Gå til innhold

Åh..blir så lei, mannen skjønner jo ikke hvordan man lager barn...

Anbefalte innlegg

Føler meg helt alene med prøvinga. Vi er enige om å få en til, ikke bruke prevensjon, men han er nok litt mer tar det som det kommer, ingen hast. Han tror nemlig det er sånn at han en dag kan bestemme seg for at nå går vi og lager en baby, også blir man gravid. Han skjønner ikke dette med EL, el slim, riktig hormonnivåer, levedyktig sperm, sykluser generelt, og det at med åra så blir det vanskeliger og vanskeligere å bli gravid, jeg er 36 allerede. Forrige barn var et "uhell", så vi har aldri vært prøvere før.

Jeg er helt klar for å bli gravid i går, men han vil jo aldri ha sex (eller orker da...) Jeg vet jo at vi må ha sex annenhverdag i el perioden, pluss litt før og litt etter, siden jeg ikke vet helt når den er. Men dette skjønner ikke han. Og ikke vil han vite noe om det heller, lukker øra når jeg prøver å forklare at det ikke er bare å lage en unge da en vil. At om vi prøver det vi kan nå så kan det likevel gå to år før vi blir gravide.

Med det tempoet han har så vil de jo ta tiår...

FRUSTRERT!! Hva gjør jeg? Kvinnelist?

Fortsetter under...

Vel, det hjelper sikkert ikke så mye på sexlysten å ha sex kun for at det skal bli barn av det, kanskj`? Kanskje han får litt prestasjonsangst. Så i dagene før EL tror jeg nok at kvinnelist er bedre enn rasjonelle argumenter....

Vel, det hjelper sikkert ikke så mye på sexlysten å ha sex kun for at det skal bli barn av det, kanskj`? Kanskje han får litt prestasjonsangst. Så i dagene før EL tror jeg nok at kvinnelist er bedre enn rasjonelle argumenter....

Det er jo nettopp det. Han vet ingenting og syklus, el osv. I hans verden er vi nok sikkert ikke prøvere engang, siden han ikke har "gått inn for å lage en baby". Det er derfor jeg føler meg alene midt i prøvingen. Vi har jo blitt enige om at vi vil ha en til, og ikke bruke prevensjon.

Men så er det å få med ham når det gjelder da. Skjønner jo at han er sliten, men likevel. Kan jo ikke da si at vi skal lage baby heller, for da blir han satt ut. Men så plutselig en dag midt i nowhere av syklusen min kan han finne på å si at kom nå lager vi en baby. Og da blir jeg oppgitt, for det er jo ikke slik det funker, prøver å forklare det men det synker visst ikke inn.

Ville vært litt greit å ha ham med på dette, kunne snakke med ham om det. Dele min tristhet når jeg får mensen osv. Men men...

Du får bruke oss her på BIM for all din frustrasjon, tristhet og irritasjon.

For en mann å høre om EL-slim, Eggløsning, så mange dager lever en eggcelle etc.. det er som å kastrere han.

Er dere enige om å droppe prevensjonet så har han samtykket til et barn til men han vil ikke forstå hvor vanskelig/lett det kan være.

Så dropp å snakk om prøvingen, med mindre han ikke tar opp temaet.

Prøv heller å krydre samlivet i hele syklusen! Ikke bare rundt EL,, for da kan det gå på selvtilliten hans når du vil kun ha sex de dagene for å få barn, ikke fordi du har lyst på han.

Da blir det lettere å få han til å orke hvis han føler du har lyst på han mer enn bare "bruke han" for å få barn.

Så bruk din kvinnelist for alt den er verdt! :)

Endret av Liljeduft

Føler meg helt alene med prøvinga. Vi er enige om å få en til, ikke bruke prevensjon, men han er nok litt mer tar det som det kommer, ingen hast. Han tror nemlig det er sånn at han en dag kan bestemme seg for at nå går vi og lager en baby, også blir man gravid. Han skjønner ikke dette med EL, el slim, riktig hormonnivåer, levedyktig sperm, sykluser generelt, og det at med åra så blir det vanskeliger og vanskeligere å bli gravid, jeg er 36 allerede. Forrige barn var et "uhell", så vi har aldri vært prøvere før.

Jeg er helt klar for å bli gravid i går, men han vil jo aldri ha sex (eller orker da...) Jeg vet jo at vi må ha sex annenhverdag i el perioden, pluss litt før og litt etter, siden jeg ikke vet helt når den er. Men dette skjønner ikke han. Og ikke vil han vite noe om det heller, lukker øra når jeg prøver å forklare at det ikke er bare å lage en unge da en vil. At om vi prøver det vi kan nå så kan det likevel gå to år før vi blir gravide.

