Heihei!

Ikke vært veldig aktiv, men glimter til nå :)

Har ul termin 4.nov og mens termin 20.okt. Så selv med to uker avvik har jeg slått meg til ro med at jeg nå er i uke 37.

Havner nok greit på overtid her vil jeg tro..Hodet er ikke festet, kun hatt noen stikninger oppi der, ellers ingenting.

Pga at min mor kun har hatt keisersnitt har jeg vært på ny ultralyd for å sjekke vekt og hodeomkrets. Min bror hadde nemlig en hodeomkrets på 40cm. Det hele endte i hastekeisersnitt, noe som jeg helst vil unngå.

Lille prins har allerede en hodeomkrets som uke 40, og jeg er rett under 160 og alltid vært liten og nett. Skal på sykehuset på tirsdag for å vurdere om de skal ta bilde av bekkenet.. Noen som har vært borti lignende eller hørt om? Bildet vil bli tatt med ultralyd..

Ellers så hadde han en gjennomsnittlig vekt på 2,9kg. Han er svært aktiv og gir meg gjerne vondt i ribbeina ;) Det er jo trangt i magen nå...

Litt utålmodig av å vente på lille prins, men han kommer når han kommer

Savner lilleblomst sitt engasjement i skravletråd, nå har hun født så da får noen andre engasjere seg ;)

Har dere mye plager? eller har dere det som meg; ingen store plager å synes egentlig det går fort nå mot slutten. Jeg er 37 uker idag. Juhuuu :)

Det er ikke bare enkelt da, problemer med å knytte sko, klarer ikke gå så fort på tur.. Så har jeg blitt uendelig myk, i hele kroppen;føler jeg har mistet all muskelmasse hehe

Hei AquaGrownup.

Så kjekt at du tar iniativet for oss som ikke har lenge igjen. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver; som å ta på seg sko. Plukke opp ting fra gulvet (og jeg mister ALT) Jeg har da i tilegg bekkenløsning, så jeg henger stor sett i soffaen hele dagen. Det er vondt å bevege seg, og vondt å sitte eller ligge for lenge. Temmelig ensformig, men har heldigvis blitt bitt av heklebasillen...så jeg får dagene til å gå.

Er 38+1 i dag og har 15 dager igjen til UL termin. Heldigvis kun 9 dager til min menstermin....så er temmelig spent på når ting begynner å skje.

Jeg fødte gutt nr. 2 for kun 14 mnd siden og han kom 8 dager på overtid av UL og kun 1 dag etter min menstermin...han var da 4,5 kg, så håper at det er mensterminen som gjelder denne gangen også. Kan risikere å få en baby på 5 kg ifølge jordmor. (gutter blir ofte større for hvert barn).

Vet du kjønnet på babyen?

Det gjør ikke jeg, og drømmer ofte om kjønnet...ikke nok med det, men har begynt å sove veldig urolig. Våkner plutselig mye på natten av mareritt eller at jeg er tissatrengt. Litt slitsomt, men er vel kroppen som forbereder seg på hva vi har i vente.

Gleder meg veldig til å treffe prinsen/prinsessa vår, og ikke minst kunne sette seg på gulvet med mine to andre barn og leke med dem. Må si jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg er så passiv med nettop det å være forelder om dagen. Gubben tar hele jobben, men han er bare helt fantastisk også da!

Lilleluli; så spennende da...kanskje noe er i gjære???

Hold oss oppdatert :)

Teipbit; vi har menstermin på samme dato :) Har ikke hørt noe om at hodeomkrets fører til ks...for håpe at du slipper å vente så lenge da.

ønsker du ks?

Jeg håper han kommer til mens terminen. Er sikkert litt hysterisk, men jeg føler at snitt er tryggere. Men men, ut må han uansett og snitt er jo ikke noe enkel løsning som man kan bestille. Må bare vente og se hva de sier :)

Dette er førstemann og jeg kjenner meg sliten og har ofte date med sofaen, så jeg kan ikke forestille meg egentlig hvor krevende det er når man har barn fra før :) Man ofrer jo alt likevel for barna, så det går jo på et vis :)

Hei folks!

