LoveYToo Skrevet 11. oktober 2012 #1 Del Skrevet 11. oktober 2012 skal ha min 3 nå har en på 3 år og en på 2 så her blir d travelt... fleree som oxo skal ha 3 tette? og de som evt har det hvordan kom 3 mann i forhold til termin? begge mine andre har kommet før termin 4 og 6 dager før, så håper d blir baby i neste uke=) takk for svar på forhånd=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
eaglebeagle Skrevet 11. oktober 2012 #2 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hei, det er nok mange varianter - men hos meg stemte "nummer-tre-ordtaket" om luring. Jeg hadde to svært raske fødsler fra før, der barna var født kun et par timer etter det startet - med nummer tre gikk jeg i lang tid med sterke kynnere. Havnet på føden en uke før fødsel, da hadde jeg jevne rier, tegningsblødning og 4 cm åpning. Men ingen fødsel skjedde - gikk sånn en uke før det endelig var ekte fødsel. Vet ikke hva jeg skal regne som fødselslengde, men babyen var ute 7 timer etter vi kom på sykehuset. Jeg syntes det var lang tid, men iflg jordmor var det en ganske rask og normal fødsel. Alle tre barna har kommet etter hhv 276-272 og nå sist 274 dager fra første dag i siste mens (alle har derfor kommet litt før beregnet termin siden de regner 283 dager). Sistemann var den tyngste av mine tre ved fødsel. Lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveYToo Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 11. oktober 2012 =) uff stakkars er så lei av sterke kynnere synes d egentlig har dabbet av i d siste så regner med at d ikke blir noe fødsel i neste uke(men lov å håpe) hadde oxo 2 lette raske fødsler med mine 2 andre og nr 2 var liten så er redd nr 3 bli stooor=( 7 timer er jo ikke noe da;) men har hørt at nr 3 ofte tar lengere tid enn nr 2 mere som nr 1...vet ikke om d stemmer.. man må vel bare smøre seg med tolmodighet da! =) takk for svar! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eaglebeagle Skrevet 11. oktober 2012 #4 Del Skrevet 11. oktober 2012 =) uff stakkars er så lei av sterke kynnere synes d egentlig har dabbet av i d siste så regner med at d ikke blir noe fødsel i neste uke(men lov å håpe) hadde oxo 2 lette raske fødsler med mine 2 andre og nr 2 var liten så er redd nr 3 bli stooor=( 7 timer er jo ikke noe da;) men har hørt at nr 3 ofte tar lengere tid enn nr 2 mere som nr 1...vet ikke om d stemmer.. man må vel bare smøre seg med tolmodighet da! =) takk for svar! Finnes nok ingen fasit nei - men jeg har tro på at man kvinner har en genetisk svangerskapslengde så lenge alt ellers er normalt, så jeg ville ikke avskrevet fødsel neste uke enda :-) På sykehuset sa jordmødrene at det var veldig vanlig at nummer tre medførte mye modningsrier og "luring", det var ingen ukjent problemstilling. Nummer to hos meg var også pittelita, ikke prematur, bare liten, kun 46 cm og 2800g og kom i rakettfart (førstemann var 55 cm.. og 3300 kg). Siste tilskuddet, jente igjen, var 50 cm og 3700 kg. Så hun var jo ikke stor på den måten, bare tyngre enn de to andre. Alle har heldigvis hatt små hoder hehe :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveYToo Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 11. oktober 2012 =) uff stakkars er så lei av sterke kynnere synes d egentlig har dabbet av i d siste så regner med at d ikke blir noe fødsel i neste uke(men lov å håpe) hadde oxo 2 lette raske fødsler med mine 2 andre og nr 2 var liten så er redd nr 3 bli stooor=( 7 timer er jo ikke noe da;) men har hørt at nr 3 ofte tar lengere tid enn nr 2 mere som nr 1...vet ikke om d stemmer.. man må vel bare smøre seg med tolmodighet da! =) takk for svar! Finnes nok ingen fasit nei - men jeg har tro på at man kvinner har en genetisk svangerskapslengde så lenge alt ellers er normalt, så jeg ville ikke avskrevet fødsel neste uke enda :-) På sykehuset sa jordmødrene at det var veldig vanlig at nummer tre medførte mye modningsrier og "luring", det var ingen ukjent problemstilling. Nummer to hos meg var også pittelita, ikke prematur, bare liten, kun 46 cm og 2800g og kom i rakettfart (førstemann var 55 cm.. og 3300 kg). Siste tilskuddet, jente igjen, var 50 cm og 3700 kg. Så hun var jo ikke stor på den måten, bare tyngre enn de to andre. Alle har heldigvis hatt små hoder hehe :-) haha ja bra med små hoder:P jeg tror oxo at kvinner