Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 Noen som har det? Har ikke hatt det siden jeg var gravid for 2 år siden, men nå når jeg har startet å jobbe natt har det kommet tilbake. Kommer ofte når jeg er på vei hjem, mister synet på ene øyet eller ser "stjerner" med det ene øyet. Går aldri utover begge øynene. I tillegg så er det en trykkende hodepine.. Så jeg må ta en pause i kjøringen hjem for jeg kan jo ikke kjøre i den tilstanden, og det varer ofte i 20-30 minutt dette med synet..Trodde jeg var ferdig med dette, men nå vurderer jeg å slutte nattjobben og heller starte på dag.. Er så plagsomt.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Ville ha snakket med legen min jeg
ostepop123 Skrevet 10. oktober 2012 #3 Skrevet 10. oktober 2012 Ja, det har jeg også hatt noen ganger - er ganske lenge siden nå, og før jeg ble gravid. Jeg mistet synet på mesteparten av synsfeltet på begge øynene, det varte vel en halvtimes tid hver gang det skjedde. Andre ganger hadde jeg skimrende lys i en slags taggete halvsirkel, Aldri kjempevondt i hodet, men trykkende, ja. Veldig skremmende før jeg fikk beskjed av legen hva det var!
Kortslutning Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg mister sidesyn og får "blitz" på øyet. Det begynner gjerne med en stripe eller flekk som utvikler seg til å forstyrre sidesynet Dessverre er dette en kjent del av migrene Mine synsforandringer fungerer som et varsko for meg, hvis jeg hiver innpå smertestillende og legger meg ned gjerne en mørk plass kan jeg faktisk stoppe migreneanfallet. Snakk med legen og hør om det er medisin du kan få. Jeg har enda ikke somlet meg til legen, siden dette skjer ca en gang hvert tredje år...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #5 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har det sånn, eller dvs det varier. Noen ganger har jeg bare øyemigrene (sikksakksyn, mister sidesynet) Andre ganger starter det med at jeg mister sidesynet , får sikksakksyn, ser prikker og etter en stund får jeg en hodepine uten like, og som regel ender det i kvalme og oppkast og jeg blir helt satt ut ihvertfall i 1 døgn. Hadde jeg vært deg , ville jeg tatt det opp med fastlege, evt fått henvisning til nevrolog.
ostepop123 Skrevet 10. oktober 2012 #6 Skrevet 10. oktober 2012 Fant dette på nettet: sånn ser det ut for meg - bare at det hvite feltet i midten ofte er/var større.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #7 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg var hos legen forrige gang jeg hadde det, siden jeg var gravid i tillegg da. Han sa det ikke skulle være farlig, men at jeg skulle komme tilbake om jeg fikk det igjen når jeg var gravid. Har ikke lyst å gå til lege med dette nå.., men har en veldig tøff nattestilling og det sliter virkelig på, så tenker en del på å si opp denne..
HuIdra Skrevet 10. oktober 2012 #8 Skrevet 10. oktober 2012 Ja jeg har dette. Det kalles migrene med aura. Det varierer veldig hvor ofte jeg får anfall, fra en dag mellom til flere år. Jeg har aldri gått til legen med dette. Fikk et anfall på barselavdelingen en gang, og fikk da en paracet og en naproxen (reseptfritt) av en sykepleier. Dette hjelper faktisk og stopper anfallet hvis jeg tar dem med en gang jeg merker synsforstyrrelsene.
<3guttemamma<3 Skrevet 10. oktober 2012 #9 Skrevet 10. oktober 2012 Fant dette på nettet: sånn ser det ut for meg - bare at det hvite feltet i midten ofte er/var større. Sånn fikk jeg ved siste migreneanfall. Begynte som en liten prikk, og ble større og større. Jeg var gravid da, får aldri dette til vanlig. Blir spennende å se om jeg får det flere ganger. Auraen min gjør at jeg mister sidesynet, på ene eller begge øynene, kan få lammelser i halve ansiktet eller i en arm, og hver eneste gang mistet jeg taleevnen før verdens jævligste hodepine slår til.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #10 Skrevet 10. oktober 2012 Denne "auraen" forteller meg at migrenen er på vei, så jeg hiver innpå tabletter når det kommer. Men jeg klarer ikke stoppe det helt, hodepinen kommer sikkert som amen i kjerka etter en slik synsforstyrrelse. Føles som å få en slegge i tinningen på hvert pulsslag, er ubeskrivelig smertefullt.. Hos meg er det som olje i sidesynet, hele sidesynet uklart, vibrerende og fargene sklir over i hverandre, akkurat som oljesøl på vann. Klarer ikke se skikkelig på dataskjermen og må bare skru av om det kommer når jeg er på jobb.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2012 #11 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har migrene med aura, eller såkalt klassisk migrene. Du har det samme. Synsforstyrrelser varsler anfallet, og varer vanligvis i 20-30 minutter før den skikkelige hodepinen kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå