tutteline <3 Skrevet 10. oktober 2012 #1 Skrevet 10. oktober 2012 kan man spise salami når man er gravid??og hva med apetina ost?
Somle Skrevet 10. oktober 2012 #2 Skrevet 10. oktober 2012 Ikke salami. Fetaost KAN man, men mange anbefaler det ikke. Se her, og last ned brosjyren: http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/
Pærefrø Skrevet 10. oktober 2012 #4 Skrevet 10. oktober 2012 Kan man spise gullbrie?? Haaar så lyst på
MaiBaby13 Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 det eneste jeg umiddelbart kommer på når det gjelder ost, er at blåmuggost kan føre til irritasjon hos barnet. det klør. sa i hvertfall min mor
RTprøver Skrevet 16. oktober 2012 #6 Skrevet 16. oktober 2012 Brie, blåmuggost osv mener jeg at vi ikke kan spise. Men på apetina sine sider står det at man kan spise deres fetaoster, siden de er lager på pasturisert melk
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Fra siste runde her (2010), har jeg lært at man kan spise salami og brie/blåmuggost når den er varmebehandlet, feks. Pizza eller sauser står stiller noe lurt om det en eller annen plass.
Blomstogbier Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Er det ikke slik at muggost, upasteurisert melk/ost o.l. kan ha en listeriabakterie som er farlig, det er derfor man ikke skal ha det i seg? Kan man spise lakris? Og litt off topic, men hva med munnskyllemiddel med alkohol i? (Man får jo alltid i seg litt..)
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 17. oktober 2012 #9 Skrevet 17. oktober 2012 Ekspertsvar tuppen:) : Hvordan er det å spise salami i norge under graviditeten?? Er det så farlig som enkelte skal ha det til? Jeg er kommet halvveis ca! Siri svarer: Hei! Nå har jeg ringt Gilde og snakket med en hyggelig dame på forbrukerservice:) Hun sa at det er helt trygt å spise salami for det er varmebehandlet, så det er ikke noe problem. Kos deg videre! Vennlig hilsen jordmor Siri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå