Gå til innhold

Hva menes med "nr. 3 er en luring" når det gjelder fødsel?

Anbefalte innlegg

Har hørt fra flere hold nettopp dette, og lurer på hva som legges i det? Blir jo litt undrende i hva jeg kan ha i vente.

Nr. 1 var en spesiell og forferdelig fødsel, hvor hodet stod fast (gikk heldigvis bra med barnet), og jeg ble rimelig skadet i underliv, og brukte lang tid på å komme meg.

Nr. 2 var en drømmefødsel, som jeg gjerne gjør igjen:)

Fortsetter under...

Da jeg skulle ha nr 3 sa jordmor på føden at dette er nok en luring, nr 3 er ofte det. Det hun la i det var at det var forventet at han kom raskt siden nr 2 kom på 27 min fra første ri til hun var ute. Ble satt i gang med nr 3, ble det med nr 2 også, men på nr 3 hadde jeg rier i 9 timer som ikke førte til noe som helst, hadde hatt vannsvgang 2 døgn tidligere, men hadde dannet seg ny vannhinnr, så da de kom på at de skulle ta vannet gikk det 15 fra 3 cm til han var ute. Så det hun mente for min del var at nr 3 trenger absolutt ikke komme fortere enn de andre

Jeg tolker det som at det ikke nødvendigvis blir som man forventer utifra tidligere erfaringer. Min er en luring allerede fordi dette svangerskapet var så lett og annerledes enn de andre. Utifra det var jeg sikker på at dette måtte være en gutt, men den gang ei. Jeg ble ganske overrasket da jordmor på ul sa det var ei jente til :)

Min erfaring, som også stemte med det jordmor fortalte meg, er at med tredjemann kan det ofte virke som at fødselen er i gang flere ganger før den egentlig er... Tredjegangsfødende er oftere innom føden flere ganger i forkant av fødsel ;) For min del resulterte dette i tre ukers intens venting på fødsel, siden jeg hadde en hel natt med rier (ikke kynnere, man vet da forskjell som tredjegangs ;) ), og flere ganger etter trodde jeg han kom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...