Gå til innhold

Andre som kvir seg til å være vekke fra "storesøsken"??

Anbefalte innlegg

Eg har to små på 6 år og 1,5 år.

Han på 6 år går fint, men har aldri vært vekke fra 1,5åringen. Ho er veldig skeptisk og kun vant med å være med oss.

Kjenner eg kvir meg heilt ufattelig!

Skal på vurdering for igangsetting nå torsdag. Er i uke 37.

Er spent på om eg er moden og om det blir noko fødsel!!

Fortsetter under...

Der jeg skal føde har jeg heldigvis fått vite at søsken er hjertelig velkommen hele døgnet. Så hvis denne fødselen går like greit som første, kommer storesøster og er der sammen med oss så lenge hun vil. Hun er 2,5 og går i barnehage da, så er vant til å være borte fra oss. Har vært borte på overnatting 5-6 ganger, første gang var da hun var 14 mnd, og da hun var 20 mnd var hun en hel helg hos farmor. Tenker hun får velge om hun vil sove med oss på hotellet eller dra hjem og sove hos tante eller farmor.

Jeg husker sist, da jeg fødte nr to og førstemann var tre. Da dro vi hjem fra sjukehuset samme dag for jeg orket ikke sove borte fra henne!! Og vi var i fin form så det var greit - men det gikk på meg da, hun hadde klart det fint. Denne gangen gruer jeg meg også, men er litt mer vant til å være fra hverandre nå så det går vel bedre. Men det er liksom her hjemme jeg skal sove ;)

Annonse

Ho er sånn av natur. Storebroren er stikk motsatt. Dei Jar samme oppdragelse begge to ;)

Har også to barn med samme oppdragelse men like forskjellig på det å være borte fra mamma og pappa. Men nå er misten blitt 4,5 år og elste 6,5 år og nå er det som regel ikke noe problem om de er hos farmor og farfar ett par dager. Så nå gleder jeg meg litt til å få alenetid med baby og pappaen. Men jeg skjønner deg som har ei på 1,5 år. Kanskje dere kan få henne opp på sykehuset med engang baby er født å la henne være der med dere til dere skal hjem?

Gjest Mammantil2prinser

Uff, jeg gruer meg noe sinnsykt til å være borte fra storebror. Men bare for å øve meg så har jeg og pappan vert på vår første weeked siden han kom til :) blir lenge til nestegang.

Kommer til å savne han noe vanvittig når jeg er på sykehus, og kommer til å forlange at han er der hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...