Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Please hjelp meg, har fått innvendige hemoride. E så fryktelig vondt å få på do å bæsje. Har fått sheriproct hos legen, men den funker ikke. Kvit meg for å gå på do. Tvinger meg til å få på so med en gang jeg skjenner noe så det ikke skal bli hardt. Drikker betulact for at det ikke skal bli så jævlig. Noen som har fått det etter fødsel å det har forsvunnet? Trenger noe positivt. Orker ikke å ha det slik. Har vært slik i sikker snart 3 uker. Noen tips å råd.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143978951-hjelp-hemoride-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Gå tilbake til legen og si ifra at det ikke funker, jeg har ikke hatt det selv, men kjenner noen som hadde det, og hun fikk operasjon for det, så hun skulle slippe å ha vondt, da hadde det vært slik i 1,5 mnd, men legen sa hun kunne kommet før, så lenge det hun hadde fått utskrevet, ikke funket.

• 2 uker senere...

Hei.

Dersom hemorhoiden din er trombosert (som det høres ut som den er ettersom du har såpass sterke smerter) skal det regnes som øyeblikkelig hjelp og eneste løsning er kirurgisk tømming av tromben. Ettersom den er innvendig kan det hende legen må undersøke deg med anoskopi og opperere deg slik. Ikke alle allmennleger gjør dette. Du skal da henvises til kirurgisk poliklinikk som ø-hjelp/semi-ø-hjelp. Der jeg jobber blir disse pasientene enten tatt på dagen eller evt dagen etter dersom det er svært mye å gjøre.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...