Gå til innhold

Ken jeg "leie" hos samboeren?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Vi har nettop kjøpt hus, signert kontrakt osv..

Jeg har enda ikke fast inntekt, å får hjelp av nav til div, utgifter.

Så jeg står ikke sammen med han på lånet foreløbig.

Det jeg lurer på, er om jeg kan skrive en leiekontrakt med samboeren min, slik att jeg får mer hjelp til å hjelpe han å betale lånet av kommunen/husbanken ?

der man får bostøtte:)

Håper noen har ett svar å komme med :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143978978-ken-jeg-leie-hos-samboeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke bostøtte om dere til sammen tjener mer enn 150.000 men om dere ikke står oppført som samboere noen sted, folkeregisteret osv å nav ikke veit at dere er sammen så kan du levere leie kontrakt der å få hjelp til husleie... Men om dere står oppført noe sted er han pliktet til å forsørge deg i navs øyne.

Annonse

Gjest UndrendeUllteppe

Ikke noe problem å poste innlegg hvor man vil :) men generelt er det mye mer aktivitet på anonym, skravle og krangle, så der får man ofte raskere svar, og det finnes alltid noen som kan svare :)

Endret av UndrendeUllteppe

Vi står ingen plass som samboere, å er ikke gifte, å samboer skal ikke være ansvarlig for å forsørge meg, det har han selv sagt i møte på nav, å jeg tjener veldig lite, å vet jeg har krav på bostøtte.

Måtte bare høre med noen om jeg kan stå som leietaker hos han i huset :) att jeg fks skriver i kontrakten att jeg leier halve huset eller noe :)

Vi står ingen plass som samboere, å er ikke gifte, å samboer skal ikke være ansvarlig for å forsørge meg, det har han selv sagt i møte på nav, å jeg tjener veldig lite, å vet jeg har krav på bostøtte.

Måtte bare høre med noen om jeg kan stå som leietaker hos han i huset :) att jeg fks skriver i kontrakten att jeg leier halve huset eller noe :)

Det mest taktiske da er å si at du leier 40 % for om han leier ut halve huset øker skatten hans tror jeg. I praksis kan det fungere det der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...