Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Har brukt et år på mitt første icsi-forsøk som resulterte i en MA på ferskforsøk og bare negative frys. Flytter nå til Oslo og ønsker å bytte klinikk fra Porsgrunn til Oslo. Jeg vet at det ikke er spesielt langt mellom oslo og porsgrunn men med ny jobb vil jeg ha så lite fravær som mulig og jeg skal ikke gjøre mistaket å fortelle kollegaer om vår ufrivillige barnløshet denne gangen. Ringte å snakket med Riksen idag. De sa at de ikke hadde "problemer" med labben sin men at de driver å pusser den opp grunnet en sammenslåing med Ullevål??? Dama i resepsjon kunne ikke svare på hvor lang ventetid de hadde. Kunne ikke si om det var 2 måneder, 6 måneder eller 1 år. Så, er det noen av dere jenter som akkurat har begynt på Riksen og kan svare på hvor lenge dere måtte vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter!

Har brukt et år på mitt første icsi-forsøk som resulterte i en MA på ferskforsøk og bare negative frys. Flytter nå til Oslo og ønsker å bytte klinikk fra Porsgrunn til Oslo. Jeg vet at det ikke er spesielt langt mellom oslo og porsgrunn men med ny jobb vil jeg ha så lite fravær som mulig og jeg skal ikke gjøre mistaket å fortelle kollegaer om vår ufrivillige barnløshet denne gangen. Ringte å snakket med Riksen idag. De sa at de ikke hadde "problemer" med labben sin men at de driver å pusser den opp grunnet en sammenslåing med Ullevål??? Dama i resepsjon kunne ikke svare på hvor lang ventetid de hadde. Kunne ikke si om det var 2 måneder, 6 måneder eller 1 år. Så, er det noen av dere jenter som akkurat har begynt på Riksen og kan svare på hvor lenge dere måtte vente?

Hei. Jeg holder til på riksen, og der skal de være stengt i november og desember( er det jeg fikk beskjed om). Hvordan de gjør det med venting for de som allerede er der og ev nye vet jeg ikke. Fikk bare beskjed om at hvis jeg trengte et nytt forsk(og ikke blir gravid nå), så skulle jeg starte opp i februar. Det tar jeg litt med en klype salt... Hva med ullevål? Jeg skal forresten bli gravid nå!!!!(hehehe)

Vet ikke om du ble noe klokere, men lykke til :-)

Skrevet

Litt klokere ble jeg alt ;).

Men synes det er litt rart at de ikke sa noe om dette når jeg ringte idag. Jeg skal og bli gravid nå, så da trenger jeg kanskje ikke mer hjelp ;) Ruger, dag 6... Hvor lenge har du vært ruger mars?

Skrevet

Litt klokere ble jeg alt ;).

Men synes det er litt rart at de ikke sa noe om dette når jeg ringte idag. Jeg skal og bli gravid nå, så da trenger jeg kanskje ikke mer hjelp ;) Ruger, dag 6... Hvor lenge har du vært ruger mars?

Det er bra innstilling :) Jeg ruger ikke enda, var til uttak i dag, så krysser fingrene for at jeg ruger fra torsdag av :)

Ja litt rart var det... jeg fikk beskjeden på fredag....

Skrevet

Masse lykke til imorgen da mars!

Skrevet

Takk takk :)

Skrevet

Takk takk :)

Og da var gullegget satt inn :)

Skrevet

Gratulerer mars! Da er vi begge rugere. Jeg har ikke turt å bytte til Riksen enda. Kanskje jeg bare skal holde meg til Porsgrunn og pendle... For man kan vel ikke stå i kø til en klinikk samtidlig som man er igang med et forsøk på en annen?

Skrevet

Det skal gå denne gang så ikke tenk på det:)

Skrevet

Gratulerer mars! Da er vi begge rugere. Jeg har ikke turt å bytte til Riksen enda. Kanskje jeg bare skal holde meg til Porsgrunn og pendle... For man kan vel ikke stå i kø til en klinikk samtidlig som man er igang med et forsøk på en annen?

Du det vet jeg ikke om en kan, det må du kanskje undersøke.... Hadde vel kanskje holdt meg til Porsgrunn litt til... men, du blir jo gravid nå, så ikke tenk på det :)

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Jeg googlet Rikshospitalet og IVF og da kom Helsetilsynets tilsynsrapport opp.

# fikk 3 anmerkinger / avvik som måtte rettes opp, rapporten ble lagt ut feb 2012- ikke så rart at de må bygge om da.

Ikke les tilsyns rapporten hvis dere ikke vil bli i dårlig humør.

Porsgrunn fikk ingen anmerkninger- jeg forsøkte å bytte dit i aug da jeg ble klar over rapporten men fikk ikke fordi jeg da hadde blitt for gammel( i Riksens kø...)

men jeg har tenkt å bli gravid der på mitt 1 forsøk i april optimistisk som jeg er :)

Endret av ollie73
Skrevet

hvor lenge har du stått i kø på riksen ollie73?

Jeg er nettopp henvist dit, og er utålmodig som bare det!!!

Er så nysgjerrig at jeg ikke klarer å la vær å lese tilsynsrapporten...det er ikke et alternativ å velge et sykehus utenfor oslo allikevel!