har genetisk svangerskapslengde =) og siden mine 2 andre kom før håper jeg lille baby kommer i neste uke er så sliten.... jenta min var heller ikke prematur men litt større en din da 2900 og 46 nr 1 var 3300 og 46 cm føler at nr 3 er større men jordmor sier at jeg har liten baby max 3 kg men får se..... skal du ha nr 4 nå? =) når er terminen din? =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625298 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eaglebeagle Skrevet 11. oktober 2012 #6 Del Skrevet 11. oktober 2012 =) uff stakkars er så lei av sterke kynnere synes d egentlig har dabbet av i d siste så regner med at d ikke blir noe fødsel i neste uke(men lov å håpe) hadde oxo 2 lette raske fødsler med mine 2 andre og nr 2 var liten så er redd nr 3 bli stooor=( 7 timer er jo ikke noe da;) men har hørt at nr 3 ofte tar lengere tid enn nr 2 mere som nr 1...vet ikke om d stemmer.. man må vel bare smøre seg med tolmodighet da! =) takk for svar! Finnes nok ingen fasit nei - men jeg har tro på at man kvinner har en genetisk svangerskapslengde så lenge alt ellers er normalt, så jeg ville ikke avskrevet fødsel neste uke enda :-) På sykehuset sa jordmødrene at det var veldig vanlig at nummer tre medførte mye modningsrier og "luring", det var ingen ukjent problemstilling. Nummer to hos meg var også pittelita, ikke prematur, bare liten, kun 46 cm og 2800g og kom i rakettfart (førstemann var 55 cm.. og 3300 kg). Siste tilskuddet, jente igjen, var 50 cm og 3700 kg. Så hun var jo ikke stor på den måten, bare tyngre enn de to andre. Alle har heldigvis hatt små hoder hehe :-) haha ja bra med små hoder:P jeg tror oxo at kvinner har genetisk svangerskapslengde =) og siden mine 2 andre kom før håper jeg lille baby kommer i neste uke er så sliten.... jenta min var heller ikke prematur men litt større en din da 2900 og 46 nr 1 var 3300 og 46 cm føler at nr 3 er større men jordmor sier at jeg har liten baby max 3 kg men får se..... skal du ha nr 4 nå? =) når er terminen din? =) Neida, fødte for seks uker siden jeg :-). Blir ingen nummer fire her i gården, vi har nå fem barn til sammen, og er litt for "gamle" for flere synes jeg. Er bare innom 3. termin for å følge med på de jeg har snakket med underveis og fødslene :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625309 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre solstråler Skrevet 11. oktober 2012 #7 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hei hei her kommer nr.3 på 4 år! Så det blir travelt her i gården framover men koselig med liv i huset og barna får mye glede av hverandre Lurer fælt på når nr.3 har tenkt seg ut, har UL termin om 19 dager, men tenker at jeg kanskje går over. Førstemann kom en uke før termin, nr.2 kom to dager over termin, så føler ikke at det er noen fasit på noen av dem... Men forbereder meg på å gå noen dager over også får en eventuell fødsel før termin komme som en bonus Var på UL i går, da gutten i magen var noen prosent i minus på vekst i uke 32. Men nå har han visst vokst seg stor, så jeg måtte regne med en baby på mellom 3500-4000 g. Kjenner at jeg gruer meg litt til det, men som de sa så måtte jeg regne med det når nr.2 var 3810 og 51cm lang. Det er også en gutt, så var ikke noe rart om de var like på størrelse. En ting er vel sikkert, at ut kommer de uansett Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveYToo Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #8 Del Skrevet 11. oktober 2012 =) 5 barn da er d vel litt mye energi i huset deres jeg er vel "ung" jeg da men skal ikke ha flere vi heller 3 er passe.. mye energi her oxo kan man s er sliten alt er jo så tungt på slutten.. ja spennende å følege med på når de man har fulgt her på forumet har født! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveYToo Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #9 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hei hei her kommer nr.3 på 4 år! Så det blir travelt her i gården framover men koselig med liv i huset og barna får mye glede av hverandre Lurer fælt på når nr.3 har tenkt seg ut, har UL termin om 19 dager, men tenker at jeg kanskje går over. Førstemann kom en uke før termin, nr.2 kom to dager over termin, så føler ikke at det er noen fasit på noen av dem... Men forbereder meg på å gå noen dager over også får en eventuell fødsel før termin komme som en bonus Var på UL i går, da gutten i magen var noen prosent i minus på vekst i uke 32. Men nå har han visst vokst seg stor, så jeg måtte regne med en baby på mellom 3500-4000 g. Kjenner at jeg gruer meg litt til det, men som de sa så måtte jeg regne med det når nr.2 var 3810 og 51cm lang. Det er også en gutt, så var ikke noe rart om de var like på størrelse. En ting er vel sikkert, at ut kommer de uansett jeg vil oxo på ul å bare forsikre meg at ungen min ikke blir kjempe stor da, tror jeg ikke at jeg klarer å føde den=( selv om jm sier den blir rundt 3 kg skjønne rikke hvordan de kan si d bare med å måle magen... hvor stor var nr 1 da? var d jente eller gutt? håper vi føder snaft da, må inrømme jeg går rundt å tenker på fødselen kan starte men har funnet ut at d ikke er noe vits for d skjer ikke noe her på en god stund.... bah... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre solstråler Skrevet 11. oktober 2012 #10 Del Skrevet 11. oktober 2012 vet ikke om det skal mye til at du får en kjempe stor baby når du har født ganske små barn før?! Vet det ikke er noen trøst, men du har antagelig det genetiske med deg Noen kjempe baby blir det ikke uansett tror jeg da Jordmor kjenner det vel når hun kjenner på magen din tenker jeg. Hvis babyen er kjempe stor så har de vel såpass erfaring at de kjenner det tror jeg. Jeg har jo alt født en på nesten 4kg, så er ikke noe rart om det kommer en på samme størrelse igjen Nr. 1 var ei jente på 3330 og 49 cm. så hun var liten å god Sånn sett ble jeg overrasket sist gang når nr. 2 var en halv kilo tyngere. Men han er gutt og litt kraftigere type en søstra si Håper vi føder snart også Tenker stadig på det, men prøver foreløbig å ikke være utålmodig Hvis jeg må gå 2-4 uker til så er det litt tidlig å bli utålmodig enda så hodet er forberedt på ihvertfall to dager over Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveYToo Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #11 Del Skrevet 11. oktober 2012 vondt gjør d uansett å føde:P uff 4 uker til har max 3 uker igjen men da tror jeg at jeg legge rmeg på gulvet får å bli der til ungen er ute:P heldigvis kommer moren min til meg på mandag bor i uk;) skal være her til ungen er født hvis jeg ikke går over da=( hodet mitt er forbredt på å føde i neste uke:p rart man går rundt å venter på smerte:P skal heldigvis til jm i dag spennende å se hva hun sier=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144625429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre solstråler Skrevet 11. oktober 2012 #12 Del Skrevet 11. oktober 2012 vondt gjør d uansett å føde:P uff 4 uker til har max 3 uker igjen men da tror jeg at jeg legge rmeg på gulvet får å bli der til ungen er ute:P heldigvis kommer moren min til meg på mandag bor i uk;) skal være her til ungen er født hvis jeg ikke går over da=( hodet mitt er forbredt på å føde i neste uke:p rart man går rundt å venter på smerte:P skal heldigvis til jm i dag spennende å se hva hun sier=) Ja, vondt er det uansett. Spiller ingen rolle hvor små eller store de er Hehe, skulle gjerne hatt en fasit på hvordan man kan starte fødselen Desverre kommer de ikke før de selv vil, skjønn det den som vil Godt å få besøk av mamma da Håper det blir fødsel mens hun er hos dere, det hadde vært godt for deg Ja, når fødselen begynner skjønner man ikke hvorfor man har gått å ventet på slik smerte. Men merkelig nok gjør vi det uansett om det er 1. eller 4. gangen man føder Rare skapninger vi kvinner egentlig Håper du fikk noen gode nyheter hos jordmor og at alt var bra med den lille i magen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144626316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoveYToo Skrevet 11. oktober 2012 Forfatter #13 Del Skrevet 11. oktober 2012 jordmoren min er litt rar hun tok hberken blodtrykk eller urintest jaja! hun sa bare at d var tillfeldig når man fødte uansett om man hadde fldt før termin 2 ganger før, men som jeg sa tror jeg kvinner har sin egen biologiske svangerskapslengde=) huet er hvertfall festa men d har d vørt i noen uker så nå kan ungen bare komme!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143979390-flere-som-har-3-tette-her-nr-3-luring/#findComment-144626329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå