Gå til innhold

Noen kreative sjeler her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage Bordkort til barnedåpen, har ei lita tulle. Vi blir 30 gjester. Noen som har noen forslag??

Har heller ikke bestemt meg for duk og bord dekorasjon. Kom gjerne med forslag til det også.

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Bordkort: sko form eller en vugge kanskje? Mye klipp, brett og lim, men er fint da :)

Kommer jo ann på farge valg? Standar rosa, eller noe annet? Her hadde vi lilla "tema", hvite duker med lilla løpere på midten, lys i blanke holdere, 2-3 lilla blomster ved lysene og lilla, gjennomsiktige pyntestener spredt utover bordene..

post-788966-0-29593400-1349910913_thumb.jpg

Skrevet

Bordkort: sko form eller en vugge kanskje? Mye klipp, brett og lim, men er fint da :)

Kommer jo ann på farge valg? Standar rosa, eller noe annet? Her hadde vi lilla "tema", hvite duker med lilla løpere på midten, lys i blanke holdere, 2-3 lilla blomster ved lysene og lilla, gjennomsiktige pyntestener spredt utover bordene..

Så nydelig du hadde gjort det. Lilla er faktisk veldig fint. Litt andeledes enn babyrosa. Jeg har malt rommet hennes i syrin farge, så jeg liker fargen.

Tusen takk for tips. Har sett disse skoene. De er kjempefine, men som du sier, mye jobb!

Skrevet

Jeg liker å ha en "rød tråd". At innbydelser, bordkort, takkekort og dekorasjoner ligner og har samme fargespekter.

Så er det å følge litt med på sesong (men ikke dra det helt ut og ha Halloween tema f.eks.), men benytte seg av (nå) lyng og kvist.

Lage en dekorasjon til bordet med lyng, roser og en annen blomst du liker og pynte med grener/kvist.

Bordkort kan du jo lage sko. Søker du bordkort til dåp på Google får du opp mange varianter av disse. Så lager du dem som etter temaet ditt.

Noe jeg syntes er stilig er å ikke ha tradisjonelle blomsteroppsatser, men flere små, i forskjellige vaser/skåler og ha masse forskjellige kubbelys, kulelys, stearinlys og telysholdere spredd på bordet slik at det danner en "løper"

Søk litt på google bilder. Utrolig mye inspirasjon å hente :)

Lykke til

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Så nydelig du hadde gjort det. Lilla er faktisk veldig fint. Litt andeledes enn babyrosa. Jeg har malt rommet hennes i syrin farge, så jeg liker fargen.

Tusen takk for tips. Har sett disse skoene. De er kjempefine, men som du sier, mye jobb!

Jeg aktet ikke å ha rosa, hadde heller ikke blått til gutten,der var det grønn og svart :)

Min søster hadde sko bordkort til sønnens dåp, hun laget de på natta like før dåpen :-p hehe

Skrevet

Jeg liker å ha en "rød tråd". At innbydelser, bordkort, takkekort og dekorasjoner ligner og har samme fargespekter.

Så er det å følge litt med på sesong (men ikke dra det helt ut og ha Halloween tema f.eks.), men benytte seg av (nå) lyng og kvist.

Lage en dekorasjon til bordet med lyng, roser og en annen blomst du liker og pynte med grener/kvist.

Bordkort kan du jo lage sko. Søker du bordkort til dåp på Google får du opp mange varianter av disse. Så lager du dem som etter temaet ditt.

Noe jeg syntes er stilig er å ikke ha tradisjonelle blomsteroppsatser, men flere små, i forskjellige vaser/skåler og ha masse forskjellige kubbelys, kulelys, stearinlys og telysholdere spredd på bordet slik at det danner en "løper"

Søk litt på google bilder. Utrolig mye inspirasjon å hente :)

Lykke til

supert!!! Nå fikk jeg en god ide! Lyng er jo genialt, og det passer jo supert til lilla/syrin farge. Også er det jo gratis:-) :-) tror nok jeg ender på sko som Bordkort. Selv om det er tidkrevende, så blir det no dagens snakkis og prikken over i'en.

Tusen takk for inspirasjon!

Skrevet

Jeg aktet ikke å ha rosa, hadde heller ikke blått til gutten,der var det grønn og svart :)

Min søster hadde sko bordkort til sønnens dåp, hun laget de på natta like før dåpen :-p hehe

He he natten før ja. Det har ikke jeg nerver til.. He he. Er dåp neste helg, så tenker jeg kjøper inn en god flaske rødvin eller tre og inviterer noen gode venninner over til fredag. Så kanskje jeg får litt hjelp!

Skrevet

Jeg kjøpte sånn nervøs fløyel i metervare på Jysk og brukte det som duk jeg da :) Da får du akkurat den lengden du trenger, også slipper du er å være redd for at tante Gundas damaskduk skal få skumle flekker... :D

Valgte germini/gerbera som blomst fordi de er mine favoritter. Kjøpte inn sånn høye slanke vaser på Mester Grønn til en billig penge, og farget vannet rosa med rød konditorfarge ;)

Servietter og pynt kjøpte jeg faktisk på Nille! De hadde veldig mye fint akkurat da i hvert fall, og jeg fikk kjempegod hjelp! Hadde bilder av snuppa som pynt, sammen med rosa kubbelys og små blomster. (Bildene stod i små rosa "kjøretøy" med klype.) Bordkortene gjorde jeg veeeldig enkle; kjøpte ferdige hvite som jeg brettet, limte på en blomst og en sommerfugl (i rosa steiner) og skrev navnet på. Hadde også et rosa trehjerte bundet med "hyssing" rundt stetten på glassene - de kunne vært brukt som bordkort også. (Har gjort det ved andre anledninger.)

Skal prøve å legge ut bilde her - vet ikke om jeg får det til :D

post-660773-0-91608200-1349912160_thumb.jpg

Skrevet

Jeg kjøpte sånn nervøs fløyel i metervare på Jysk og brukte det som duk jeg da :) Da får du akkurat den lengden du trenger, også slipper du er å være redd for at tante Gundas damaskduk skal få skumle flekker... :D

Valgte germini/gerbera som blomst fordi de er mine favoritter. Kjøpte inn sånn høye slanke vaser på Mester Grønn til en billig penge, og farget vannet rosa med rød konditorfarge ;)

Servietter og pynt kjøpte jeg faktisk på Nille! De hadde veldig mye fint akkurat da i hvert fall, og jeg fikk kjempegod hjelp! Hadde bilder av snuppa som pynt, sammen med rosa kubbelys og små blomster. (Bildene stod i rosa "kjøretøy" med klype.) Bordkortene gjorde jeg veeeldig enkle; kjøpte ferdige hvite som jeg brettet, limte på en blomst og en sommerfugl (i rosa steiner) og skrev navnet på. Hadde også et rosa trehjerte bundet med "hyssing" rundt stetten på glassene - de kunne vært brukt som bordkort også. (Har gjort det ved andre anledninger.)

Skal prøve å legge ut bilde her - vet ikke om jeg får det til :D

Wow :-) så kult det var med di bildene. Det må jeg også ha! Smart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...