Her har jeg menstermin 28. oktober og UL 6-november, men de to flrste kom på min dato så satser fullt på det!! Hatt mye vondt og stikninger og greier, og venter bare på at noe snart skal skje. har ikke egentlig noen plager, bare tung pust og skikkelig urolig i kroppen! Og merker at jeg blir fort sliten, har to fra før på 3 og 6 og det er veeeldig deilig når de er hos pappaen sin noen dager, det må jeg innrømme- Lange late dager på sofaen er et lite savn om dagen!!

Har fått tidenes mest praktiske svangerskapsdille da, grønnsåpelukt!! Så her er det rent og pent og nyvasket hele tiden, kommer jo godt med når mini skal ut og mamma skal passe de to andre hihi

Annonse

Heihei :) 36+1 idag og formen er fin til sinns. Ryggen og bekken er det verre med, og merker det er slutten for å si det sånn. Men sånn får det bare være frem til lillegull kommer. Har blitt sykemeldt nå de siste par ukene før permisjonen starter etter veiledning fra både lege og fysioterapaut. Og det trengtes ;)

Har en gutt på 4 år som har vært mye av og på syk de siste par ukene, så det kjenner mammahjertet. Ikke en like hyggelig og tålmodig mamma som til vanlig, så de dagene han er i barnehagen - ja da er det latmannslivet lenge leve for å lade opp til fødsel. merker at jeg tenker mye på dette for tiden og håper at den blir mye greiere enn sist ;) men gleder meg samtidig VELDIG til å få vite hvem som bor inni denne hula hehe.. Spennende tid i møte!

Koselig initiativ :) Er idag på menstermin, og har UL termin den 28, så er da 38+0 idag ifølge UL. Har hele tiden hatt en følelse av at han kommer til å komme før UL termin, så legger meg i spenning hver kveld!

Har forsåvidt minimalt med plager, og det har jeg vært heldig med igjennom hele graviditeten. Litt tak i ryggen innimellom, og en del kynnere som begynner å komme hyppigere enn før. Hodet har vært festet siden uke 35, og ligger så langt ned som mulig. Er også moden og har ca 2 cm åpning, så hodet ligger rett på innsiden. Så nå kjører vi på med sex i håp om at ting skal få litt fortgang :P Spiser også bringebærkapsler sånn i tilfelle det hjelper på også.

Skal til JM imorgen, så spent på hva hun finner utav :)

Kan ikke akkurat påstå at dagene går raskt nå på slutten, men det er nok fordi både jeg og sambo er utolmodige og klar til å få prinsen ut.

Er utrolig spent på hvordan fødselen blir da :) Gleder meg faktisk!

Fikk endelig handlet inn og pakket sykehusbagen i går, så nå er alt på stell.

Jah, 1 dag igjen på jobb så starter permisjon, ultermin 4.11,menstermin 7.11, så vi får se hva som stemmer..

Kjenner jeg er rimelig klar for å få ut lillebror nå. Alt er tungt,vondt å gå for langt,kvalm og stikker mye nedi der....

Har bare lyst å ut på trilletur i dette fine været, men er jo greit å ha en baby i vogna da... :)

Siden noen av mine kollegaer ikke er på jobb i morgen, så fikk jeg en skikkelig søt pysj til lillegutt og en flott bukett blomster før jeg gikk fra jobb i dag, heldig jeg er med min arbeidsplass!

Blir veldig rart å ha fri så lenge,men skal bli deilig.

Fikk vedtaket fra nav i dag,så det gikk jo fort, sendte inn søknaden for 2 uker siden ca.

Godt med alt som faller på plass!

Hurra for oss og den gode jobben vi gjør!

Nå venter jeg bare på eldste jenta som har vært på elgjakt med barnehagen siden i går, regner med h har mye å fortelle!!

Bra tiltak AquaG:)

Her er jeg straks ferdig med uke 37, begynner på uke 38. UL-termin 4. november..Det nærmer seg kjapt nå!

