Gå til innhold

Ikke akuratt det man vil høre hoss kiropraktor! :(

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Nå er bekkenet blitt så ille, at jeg bestilte time hoss kiropraktor.

Jeg var der igår.

Han spør meg litt om hvor smertene sitter og gjør noen helt enkle "forsøk" på meg for å evaluere situasjonen.

Så sier han: jeg skal ikke gi deg falske forhåpninger. Men der hvor din bekkenløsning sitter, er der vi pleier å ikke kunne gjøre noe med det (symfysen for det meste) sitter den bak i ryggen har vi faktisk ved bare et knekk klart å bli kvitt hele bekkenløsningen.

Han sier at han ser ut i fra hvor svak jeg er (fort jeg får vondt) og ut i fra uttrykkene i ansiktet mitt at jeg har veldig stor grad av bekkenløsning.

Men vi gir ikke opp, vi prøver et par behandlinger for å se. Men det er ikke vits med 8-10 timer, fordi dette er ikke så mye å høre med.

Uff, ikke akkuratt det en vil høre år du er kommet i håp om å bli bedre :(

Fortsetter under...

Æsj :( så kjedelig!

da vil jeg råde deg til å ikke kaste bort pengene på dem. brukte selv 13000 kr forrige svangerskap på behandling av bekken -som ikke ble bra igjen før omtrent 8 mnd etter fødsel uansett :S

Gjest Mammantil2prinser

Æsj :( så kjedelig!

da vil jeg råde deg til å ikke kaste bort pengene på dem. brukte selv 13000 kr forrige svangerskap på behandling av bekken -som ikke ble bra igjen før omtrent 8 mnd etter fødsel uansett :S

Uff, sure penger!!

Glad han gav beskjed vertfall :/

Min kiropraktor tok knekken på de værste smertene i symfysen.

Betennelse på innsiden av lårene som gjorde at de senene som holder bekkenet sammen (dårlig forklart) ble svakere.

I alle fall, han masserte og "dro" betennelsen ut an muskler ol på innsiden av lårene. Inni helvette vondt!

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Er kun fysoterapaut man får støtte til

Trodde gravide hadde rett til kiropraktor/ behandling av bekkenplager? Sjekk det :)

Er kun fysoterapaut man har rett på støtte til, etter hva jeg har forstått

ja det var det jeg også trodde ser du, jordmor nevnte ingenting om å få det dekket så reknet med at kiro går ut av egen lomme.

Gjest Mammantil2prinser

Min kiropraktor tok knekken på de værste smertene i symfysen.

Betennelse på innsiden av lårene som gjorde at de senene som holder bekkenet sammen (dårlig forklart) ble svakere.

I alle fall, han masserte og "dro" betennelsen ut an muskler ol på innsiden av lårene. Inni helvette vondt!

Mirakelmann :) hehe

Ja, han var det,men hadde mest lyst å sparke han i veggen første par-3-4 behandlingene siden det var så vondt.

Klarte heldigvis å besinne meg.

Er overbevist om at det er takket være han at jeg fremdeles er tålig oppegående.. :)

Min kiropraktor manipulerte symfysen og jeg ble VELDIG mye bedre av det.

Ikke ha fler enn tre timer om du ikke merker noe bedring, da vil det nok ikke gå. Men er det noe forandring, kan det være hjelp å hente. :)

Gjest Mammantil2prinser

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1349971828' post='144626521]

Min kiropraktor manipulerte symfysen og jeg ble VELDIG mye bedre av det.

Ikke ha fler enn tre timer om du ikke merker noe bedring, da vil det nok ikke gå. Men er det noe forandring, kan det være hjelp å hente. :)

Ja, det sa han også..pøver et par timer max 3. For det var ikke vits hvis jeg ikke kjente noe til da =/

Et alternativ til (dyr) kiropraktor er manuellterapeut. Det er en fysioterapeut med to års etterutdanning. De manipulerer slik som kiropraktorene gjør. For å få beh dekket, må terapeuten ha driftstilskudd (har ingenting med om han/hun er privatpraktiserende el ikke å gjøre).

Gjest Mammantil2prinser

Et alternativ til (dyr) kiropraktor er manuellterapeut. Det er en fysioterapeut med to års etterutdanning. De manipulerer slik som kiropraktorene gjør. For å få beh dekket, må terapeuten ha driftstilskudd (har ingenting med om han/hun er privatpraktiserende el ikke å gjøre).

Å :/ tror ikke det finnes her hvor jeg bor :/

Annonse

vanntrening .. med fysio .. har hjulpet meg så jeg får strukket ut hatt mindre vondt etter og ikke blitt værre !!! men mulig det har gått for langt for deg... hadde skikkelig vondt med nr 2 og 3 venter nr 4 nå og treningen har holdt bekkenet i sjakker såå glad for det fr vet hvor vondt ette kan bli... og lege bytte var alt som sulle til så får jeg gratis fysio hjelp .. den forrige ville gi meg krykker ....

Jeg får dekket fysioterapi fordi jeg har bekkenløsning med gangvansker. Hadde jeg ikke hatt gangvansker hadde det ikke blitt dekket ifølge terapeuten.

Hun jeg går til har masterutdannelse innenfor bekkenløsning, og sier at hun ikke kan knekke meg i fare for å sette igang en fødsel. Så her får jeg kun behandling for å klare meg igjennom den siste tiden, så kan hun for alvor gjøre meg friskere etter fødsel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...