Gå til innhold

Litt seint, men allikevel...min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Fredag 21 sept kl 19.08 kom min 3.mann til verden. En nydelig gutt på 4020 g og 51 cm lang. Har vært i min egen lille "mamma-boble" siden da, men her kommer min fødselshistorie :)

På formiddagen den dagen kjente jeg litt smerter i magen, men ikkeno regelmessig. Tenkte at jeg blir nok lurt IGJEN, 10 dager på overtid gjør at man mister litt trua... da klokka nærma seg 15 var smertene litt værre og hyppigere, men jeg skjønte ennå ikke at dette var fødsel. Tilfeldigvis ringte min mor, og foreslo at ungene skulle bli henta, og at jeg burde ta tida mellom vondtene... 2-4 min mellom hver... ungene ble henta, og samboern kom hjem fra jobb. Vi må nok ta en tur på føden sa jeg...nle undersøkt for åpning ca kl 16.45, og ble sjokkert over at det var allerede 6 cm !! Fikk kjapt fødestue, epidural ville jordmor se an, hun mente dette ville gå FORT ! Kort fortalt, jordmor hadde rett. Fikk aldri epidural, det sørget jordmor for. Klarte fint å puste meg gjennom riene frem til 8 cm, da ville jeg ha lystgass. Jordmor tok vannet ved 8 cm for å få litt fortgang. Men jeg stoppet opp litt. Da tok rett og slett jordmor og tøyde åpningen mens jeg hadde rier, for å hjelpe meg. FY FAEN så vondt det var!! Men det var effektivt!! Plutselig fikk jeg pressrier, svake sådan. Så jeg pressa når jeg fikk beskjed...3-4 trykk og han var ute... under 3 timer etter ankomst ved sykehuset. Navlestrengen 1 gang rundt halsen, mem det gikk heldigvis bra... En kjapp og heftig fødsel med kun litt lystgass som smertestillende, men det hjalp igrunn lite... Alt var jo glemt såfort jeg fikk gutten min på magen...:) Samboer var rørt, stolt og imponert...:) Hans førstefødte :) Nå snart 3 uker etter har vi det helt topp alle sammen. Søskna er stolte, pappaen forguder sin lille sønn og jeg som mamma nyter alt sammen :)

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...