Gå til innhold

Hvitløksbrød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil lage dette selv,men vet ikke hvordan..

Hvordan lager du hvitløksbrød?

Håper på mange svar slik at jeg kan eksperimentere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke helt hva du tenkte på, men jeg lager rett og slett hvitløkssmør og smører på.. Ofte steker jeg brødet i øvn eller panne så de blir skikkelig sprøstekt :-)

Skrevet

Jeg kjøper ciabatta...tar meierismør eller smør med havsalt blander i litt persille og hvitløk...smører på ciabatta og inn i ovnen..

Noen ganger tar jeg litt ost på toppen med litt pesto eller annet krydder...tomatskiver og slikt

Skrevet

Jeg gjør det på denne måten. Baker ikke brødet selv, det kjøper jeg på butikken. Gjerne steinovnsloff eller en annen litt mer eksklusiv loff enn spiralloff liksom. Du kan selvfølgelig bake brødet selv dersom du gidder det.

Følger hvertfall fremgangsmåten med å skjære brødet i ruter og pakke hvitløkssmør og ost innimellom og har det i ovnen :)

http://www.matpaabordet.com/2012/03/hvitlksbrd-i-ny-drakt.html

Skrevet

Jeg baker baguetter med en vanlig lys deig med ekstra olivenolje og salt. Har ikke noen eksakte mål. Hakker masse hvitløk og blander i deigen.

Eller jeg lager hvitløkssmør, kjevler deigen ut, smører smøret utover, bretter deigen over seg selv og skjærer i remser. Snurrer dem som svenske kanelboller (Google). Pensler med olivenolje og strør med havsalt.

Begge deler er kjempegodt:-)

Skrevet

Og hvordan lager jeg hvitløkssmøret da? *grønn på matlaging* :)

Skrevet

2 deler smør til 1 del rømme / Philadelphia / creme fraiche. Det du har i kjøleskapet.

Hakket eller presset hvitløk etter smak og salt. Da har du vanlig hvitløkssmør.

I tillegg kan du ha i f eks chili, finhakkede urter, limesaft+++ det du liker, og som passer til resten av menyen.

La det stå en god stund og trekke smaker:-)

Skrevet

Ta en "ustekt"/halvstekt baguett og skjær på skrått sånn som på hvitløksbaguettene i frysedisken og stapp masse hvitløkssmør og stek i ovnen så lenge som det står på posen at baguettene må steke. Eller du kan skjære små skiver av loff og smøre på et tykt lag med hvitløksmør og grille i ovnen. Digg.

Vi lager bare smør og hvitløk til hvitløksmør. Ikke noe rømme e.l. Smaker oss frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...