Tung er jeg, memn fødeklar er jeg ikke.. Var på første modningsakupunktur i dag, og hun begynte med å sette nåler for å roe meg ned (takk, det trenger jeg :P) og fylle på med litt energi. Det pluss noen nåler til :)

Badet og stellekommoden har fått en skikkelig shinings, enda godt, for resten av huset venter.. Haha.. Jeg har fått vasket en del babytøy så det må komme seg inn i skuffene sine.

Jeg lurer på en ting; Nå har jeg vasket lammeskinnet jeg har tenkt å ha i sengen til vesla. Det står at man skal gre det opp igjen etterpå for å gjøre det mykt og fint - men hva i all verden grer man et lammeskinn med!?

Mandag starter barselspermisjonen min. Jeg har vært fullt sykemeldt nå de siste ukene, det har hjulpet på noe av kvalmen, og jeg blør nesten ikke neseblod lenger.

Kjenner godt på tyngdekraften om dagen, har gått opp 1/3 av min opprinnelige kroppsvekt.. :P 19 FINE kilo, som samboern sier.. haha

Jeg har UL-termin 1.nov og IVF-termin 4.nov,så uansett hva man går etter (tror det er 4.?) så er jeg innenfor termin-perioden nå. Men jeg er ikke helt klar.. Må vaske litt klær,ordne seng og sengetøy, og kanskje bli litt mer moden? Begynte med fødselsforberedende akupunktur forrige uke, og jeg har en følelse av at jeg ikke kommer til å gå lenge over tiden. -selv om jeg ikke har noen modningstegn,men det er det jo ikke alle som får. Har ellers ingen plager! Tjoho! (bortsett fra sko og rask gange..)

Annonse

Hei AquaGrownup.

Så kjekt at du tar iniativet for oss som ikke har lenge igjen. Kjenner meg veldig igjen i det du skriver; som å ta på seg sko. Plukke opp ting fra gulvet (og jeg mister ALT) Jeg har da i tilegg bekkenløsning, så jeg henger stor sett i soffaen hele dagen. Det er vondt å bevege seg, og vondt å sitte eller ligge for lenge. Temmelig ensformig, men har heldigvis blitt bitt av heklebasillen...så jeg får dagene til å gå.

Er 38+1 i dag og har 15 dager igjen til UL termin. Heldigvis kun 9 dager til min menstermin....så er temmelig spent på når ting begynner å skje.

Jeg fødte gutt nr. 2 for kun 14 mnd siden og han kom 8 dager på overtid av UL og kun 1 dag etter min menstermin...han var da 4,5 kg, så håper at det er mensterminen som gjelder denne gangen også. Kan risikere å få en baby på 5 kg ifølge jordmor. (gutter blir ofte større for hvert barn).

Vet du kjønnet på babyen?

Det gjør ikke jeg, og drømmer ofte om kjønnet...ikke nok med det, men har begynt å sove veldig urolig. Våkner plutselig mye på natten av mareritt eller at jeg er tissatrengt. Litt slitsomt, men er vel kroppen som forbereder seg på hva vi har i vente.

Gleder meg veldig til å treffe prinsen/prinsessa vår, og ikke minst kunne sette seg på gulvet med mine to andre barn og leke med dem. Må si jeg får litt dårlig samvittighet for at jeg er så passiv med nettop det å være forelder om dagen. Gubben tar hele jobben, men han er bare helt fantastisk også da!

Lilleluli; så spennende da...kanskje noe er i gjære???

Hold oss oppdatert :)

Teipbit; vi har menstermin på samme dato :) Har ikke hørt noe om at hodeomkrets fører til ks...for håpe at du slipper å vente så lenge da.

ønsker du ks?

Her blir det ei lita tulle :) gleder meg veldig.

Ikke rart du vil ha det overstått når du ikke er i "oppegående" form.

Hei folks! Her har jeg menstermin 28. oktober og UL 6-november, men de to flrste kom på min dato så satser fullt på det!! Hatt mye vondt og stikninger og greier, og venter bare på at noe snart skal skje. har ikke egentlig noen plager, bare tung pust og skikkelig urolig i kroppen! Og merker at jeg blir fort sliten, har to fra før på 3 og 6 og det er veeeldig deilig når de er hos pappaen sin noen dager, det må jeg innrømme- Lange late dager på sofaen er et lite savn om dagen!! Har fått tidenes mest praktiske svangerskapsdille da, grønnsåpelukt!! Så her er det rent og pent og nyvasket hele tiden, kommer jo godt med når mini skal ut og mamma skal passe de to andre hihi

hehe jeg fikk dilla på Jif original for flere uker siden og bruker den overalt!!! :) herlig at du får avlastning innimellom.

