Gå til innhold

Anbefalinger av strekkmerkekrem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selv brukte jeg en av de feteste bodybutter som Bodyshop har. Rutinen vår var at min mann maserte denne godt inn på magen min hver eneste kveld fra magen min begynte å vokse.

Fikk ikke strekkmerker på magen, men det kan jo rett og slett være flaks...

Jeg tror nok mest at det er flaks om man ikke får ja :)

Jeg har noen strekkmerker fra før grunnet vektoppgang, men jeg har kjøpt Dr.Greve sin strekkmerkekrem. Lukter godt og mykgjør huden. Tror det bare er tull, men jeg vil likevel prøve da jeg har lest mye bra om den.

Selv brukte jeg en av de feteste bodybutter som Bodyshop har. Rutinen vår var at min mann maserte denne godt inn på magen min hver eneste kveld fra magen min begynte å vokse.

Fikk ikke strekkmerker på magen, men det kan jo rett og slett være flaks...

Føler at det kan ha vært selve masseringen som kan ha hjulpet på...

Annonse

De kloke sier man får det hvis man er disponert for det, men det skader ikke å prøve ting for det :)

Forrige svangerskap brukte jeg Nuxe dry oil, den er super deilig. Fikk ingen strekkmerker så bruker den denne gangen og.

Fåes på apoteket.

Rent vitenskapelig er det sånn at det ikke finnes strekkmerkekremer som har dokumentert virkning, da 1) strekkmerker oppstår i underhuden, der kremer ikke trekker ned, og 2) i stor grad er hormonelt betinget.

Men det er koselig og behagelig å smøre magen, og jeg tror at velvære for mor er velvære for babyen. Og siden kremene ikke skader, er det bare å smøre i vei.

Jeg smører med en god apotek krem, og er fornøyd med det. :-)

Var hos et vennepar igår, og hun er 7 mnd på vei og anbefalte en olje hun kjøpte på helsekosten. Weleda var vel merket. Hun hadde ikke fått noen strekkmerker ennå, selv om kula begynner å bli stor :) Tror jeg skal kjøpe en sånn denne uka...

Jeg brukte Cocoa butter stick fra BodyShop og fikk ikke et eneste der jeg hadde smurt. Glemte å smøre på siden av magen, eneste plassen jeg fikk merker. Smurte etter hver gang jg hadde dusjet fra uke 9 :)

Annonse

Nå skal det sies at det er underhuden som sprekker opp og det er arvelig disponert hvor utsatt man er. Mange får det på siden av magen, lårene og puppene. Smurte ivrig med spesialkremer av ymse sort under min første graviditet men hjalp fint lite. Foran på magen gikk det fint, men der smurte jeg til gjengjeld minst, puppene ble et sørgelig syn, sukk...og der smurte jeg ivrigst. Så i mine senere svangerskap brukte jeg heller pengene på andre ting...og har ikke fått noe mer en mine første sprekker.

Bruker mandelolje, egentlig babyolje, men den er veldig behagelig og lukter godt. Smurte med det samme under første graviditet, trodde jeg skulle slippe unna, men fikk noen merker en uke før termin... Så tror ikke det hjelper så mye, men det gjør godt likevel;)

Jeg har et spørsmål i forhold til dette med strekkmerker.

Jeg har strekkmerker på siden av hoftene, å lså vidt nedover lårene.

Kommer disse til å bli RøD og stor, nå som jeg er gravid?

Jeg har nokk annlegg for det meste, desverre ;-(

Cellulitter

strekkmerker

Blå "tråer" på lårene. ( husker ikke hva det heter)

Takk for mange gode svar. Jeg har til nå brukt en butter fra Body Shop. Sist gang kjopte jeg en krem i utlandet som jeg ikke har funnet igjen her hjemme og fikk ikke en eneste strekkmerke så jeghadde håpet å bruke den igjen. Kanskje jeg skal prøve den fra Weleda:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...