Skrevet (endret)

hei, vi sendte inn søknaden i første uka i feb 2012, måtte ta AMH prøve i tillegg fikk brev om det i april, kunne ikke ta prøven før i mai ( det må være på dag 2 eller 3 i syklus. forsamtale i sept. behandlings møtet var 30 nov og skal få uttak i uke 17 -2013. ..jeg syns det er veldig langsom progresjon og har søkt oss inn på Aleris samtidig nå. har klaget til Riksen via min journal og fått til svar at de beklager. Ingen forklaring og absolutt ikke noe forklaring på hvorfor de bygger om lab, men alle som kan google tenker vel sitt. Iallefall gjør jeg det og det er nok ikke spesielt bra for fertiliteten.. men jaja.. skulle så gjerne ha fått starta! slitsomt å vente og holde på motivasjonen ...

Endret av ollie73
Skrevet

Hva??? såå lang ventetid? dere har jo stått i kø i over ett år... Skjønner godt at dere er utålmodige og sliter med å holde motivasjonen oppe da ja. Håper dere får komme i gang på aleris da!

Hadde vi hatt råd skulle vi gått privat vi også, men det er ikke noe alternativ dessverre. Håper iallfall vi slipper å måtte vente helt helt år....

Skrevet (endret)

hei :) ja det er veldig lenge å vente og det er sårt at det ikke er mulig å få noe forklaringer heller.. nå er det sant at vi måtte utsette forsamtalen 3 ganger- dette forsinket oss , men det var jo fordi Riksen insisterte på at sambo måtte være med (og han jobber endel utenlands på oppdrag med flere andre sånn at han ikke kan komme ifra) -enda når han VAR med ,stilte legen det samme spørsmålet som er grunnen til at vi i det hele tatt må ha icsi/tesa (dvs testikkelkreft forut...) da føles det virkelig sløsete - det står jo i henvisnings papirene.. Aleris rekker ikke å gi oss oppstart før feb.. så jeg tror at vi venter til sommern når Riksen har sommerferie, har ikke akkurat de pengene liggende på vent- og mener faktisk at det er feil å betale for noe privat som vi som skattebetalere har rett til i det offentlige, men ja, hvis jeg kunne gjort noe omigjen så ville jeg satt meg på bussen til Porsgrunn, de har jo ikke ventetid, men jeg har jo gått ut på dato der da.. er født i 73...men tvi tvi for deg!!!- håper vi bare hadde uflaks og at dere sklir igjennom på Riksen :)

Endret av ollie73
Skrevet

Hei! har de ikke ventetid i Porsgrunn altså? Hmm, da burde vi kanskje vurdere det. Jeg har også en mann som reiser en del, så håper det klaffer slik at han er hjemme når vi blir innkalt til forsamtale.

Helt enig i at man ikke burde trenge å betale for dette!

Hvor lang tid tok det fra henvisning var sendt til dere ble innkalt til forsamtale da?

Mange spørsmål fra meg, er bare så utålmodig.

Skrevet

heia :)

i sommer hadde de 3-4 ukers ventetid oppgitt på netsiden sin, sjekket nå og nå har de oppdatert til 3mnd - men det er jo lengre hos Riksen altså... se link... ville ringt dem jeg!

http://www.sykehuset-telemark.no/omoss/avdelinger/fertilitetsklinikken-sor/Sider/hvem-kan-soke-.aspx

vi hadde tatt alle prøver som behøves med unntak av AMH som blir utført på Riksens lab ( vet ikke om du er over 35 det er ikke så viktig med AMH hvis du er under)

men altså fra henvisningen ble sendt 6 feb gikk det 7 mnd til forsamtale nr 1 ( men den kunne vært redusert med 2 mnd hvis vi hadde kunnet på deres datoer) så ventet vi 2 mnd til på behandlingssamtalen, der fikk vi vite at det er 4 mnd til oppstart med spray.

hvis du er i tvil om hva du skal velge tror jeg vi er utålmodig på ulikt vis ;)

men jeg vet jo ikke hva slags behandling dere trenger det er jo bare Tesa som Riksen har oppgitt med 24 ukers ventetid...

Skrevet

Vi var på forsamtale på Riksen i går, og fikk til svar at vi ville bli tatt inn til forsøk i mars. Den "lange" ventetiden er på grunn av etterslep siden labben har vært stengt.

Vi fikk også "kort" ventetid fordi vi er helt ferdig utredet og nå er klare for ett forsøk.

Skrevet

Da ringer jeg porsgrunn og hører, takk for info:-)

Synes ikke dere fikk så altfor lang ventetid da Optatium, er det "kun" 3 mnd så venter vi på riksen! Vi er også ferdig utredet. Jeg er over 35, men Amh er målt til å være normalt!

Skrevet

ja, ring og hør og så kan du jo konferere med Riksen, alle over 35 har jo dårlig med tid så det er jo ingen gode grunner til å la folk som er berettiget dette tilbudet å vente...

tvi-tvi!

Skrevet

mammadrøm: nei, tre måneder er ikke all verden. Når man har ventet i tre år så er det ikke mye å vente i tre måneder til :P

Lykke tiL!

Skrevet

Lykke til dere og:-) Hvor lang tid tok det fra dere sendte henvisning til dere kom til forsamtale da?

Masse lykke til i mars:-))

Skrevet

Henvisningen ble sent i oktober, samtidig som jeg ble henvist til lapraskopi. Syns det har gått ganske fort, måtte vente 5 uker på lap og 7 uker på samtale. :)

Skrevet

Så heldig dere har vært som har fått så "kort" ventetid:-) Håper vi er like heldige! Takk for svar:-)

Skrevet

Jeg ba om å få lap på sykehuset på Elverum, på Ahus er det nesten fire måneder å vente. Så det kam lønne seg å sjekke ut forskjellige sykehus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...