Rose04 Skrevet 11. oktober 2012 #1 Skrevet 11. oktober 2012 Lurer på om noen har vært på tidlig UL i løpet av det siste halve året og har et sted å anbefale? Jeg var på tidlig UL på Oslo City for ca 2 år siden, og hadde en ok erfaring, men har lyst til å prøve en annen klinikk nå. Tenker på Byporten, Majorstuklinikken, Volvat, Oslo Akutten e.l. Hvem har dere god erfaring med?
Oktoberbabyen Skrevet 11. oktober 2012 #2 Skrevet 11. oktober 2012 Vi var på majorstuaklinikken. Der og da syns vi legen var en merkelig type, men han viste oss mye, undersøkte nøye og forklarte alt, såvi ble veldig betrygget og sikre på at dette skulle gå bra. Når vi var på ordinær ul ble vi skuffet, jordmor forklarte minimalt, hun var heller litt tverr og mutt, hun bare gjorde sine målinger, forklarte ingenting om hva vi så, hva hun målte og hvorfor, eneste hun viste var hvor stort hodet skulle ha vært dersom vi var kommet så langt som vi trodde når vi spurte hvordan hun kunne si at termin måtte flyttes ni dager tilbake. Men hun virket irritert når vi spurte. Ikke fikk vi bilder som viser noe heller, mens vi på majorstuklinikken fikk både 2d-, 3d-bilder og filmsnutter. Ble litt bekymret over at fosteret plutselig var blitt ni dager "yngre" iløpet av 6 uker, særlig siden jeg har vært syk i snart tre mnd, men det har vi tenkt å ta opp med jordmor på neste kontroll, da hun vi går tul kontroll hos er hyggelig, rolig og virker mennesklig, i motsetning til hun som tok ul
AinaAina Skrevet 11. oktober 2012 #3 Skrevet 11. oktober 2012 Her vært på Oslo City Medisinske Senter for tidlig UL (uke 12) og synes det var helt OK. Fikk gjennomgang av det vi så, så manglet ikke på informasjon. På vanlig UL (uke 19) på Riksen ble det veldig rutinepreg. kort og mutt jordmor som ikke bød på informasjon. Vi måtte spørre om alt... I dag (uke 28) skal vi på 3D UL på Majorstueklinikken, håper på god gjennomgang der
1976modell Skrevet 11. oktober 2012 #4 Skrevet 11. oktober 2012 Tror alle opplever dette forskjellig! Har vært på Majorstueklinikken, Oslo Akutten og Oslo City. Mest fornøyd med Oslo City.
April2013 Skrevet 11. oktober 2012 #5 Skrevet 11. oktober 2012 Familieklinikken, jordmor Mille kan virkelig anbefales. Er gravid med nummer 3, og har vært diverse steder i Oslo de siste årene. Familieklinikken er noe helt annet enn andre steder jeg har vært. Hun er utrolig hyggelig, flink og tar seg god tid til å forklare.
AinaAina Skrevet 12. oktober 2012 #6 Skrevet 12. oktober 2012 Må si det gikk litt fort i svingene på Majorstueklinikken i går. En lege som prata som en foss på gebrokken norsk. Vi klarte ikke følge med på det han sa og det vi så på skjerm. Sikkert riktig at han vet hva han gjør, og vi stolte på han når han sa alt var bra. Men fikk ikke helt følelsen av å se det selv og forstå det hele. Så sånn sett ingen super opplevelse. Det som kan sies å være et pluss var at vi får komme tilbake for ny gratis time neste uke siden snuppa vår lå og sov i dyp søvn når vi kom til delen for 3D filming og bilder. Det opplevde vi som god service. Så da får vi se hvordan det går neste uke
solhilsen Skrevet 12. oktober 2012 #8 Skrevet 12. oktober 2012 Jeg var på Volvat i Oslo hos en gynekolog som heter Helene (eller Helena). Hyggelig og rolig dame, som får deg til å slappe av. Anbefales! Jeg var også veldig heldig med jordmøren vi fikk på ordinær ul på Riksen - en kjempekoselig dame som hadde en grundig gjennomgang av fosteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå