Gå til innhold

Orgasme etter keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed på sykehuset om at etter et keisersnitt var det ekstra viktig å vente med sex til etter 6 uker, i forhold til etter en vaginal fødsel der man kan "føle litt på det selv"...

Men, er det selve penetreringen som er "farlig", eller er det orgasmen?? Kjenner på det at jeg jo har seksuelle lyster og kunne tenkt meg å lettet på trykke so to speak, men er redd for at det skal gjøre vondt... At sammentrekningene i livmoren i forb med orgasme er det man skal holde seg unna liksom...

Noen som vet?? Evt har erfaringer selv? Vet ikke hvorfor jeg ikke tenkte på å spørre om dette på sykehuset...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143978961-orgasme-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Har igrunn egentlig ikke noe fasitsvar for aldri tatt keisersnitt, men mener å huske at orgasmer også fungerer sammentrekkende på livmoren på samme måte som amming og dermed er veldig lønnsomt for å komme seg raskt. Men som sagt har jeg ingen erfaring når det kommer til KS. Mulig det vil være vondt i selve såret...

Jeg tenker på onanering nå, og ikke sex/samleie med mannen min. Er ikke så crazy at jeg tenker på å få staken til mannen oppi nå nei, men kjenner at jeg savner en liten orgasme... Men er som sagt redd for at sammentrekningene i livmoren skal gjøre ekstra vondt nå, pga keisersnittet liksom...

Det handler ene og alene om infeksjonsfare inni livmoren. Det er jo et sår inni livmoren hos alle som har født der morkaka var festen. Det tar 6 uker før såret er borte. Så sex med kondom er tillatt men ikke uten. Også tampong er ikke tillatt pga infeksjonsfare. Det har absolutt ingenting med orgasme å gjøre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...