Gå til innhold

Gravid og røykeslutt! Unnskyldninger for vinkos og røykeslutt.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dere gjør for å holde på hemmeligheten deres?

Når venninner spør om vinkvelder, turer på byen, bryllup der man drikker og for å ikke snakke om kommende julebord!

Hvordan holder man det hemmelig, sånn at det virker overbevisende?

Samme med røykeslutt, er det noen her som røyker/har sluttet eller prøve å slutte..?

Tips mottas med stor takk! :D

Fortsetter under...

Når det gjelder alkohol, sa jeg alltid i begynnelsen at jeg skulle være sjåfør, altså at jeg skulle kjøre meg selv og samboeren hjem, og at han hadde mer lyst til å drikke enn det jeg hadde. Var jeg alene uten samboeren på fest/jentekveld, sa jeg at samboeren også var ute, så jeg måtte være sjåfør (igjen, sa alle, og jeg bare nikket, og påsto det var jobbfest han var på, og da MåTTE han jo bare få lov til å drikke!)

Når det kommer til røyk, er det vel bare å si at det "faen med er på tide at jeg slutter! Nå har jeg røykt lenge nok, og ingen flere ønsker om å forpeste lungene særlig mye mer nå!" Og det synes jeg for alle som røyker, alle burde slutta, lenge før de ble gravide! Røykeslutt trenger da ingen unnskyldning?!

Når det gjelder alkohol, sa jeg alltid i begynnelsen at jeg skulle være sjåfør, altså at jeg skulle kjøre meg selv og samboeren hjem, og at han hadde mer lyst til å drikke enn det jeg hadde. Var jeg alene uten samboeren på fest/jentekveld, sa jeg at samboeren også var ute, så jeg måtte være sjåfør (igjen, sa alle, og jeg bare nikket, og påsto det var jobbfest han var på, og da MåTTE han jo bare få lov til å drikke!)

Når det kommer til røyk, er det vel bare å si at det "faen med er på tide at jeg slutter! Nå har jeg røykt lenge nok, og ingen flere ønsker om å forpeste lungene særlig mye mer nå!" Og det synes jeg for alle som røyker, alle burde slutta, lenge før de ble gravide! Røykeslutt trenger da ingen unnskyldning?!

Har tenkt tanken selv på å kjøre. Men folk har mast så lenge på meg om barn, og jeg har hele tiden sakt at vi vil vente. Nå ligger det liksom "litt i korta" at tiden er inne for barn, i og med at vi begge er 24 år og de fleste rundt oss har unger.

Vil egentlig takke nei til julebordet, jeg er så klein til å lyge!

Men røyken ja, det er vanskelig! Men ikke når man tenker på hva man har inni magen :)

Sier at det er for dyrt og usunt, men spørs hvor lenge det holde før noen aner mistanke :P

hvis du ikke kan bruke sjåførunnskyldnigen, så går det ann å drikke alkoholfri vin- øl, eventuelt at du drikker mosell..

Jeg brukte mosell (Vin, champagne), og folk reagerte ikke på at jeg ikke ble brisen :P

Annonse

Sikkert noen som får mistanke, er alltid det! De fleste visste at vi var prøvere, med tanke på at vi har mistet i MA to ganger før, og ene var helt ut i uke 18.... Men jeg ble trodd, selvom de fleste kom med kommentarer "er du gravid nå, altså?" "Du er gravid, er du ikke?" Men så sa jeg bare "nei, jeg er nok bare edru for å kunne kjøre idag, dessverre" :)

Med tanke på det andre tipset over her, om å drikke alkoholfri vin eller noe slikt, synes jeg er det er en god idè. Jeg er sånn at når jeg er med folk som drikker, får jeg en "alkoholeffekt" selv, hvor enn rart det høres ut.... Jeg blir rett og slett "brisen" sammen med fulle folk :P eller, jeg kan oppføre meg litt som om jeg har drukket, fordi jeg blir helt påvirket av alle andre raringene rundt meg, og jeg liker å være litt rar :)

Jeg merker at jeg dessverre blir mer asosial. Det er først nå som gravid jeg ser hvor mye av det sosiale livet som dreier seg om drikking. Bare en tur på kino, så vil jo folk møtes for en øl først...

Jeg har drukket alkoholfri et par ganger, andre ganger har jeg skyldt på at jeg er "forkjøla", og ikke vil risikere å bli syk. Det fine med å drikke alkoholfritt er at det er ok å være med folka når de blir fulle, så lenge man er med fra starten - man er på en måte med dem i rusen, som ei skrev lenger oppe her.

Jeg røyker ikke selv, men må man ha grunn for å slutte da? Kan du ikke bare si at du har bestemt deg for å slutte? Kanskje du til og med klarer å inngå en avtale med noen andre venner som røyker, så kan dere ha en felles røykeslutt? Vinn-vinn-situasjon? :)

hvis du ikke kan bruke sjåførunnskyldnigen, så går det ann å drikke alkoholfri vin- øl, eventuelt at du drikker mosell..

Jeg brukte mosell (Vin, champagne), og folk reagerte ikke på at jeg ikke ble brisen :P

Ja det går jo faktisk ann ja :)

Er avholds så den problemstillingen har jeg ikke:) De er vant til at jeg ikke drikker...

Så kjekt for deg da! ;)

Ja men jeg merker at det setter meg litt utenfor i visse sammenhenger da! Så litt kjedelig er det til tider...

Jeg fant nettopp ut av det at nå som jeg har sluttet med røyken, så kan man jo skylde på at man vil holde seg borte fra alkoholen også.. Fordi da blir da blir det lettere med slutting av røykinga! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...