Gå til innhold

Hvor bør jeg ring? Sykehus eller lege?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Jeg har i 3dager nå hatt veldig vondt i magen. Ikke så mye hver dag kanskje 2-3timer igår.

Men idag har jeg hatt vondt fra siden før jeg stod opp, og har ligget med varmepose på magen i natt. Kjennes ut som rier. Menssmerter nede i magen og noen i ryggen som kommer og går. Men jeg vet jo at det ikke er rier (er bare 33+4). Eg jeg hadde jo kjent det igjen hvis jeg var sånn 100% sikker på at det var rier.

Men det jeg tenker er om det kan være UVI eller noe, svir ikke når jeg tisser. Men jeg verker liksom der nede og det stikker.

Men ringer jeg til sykehuset og spør om å levere der? Eller legen? Lurer fordi jeg er i nabobygget til sykehuset mens legen min er 40min unna :S

Fortsetter under...

Gjest Mammantil2prinser

Helt enig, kontakt sykehuset du :) Det som er med urinveisinfeksjon er jo at babyen kan komme før tiden.... så greit å få sjekka det. Tiss på et glass å lever til legevakta? er ikke de ved sykehuset da?? ;)

Åå? Uff, det har jeg ikke hørt før! :S hvorfor det?

Vet ikke hvor legevakta er her i by'n, men hjemme er den rett besiden av legesenteret.

Oki... her er legevakten med sykehuset... Du får ringe å høre.

Legen min sa at en uvi kan gjør at man føder for tidlig om man går med den lenge, og det er derfor viktig å sjekke om du er i tvil. Dette er pga bakteriene som dannes der nede... De kan vist lage litt liv i leiren. Så derfor er de nøye på dette frem til uke 36 sa hun.

Synes du det hjelper med varme på mage og rygg? Gjør ofte det når du har uvi. Du kan også gjøre en del selv. Drikke mye, spesielt juce og ta tranebærkapsler. Det er viktig at urinen du leverer inn er morgenurin.

Går nok helt fint skal du se :)

Gjest Mammantil2prinser

Oki... her er legevakten med sykehuset... Du får ringe å høre.

Legen min sa at en uvi kan gjør at man føder for tidlig om man går med den lenge, og det er derfor viktig å sjekke om du er i tvil. Dette er pga bakteriene som dannes der nede... De kan vist lage litt liv i leiren. Så derfor er de nøye på dette frem til uke 36 sa hun.

Synes du det hjelper med varme på mage og rygg? Gjør ofte det når du har uvi. Du kan også gjøre en del selv. Drikke mye, spesielt juce og ta tranebærkapsler. Det er viktig at urinen du leverer inn er morgenurin.

Går nok helt fint skal du se :)

Ok :)

Føler ikke varmen hjalp noe særlig i natt, men den pleier å roe det ned ellers.

Uff ja, da får jeg ringe!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...