Gå til innhold

Hvordan ser måltider ut for din 7-8 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Hei!

Det er 6 år siden forrige baby, så jeg husker så lite omkring dette! Jeg ammer enda, og har foreløpig innført ett grøtmåltid til lunsj og så middag senere. Ammer resten. Hvordan ser det ut hos dere? Jeg lurer på om det er vanlig å gi flere måltider med fast føde?

Fortsetter under...

Grøt til frokost, litt melk ca 1 time etterpå.

Brødskive til lunsj, samtidig med melk (gir på kopp)

1 porsjon middag til middagen

1 Grøtmåltid om kvelden og melk 0,5-1 time etterpå.

Vurderer å innføre et måltid til..

Ho er 8,5mnd og hatt deet sånn siden hun var 6,5 - 7 mnd..

Lillemann her er 8 mnd og får en skive brød til frokost, grøt til lunsj, middag + fruktpure, og grøt igjen før leggetid. Får mm innimellom dette, mest før sovertider og også en gang + per natt. Men blir mindre og mindre amming da han interesserer seg mest de fast føde.

Vi begynte introdusere mat når han var 6 mnd, brød og middag er fremdeles litt uvante smaker for han og ikke alt som faller i smak enda;)

Grøt på morgen, brødskive til lunsj + melk på tutekopp, middag og grøt til kvelds. Ammer en gang inni der et sted han mener han må ha. Som regel på ettermiddagen. Ammer en gang ila natten. Han spiser fulle posjoner ved hvert måltid. Er straks 8 mnd.

Min gutt på straks 8 mnd får mm når han våkner i 6-tiden, så får han grøt ca.kl 09 før han sover i 1-2 timer. I 12-tiden får han mm og fruktmos (tenker å innføre brødskiver nå til lunsj) Middagsmat sånn ca 14.30, før eller etter soving - alt ettersom... Grøt kl.17.30 og mm før legging kl.19. ) Han får også mm en gang i løpet av natten

Endret av Cec.80

Har ei jente på 8 mnd, dette spiser hun:

kl 08 - 180 ml MME

kl 12 - 1/2-1 brødskive med leverpostei

kl 16 - Middag, som regel samme som oss dersom det er babyvennlig, (type rent kjøtt, grønnsaker og poteter og litt pizzakrydder), eller middagsglass

kl 1830 - 1 porsjon grøt med fruktmos og 120-150 ml MME

Har nettopp byttet ut grøt kl 12 med brødskive. Helsesøster sa til oss at ved 7,5 mnd kunne vi begynne med brødskive dersom barnet liker det og får til å spise :)

Får også fruktmos eller liknende som mellommåltid av og til dersom jeg merker at hun har behov for det :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...