Koselig initiativ :) Er idag på menstermin, og har UL termin den 28, så er da 38+0 idag ifølge UL. Har hele tiden hatt en følelse av at han kommer til å komme før UL termin, så legger meg i spenning hver kveld! Har forsåvidt minimalt med plager, og det har jeg vært heldig med igjennom hele graviditeten. Litt tak i ryggen innimellom, og en del kynnere som begynner å komme hyppigere enn før. Hodet har vært festet siden uke 35, og ligger så langt ned som mulig. Er også moden og har ca 2 cm åpning, så hodet ligger rett på innsiden. Så nå kjører vi på med sex i håp om at ting skal få litt fortgang :P Spiser også bringebærkapsler sånn i tilfelle det hjelper på også. Skal til JM imorgen, så spent på hva hun finner utav :) Kan ikke akkurat påstå at dagene går raskt nå på slutten, men det er nok fordi både jeg og sambo er utolmodige og klar til å få prinsen ut. Er utrolig spent på hvordan fødselen blir da :) Gleder meg faktisk! Fikk endelig handlet inn og pakket sykehusbagen i går, så nå er alt på stell.

Jeg skal pakke min sykehusbag til uken :)

høres jo ut som du kan få før tiden siden du har disse takene og diverse annet?..

på den andre siden synes jeg enkelte snakker om tak, stikninger å diverse i ukesvis før det eventuelt trenger å skje noe..? glad jeg ikke har det sånn :)

Koselig initiativ :) Er idag på menstermin, og har UL termin den 28, så er da 38+0 idag ifølge UL. Har hele tiden hatt en følelse av at han kommer til å komme før UL termin, så legger meg i spenning hver kveld! Har forsåvidt minimalt med plager, og det har jeg vært heldig med igjennom hele graviditeten. Litt tak i ryggen innimellom, og en del kynnere som begynner å komme hyppigere enn før. Hodet har vært festet siden uke 35, og ligger så langt ned som mulig. Er også moden og har ca 2 cm åpning, så hodet ligger rett på innsiden. Så nå kjører vi på med sex i håp om at ting skal få litt fortgang :P Spiser også bringebærkapsler sånn i tilfelle det hjelper på også. Skal til JM imorgen, så spent på hva hun finner utav :) Kan ikke akkurat påstå at dagene går raskt nå på slutten, men det er nok fordi både jeg og sambo er utolmodige og klar til å få prinsen ut. Er utrolig spent på hvordan fødselen blir da :) Gleder meg faktisk! Fikk endelig handlet inn og pakket sykehusbagen i går, så nå er alt på stell.

Jeg skal pakke min sykehusbag til uken :)

høres jo ut som du kan få før tiden siden du har disse takene og diverse annet?..

på den andre siden synes jeg enkelte snakker om tak, stikninger å diverse i ukesvis før det eventuelt trenger å skje noe..? glad jeg ikke har det sånn :)

Får krysse fingre for at det ikke blir overtid iallefall :)

Heldigvis er det ikke før denne uken at takene i ryggen har begynt hos meg. Har hatt litt stikninger og sånt tidligere, men har ikke hatt noe vondter igjennom svangerskapet (takk og pris!).

Nå gleder jeg meg bare til å få tilbake kroppen min, kunne sitte normalt oppreist uten at jeg får en rumpe langt oppi ribbeina! Og ikke minst slippe den konstante halsbrannen :P

Har mye mensmurringer og kynnere nå, så kanskje det bygger seg opp mot noe :)

Merker dere andre noe på formen at ting begynner å nerme seg? :)

Hei, hei!

Har ikke skrevet så mye her inne før, men slenger meg på nå - hjemmetilværelsen begynner å gå meg på nervene, så det er fint å få utløp for litt frustrasjon med andre i samme båt :) Har UL-termin den 25. oktober, så er i uke 38. Er nr. 2, har ei jente på 3,5 fra før.

