Gå til innhold

Amalie som mellomnavn, men hvilket fornavn?

Anbefalte innlegg

Vi venter ei jente, så jentenavn må vi jo ha! Vi har tenkt på Amalie, men vil gjerne ha to navn... Noen idèer til noe som klinger bra både med Amalie, og alene? Er det noen som har en idè om Amalie som fornavn, og et pent mellomnavn, vil jeg gjerne høre det også! Men jeg har selv ikke funnet noe som høres bra ut...

Vil høre både vanlige, og mer uvanlige navn! :)

Fortsetter under...

Annonse

Mie Amalie

Vilde Amalie

Ellen Amalie

Silje Amalie

Synne Amalie

June Amalie

Line Amalie

Oline Amalie

Jenny Amalie

Lilly Amalie

Elin Amalie

Eivor Amalie

Else Amalie

Ilse Amalie

Amalie Marie/Marí

Amalie Eline

Amalie Elise

Amalie Konstanse

...

Endret av mibella

Unngå at første navn slutter på A, som Nora Amalie - det blir fort Nora-malie... Å hoppe mellom to like bokstaver er språklig tungt.

Amalie Louise

Amalie Marie

Amalie Johanne

Amalie Olive

Louise Amalie

Marie Amalie

Johanne Amalie

Annonse

Mange fine navn å velge blant! Samboeren og jeg kom til å snakke om Amalie som mellomnavn igår kveld, og vi tenkte da på fornavn vi likte... Vi endte opp med Jenny Amalie, eller Jenna Amalie. Ikke at vi skal velge dette, det er ikke bestemt enda i det hele tatt, men det var det vi kom frem til igår at vi likte best foreløpig.

Men Jenna Amalie, er det egentlig noe pent? Jeg ELSKER Jenna, og vil gjerne at bebis skal hete det, men også Amalie... Som ei skrev over her, å unngå navn som slutter på A i fornavnet, da Amalie begynner på A, men Jenna er jo så fint! Jenny er også fint, men jeg liker Jenna hakket bedre. Jeg synes derimot Jenny klinger bedre med Amalie...

Hva synes dere?

Mange fine navn å velge blant! Samboeren og jeg kom til å snakke om Amalie som mellomnavn igår kveld, og vi tenkte da på fornavn vi likte... Vi endte opp med Jenny Amalie, eller Jenna Amalie. Ikke at vi skal velge dette, det er ikke bestemt enda i det hele tatt, men det var det vi kom frem til igår at vi likte best foreløpig.

Men Jenna Amalie, er det egentlig noe pent? Jeg ELSKER Jenna, og vil gjerne at bebis skal hete det, men også Amalie... Som ei skrev over her, å unngå navn som slutter på A i fornavnet, da Amalie begynner på A, men Jenna er jo så fint! Jenny er også fint, men jeg liker Jenna hakket bedre. Jeg synes derimot Jenny klinger bedre med Amalie...

Hva synes dere?

Jeg syntes virkelig at Jenna Amalie var fint:)

Gjest Antarctica

Vi venter ei jente, så jentenavn må vi jo ha! Vi har tenkt på Amalie, men vil gjerne ha to navn... Noen idèer til noe som klinger bra både med Amalie, og alene? Er det noen som har en idè om Amalie som fornavn, og et pent mellomnavn, vil jeg gjerne høre det også! Men jeg har selv ikke funnet noe som høres bra ut...

Vil høre både vanlige, og mer uvanlige navn! :)

Noe som slutter på konsonant er penest:

Tiril Amalie

Linn Amalie

Sol Amalie

Når det første navnet blir langt og slutter på vokal, er det nesten umulig å si begge navn høyt. Kjenner ei Henriette Amalie, og det er for mye!

Amalie er best som mellomnavn tror jeg, siden det er litt lengre enn mange andre navn, og man kan lett finne et kort, fint navn å sette foran.

Ida Amalie

eller Jenny Amalie, som dere syntes var fint. Har selv valgt meg ut Jenny øverst på lista mi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...