Gå til innhold

Hvilket navn liker du best? MÅ få bestemt oss..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde valgt Olava! Syns det er et nydelig navn, tenker ikke på det som maskulint i det hele tatt! Jeg liker det best alene, syns det blir litt mer anonymt når det blir brukt som 2.fornavn. Liker også Hermine, men kanskje litt mer brukt nå.

Annonse

ja, jeg liker både alberte og bertine.. jeg har litt angst for sukkersøte navn, og jeg synes fort navn som slutter på tine blir litt for sukkersøtt. Så Alberte var absolutt en flott variant! :) HerMINE er jo litt i samme gata som TINE, men hakket mer røft..

Ahh.. valgets kvaler! Trodde jentenavn skulle være så lett.. :/

ja, jeg liker både alberte og bertine.. jeg har litt angst for sukkersøte navn, og jeg synes fort navn som slutter på tine blir litt for sukkersøtt. Så Alberte var absolutt en flott variant! :) HerMINE er jo litt i samme gata som TINE, men hakket mer røft..

Ahh.. valgets kvaler! Trodde jentenavn skulle være så lett.. :/

Mange fine jentenavn, og kan være vanskelig å velge ja! Jeg syns Bertine er et tøffere navn enn Hermine, som jeg syns er litt søtt. Men jeg liker begge to!

Hermine og Stella synes jeg blir litt sånn søte navn, så jeg ville valgt Olava eller Alberte. Men føler de kanskje blir litt sånn gamle damer navn? (ikke for å være frekk). Hva med Oline? blir litt som Olava, men passer litt bedre til noen som er unge, synes jeg. Oline er jo også et gammelt navn. Olava stammer jo fra Olav, og Oline fra Ole.

Annonse

en liten oppdatering siden sist..

Vi blir ikke enige..Mannen har lagt ned veto mot Olava, så det er til min store sorg strøket av listen. Jeg liker ikke Hermine, så jeg har strøket det.

Aktuelle navn nå er:

Alberta

Stella

Molly

Jenni/y

Vi blir nok ikke enige før lillepia kommer, og kanskje er det en ide slik som en av dere foreslo, nemlig å holde det åpent til vi ser henne, for så å bestemme. Kanskje jeg får viljen min da, siden jeg har vært gjennom den store strabasen å føde.. hehe...

Med storebrødrene bestemte vi navn i ca uke 20, så det er så rart å ikke klare lande noe!

Hermine og Olava på delt 1. plass.

Så nå at begge var strøket fra lista ;) da stemmer jeg for Alberte eller Bertine. Får ikke Albertine til å stemme helt av en el annen grunn.

Endret av Blåbærmuffins
  • 3 uker senere...

Eg syntes Olava og Estella var dei einaste fine navnene. Stella kunne eg aldri vurdert som navn etter aa ha budd i storbritannia. Der er det eit pils merke, som blir sakt blir drukket av "wife beaters" Ein ganske saa uheldig asosiasjon spoer du meg. Jenni og Bertine er alt for 90 talls for min smak, Alberte for maskulint og albertine blir litt tungvint og i forge min smak ikkje noko fin. Men d er bra me har forskjellig smak, ellers hadde d jo berre vore kjedelige navn aa velge mellom Olava syntes eg er nydelig forresten. Haaper dykk finn ut av det=)

Stella er kjempe fint. Ikke stress, med de to forrige hadde vi bestemt navn leeeenge før termin. Denne gangen har jeg ikke samme stresse følelsen så heller mot å ha det åpent til vi ser henne eller han. Da dukker nok det rette navnet opp uansett :)

Stella, Jenny og Molly er alle koselige navn. Blir ikke feil med et av dem.

Alberta er imidlertid ikke min greie. Jeg liker Albertine og Bertine, men endelsen -berta synes jeg er litt uheldig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...