Har gruuusomt mye stikninger/kynnere, og føler meg generelt skikkelig sprengt nesten...særlig magen er steinhard, og alt gjør vondt :S Mister helt motet av tanken på å skulle gå i 2-3 uker til, men føler også at d blir nesten surrealistisk om fødselen skulle starte nå! Husker forrige fødsel altfor godt, og er spent på hvordan d blir å håndtere smertene denne gangen.. Sist visste man jo ikke hvor mye verre det skulle bli, ettersom det gradvis skred frem! :S

Skulle ønske formen var såpass bra at jeg kunne shine huset, for det kjenner jeg hadde føltes bra! Klarer likevel bare det som ikke er tungt og ikke er nede på gulvet... Ååå, gleder meg sånn til å kunne ligge på magen på gulvet å bygge lego med lillemor igjen :) Men, det blir fantastisk å få lillebror i hus, selvfølgelig :)

Jeg hiver meg også på her. Er 38+1 nå (UL-og menstermin samme dato), men tror ikke at jeg føder før i nov. Søstersen og min egen mor her alltid født på overtid, så det går kanskje i arv, tenker nå jeg da.

Snart en uke har gått av permisjonen, men har vært så opptatt av visning og salg av leiligheten vi bor i at tiden har gått veldig, veldig fort.

Har masse å ordne med fremover (handle alt vi har ventet med pga visning) så har det ikke SÅ travelt med å få mini ut! På den annen side, er jeg jo lei av denne magen, å ikke få sove om natta - det blir bare verre og verre - og at jeg ikke får trent pga plagsomme kynnere og stikk i lysken... Gleder meg til å lange ut bak vogna :)

Svangerskapet ellers har vært en god opplevelse og jeg har følt meg sprek og frisk. Nå er det seriøs ruging på programmet fremover!

Hva har dere for planer idag da girls? her kommer storesøstrene tilbake fra pappaen sin idag så jeg får vel skifte litt sengetøy og shine litt på rommet deres iallefall...og så spørs det hvor mye jeg får gjort før skoledagen er over for eldsta! Merker jeg blir Sååå utålmodig etter å se dem på sånne dager, halv to er så lenge til :)

Ellers har jeg hatt ganske vondt i natt og egentlig enda, nederst i magen. Hadde vært fint om det kunne slippe litt taket snart, med mindre det har tenkt til å ta seg ordentlig opp!!

Sitter her å venter på å gå til JM skal dit om en halvtime. Ellers skal jeg vel shine opp leiligheten litt idag hvis jeg har overskudd til det :) Så blir det avslapping på sofaen resten av dagen tenker jeg.

Legger lite planer for tiden merker jeg, siden formen er veldig opp og ned fra dag til dag alt etter hvor godt jeg har sovet på natta. Så blir mye sofasliting om dagene merker jeg :) Men får nyte det mens jeg kan ;)

Idag er det ikke mange planer, kanskje gå en liten tur i nyyydelig høstvær før siste innspurt på jobb idag :) gleder meg også til å få tilbake badet mitt!!! hatt fliselegger denne uken :) så i helgen blir det massiv klesvasking :)

Heisann jenter :)

En dag nærmere termin, og i dag har hele familien vært hjemme i dag pga planleggingsdag i barnehagen. Minstemann er ikke helt i form heller, sutrer mye og har fått øyekatar. Så veldig kjekt at pappa`n er hjemme og kan hjelpe til litt....selv om han akkurat nå prøver å sove på soffan.

Har akkurat 14 dager igjen til termin og 1 uke til menstermin. Håper egentlig at det skjer noe snart, for er kjempe tung og har mye kynnere hvor magen blir stein hard. Babyen driver også å presser på en nerve som gir meg kjempe støt nedover lysken og bena.

Har heldigvis fått vært på apoteket og handlet inn det jeg mangler til fødebagen. Så da har jeg fått det ut av hodet. Ellers har jeg fått heklet ferdig to små ulltøfler til babyen. Så jeg er klar! :) (tror jeg...er glad dette er sistemann)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...