Med det tempoet han har så vil de jo ta tiår...

FRUSTRERT!! Hva gjør jeg? Kvinnelist?

Får gjøre som jeg gjorde.... Jeg sa: SEX!!! Nå!!!!!!! Da svarte han.... uh....ok.... og så ble det det. 11 dager igjen til termin her......

Annonse

Du får bruke oss her på BIM for all din frustrasjon, tristhet og irritasjon.

For en mann å høre om EL-slim, Eggløsning, så mange dager lever en eggcelle etc.. det er som å kastrere han.

Er dere enige om å droppe prevensjonet så har han samtykket til et barn til men han vil ikke forstå hvor vanskelig/lett det kan være.

Så dropp å snakk om prøvingen, med mindre han ikke tar opp temaet.

Prøv heller å krydre samlivet i hele syklusen! Ikke bare rundt EL,, for da kan det gå på selvtilliten hans når du vil kun ha sex de dagene for å få barn, ikke fordi du har lyst på han.

Da blir det lettere å få han til å orke hvis han føler du har lyst på han mer enn bare "bruke han" for å få barn.

Så bruk din kvinnelist for alt den er verdt! :)

Ja, jeg vet, derfor slipper han alt det der. Vi snakker ikke om det i det hele tatt. Av og til tror jeg han har glemt hele greie, og det har han også kanskje? Jeg skulle gjerne krydret hele syklusen jeg, hatt masse sex hele tida, men han har ikke så mye lyst, ikke så mye ork. Så da blir det litt til at jeg må spare opp lysten og orken hans til da det gjelder. Tror ikke han aner at de gangene vi har sex har jeg el ca da, så i hans verden bruker jeg ham ikke for å få barn. Det er faktisk MIN selvtillit som er knekt her da han vil så uhyre sjelden ha sex. Føler meg feit og slask etter forrige svangerskap, for det har jo satt spor på kroppen min. Og det gjør også at jeg synes det er veldig tungt å måtte bruke all energi på å forføre ham da det "trengs". Merker på ham at det er liksom 2-3 ganger per mnd maks, og da må jeg jo tilrettelegge de dagene. Kjipt, men slik er det nå. Frustrert? Ja.

Mitt tips til deg må være og ikke snakke så mye om "detaljene" rundt syklusen. Du vet jo selv når du har eggløsning og hvilke dager sjansen er størst for å bli gravid. Det vet ikke han, men han trenger ikke vite det heller om han har samtykket til at dere skal lage et barn til.

Jeg ville heller ha gitt mannen min ekstra oppmerksomhet hele veien, vær god og snill mot han på alle måter. På denne måten vil du gi han et ekstra boost og kanskje han får mer lyst på sex med deg? Du må ikke bare gi han sex pga eggløsning, ligg med han hver eneste dag om han vil. Tror mange menn kan føle seg litt "brukt" om de bare får oppmerksomhet og sex rundt EL.

Mitt tips til deg må være og ikke snakke så mye om "detaljene" rundt syklusen. Du vet jo selv når du har eggløsning og hvilke dager sjansen er størst for å bli gravid. Det vet ikke han, men han trenger ikke vite det heller om han har samtykket til at dere skal lage et barn til.

Jeg ville heller ha gitt mannen min ekstra oppmerksomhet hele veien, vær god og snill mot han på alle måter. På denne måten vil du gi han et ekstra boost og kanskje han får mer lyst på sex med deg? Du må ikke bare gi han sex pga eggløsning, ligg med han hver eneste dag om han vil. Tror mange menn kan føle seg litt "brukt" om de bare får oppmerksomhet og sex rundt EL.

Prøvde å få frem det i svaret til noen over her. Vi snakker ikke om det i det hele tatt. Og jeg skulle gjerne gitt ham oppmerksomhet hele veien, men han er ikke så mottakelig, og da blir det til at en sparer det til da det "gjelder". Hadde han villet hadde vi hatt sex hver dag, men det vil han ikke, eller orker ikke sier han. Tror ikke problemet hos oss er at han føler seg brukt da han nok ikke engang tenker på at vi prøver...

Prøvde å få frem det i svaret til noen over her. Vi snakker ikke om det i det hele tatt. Og jeg skulle gjerne gitt ham oppmerksomhet hele veien, men han er ikke så mottakelig, og da blir det til at en sparer det til da det "gjelder". Hadde han villet hadde vi hatt sex hver dag, men det vil han ikke, eller orker ikke sier han. Tror ikke problemet hos oss er at han føler seg brukt da han nok ikke engang tenker på at vi prøver...

Okey, da blir det ekstra vanskelig.. Har du forsøkt å ta opp dette med han på en ordentlig måte? Han er kanskje ikke den mest snakkesalige?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...