Gå til innhold

Gaver barna lager i bhg.

Anbefalte innlegg

Hva er den fineste gaven ditt barn har kommet hjem med fra barnehagen?

Er det noe du ønsker at barnet skal ordne av gaver?

Noe du absolutt IKKE ønsker å få?

Jobber i bhg og er i full gang med planlegging av innkjøp til farsdagsgaver, julegaver og morsdagsgaver så kjekt med masse tips.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143978646-gaver-barna-lager-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste jeg har fått er avtrykk av hender/føtter og morsdagskort :)

Liker å få noe personlig fra/om barna, framfor sånne pynteting de lager i fellesskap som f.eks julepynt/påskepynt.

På det ene bildet jeg fikk med avtrykk fulgte det med det diktet om å huske hvor små hender de hadde.

Nå har ikke jeg barn da, men de fineste gavene jeg har fått som tantebarna har laget, er de som jeg tydelig ser at de har laget/vært med på å lage selv. Noen ganger er det ting de ansatte i barnehagen lager, som de bare skriver navn på liksom. De er ikke så fine å få syns jeg.

Gjest Kira bjeffer!

Tror ikke det er noe jeg absolutt ikke ønsker å få. Litt av gleden med å få disse gavene er å vite hvor morsomt barnet synes det er å lage dem, og ikke minst gi dem bort :)

Jeg har to gaver fra bhg jeg setter veldig høyt (misforstå meg rett, synes alle de andre er flotte også!). Den ene er et dikt og håndavtrykket til barnet som er satt inn i en glassramme. Den andre er en telysestake som hun har malt utenpå. Det ble skikkelig kul!

Endret av Kira bjeffer!

Annonse

Hånd- og fotavtrykk, tegninger som er rammet inn , kopper som barnet har tegnet og skrevet på. Sist morsdag fikk jeg en kopp. På den ene siden hadde barnet skrevet mamma, på andre siden, tegnet et hjerte:-)

Pynteting som barnet lager, enten det er perlet, eller at man har strøket servietter på kubbelys.

Fikk en fin telysholder, laget av et syltetøyglass, rundt glasset var der to laminerte servietter som var tredd over, så fikk plutselig "lysestaken" et fint motiv også.

Jeg blir egentlig glad for alt jeg får, men ble veldig rørt da jeg fikk den koppen med hjerte og tekst, og et selvlaget kort, der barnet hadde sagt 5 positive ting om meg som mamma:)

Porselensflis som de har malt og tusjet på, og filtknotter på undersiden, de brukes som gryteunderlag.. Kjempestilige og så kjekke, ungene er også veldig stolte når vi har de på middagsbordet.

(Husk bare å bruke maling/tusjer som tåler varme, skal stekes i ovnen etter de er laget, jeg jobber også i barnehagen, og vi laget slike på avdelingen, fikk kjøpt flisene kjempebillig på en flisbutikk)

Vi har fått noen flotte akvareller hvor barna har brukt brette-teknikk og blåseteknikk. De ble skikkelig flotte:)

I fjor fikk vi flott julepynt som faktisk varer: Engler av stål (ferdigkjøpte) hvor ungene hadde brukt tynn ståltråd og glassperler og tredd/surret rundt hele engelen

Annonse

Jeg syns det er veldig koselig å få gaver som ungene lager selv, ikke bare gaver som de voksne har fått litt hjelp av ungene med. Selv om de er små så er det mye de kan gjøre. Jeg fikk en t-lysestake av hun ene når hun var liten, skjermen er i noe plastlignende og ligner på en lampeskjerm.Den har jenta mi malt helt selv, hun valgte ut to farger hun ville ha på sen (rosa og hvit) og klussa i vei. De voksne har limt den sammen og det er alt. Lysestaken hadde de kjøpt i en hobbyforettning (fant jeg ut etter en dugnad der vi ryddet hobbyrommet) så det eneste de måtte var å male skjermen og sette den sammen. Og de var lure som lot ungene velge to farger og ikke mange, da kunne det fort blitt mye kluss og bare brunt til slutt. Den står i vinduet nå mange år etter, like fin.

Skolestarterklubben hadde prosjekt gjennom høsten å lage klovnebilde. Ett lærret som er 45x45cm tror jeg det er. De hadde kun primærfargene, hvit og sort. Malte hele bakgrunnen med en farge. Så ett stort ansikt. øyne, nese og munn. Sløyfe var det endel som ville ha, men ikke alle vist. De har tatt en stor pensen og laget litt karuis sveis, dratt penselen med mye maling fra toppen av det hvite hodet og litt opp. En farge, men litt blanding slik at det er litt fargesprak. Så har de hatt brødposer med maling og klipt ett lite hull i, og dekorert håret. Det er kjempe tøft med malingen som i kruseduller, klumper og malingen har skikkelig struktur.

Skikkelig Marianne Auli bilde, bare mye kulere. Måtte få lillesøster til å lage slik når hun var så stor siden hun ikke laget i barnehagen, for det er så gøy å ha ganske likt bilde de har malt når de er like gamle.

Jeg fikk tante barna mine til å lage slike i fjor bare mindre, og 2åringen klarte dette faktisk veldig bra. Men trikset var å male litt og litt, slik at malingen fikk tørke og det gjorde at tolmodigheten rakk til det han skulle gjøre den og den gangen.

Snømenn i tre er enkle å lage. En plankebit, list, maling og noe stoff. Listen skal være bremmen på flosshatten, den limes/spikres på etter at alt er malt (regner med at du skjønner hva som skal være sort og hvitt. ) En stoff remse knytes på slik at det blir skjerf. Skjerfet sitter bedre på om det kuttes hakk der skjerfet skal være, dette gjøres før det males. Kan også borre ett hull øverst slik at du kan ta ett tau eller noe til å henge den i.

Ungene har laget engler og nisser i trolldeig. De syns jeg er veldig koselige. De får alltid plass i nisselandsbyen vår, ugnene syns det er så gøy å se hvem de laget det og det året. (må huske å skrive årstall under, for om ikke glemmer jeg det fort)

Har fått noen t-lys holdere de har malt og pyntet. Noen er malt, noen er deorert med perler og annet.

Syltetøyglass de har malt og er fylt med kaker de har bakt er veldig koselige syns jeg. De har klipt ut stoff og tatt på lokket og knyti ett bånd rundt.

Har heldigvis ikke fått så mange julekurver, girlendere og annet papirpynt. Julekurver kan lages i filt og stoff(med slik stivelsespapir strøket på på baksiden) de holder seg fine.

Glasspynt til å henge på juletreet kan ungene male på, herdes noen minutter i stekeovnen.

Leire som tørker kan kjevles ut ganske tynt (ca en halv cm), bress på stempler, litt hardt slik at mønsteret blir godt synlig. Så brukes pepperkakeformer til å presse ut formene en vil ha. Lag ett lite hull slik at de kan få ett silkebånd til å blir hengt opp med når de har tørket. Kjempe koselige på juletreet. Denne fåes både i hvit og brun.

Samme leire men ikke kjevle den like tynn, press ut pepperkake koner og menn. Lag enn hull i toppen til silkebånd. Når de har tørket maler ungene me hvit maling som glasur. Litt store hjerter er også veldig fint.

Det jeg kom på nå.

Min favoritt er en veggklokke hvor de har tatt løs urskiva og latt guttungen på da 1.5 male på.

De hadde brukt denne, så billig ble det også:

http://www.ikea.com/...ducts/70098989/

Endret av Frokostquiz

post-427433-0-97566000-1349731861_thumb.jpg

Disse bildene har barna laget til meg i bhgen uten rammene, men med "ramme" på selve papiret. Skryteveggen min ;)

Glasskuler barna har malt på, gipsform av håndavtrykket til jenta mi som er limt på et lilla lerret ( nydelig), masse julepynt osv. Mye fint barna har laget til mamman sin :)

Tusen, tusen takk for masse gode tips :)

jeg var litt redd for at de som har hatt barn i barnehagen i mange år ble litt lei av å få hjem tegninger, håndavtrykk, lysestaker og dill som barna har laget, men ut i fra svarene jeg har fått her så virker det som om det aller, aller meste blir satt pris på.

Jeg fikk et nydelig avtrykk av hånden til jenta mi - og det var skrevet et dikt til.. noe med små avtrykk som setter store spor..

Bælja som en unge da jeg fikk det i julegave ;)

Det fikk jeg også! Med bilde av guttungen på, smilende som ei sol:-)

Fineste gaven jeg noen gang har fått, henger pent innrammet på veggen i stua:-)

Fikk en kaffekopp til jul et år der hun hadde malt og dekorert. Fineste koppen i verden <3

Pappaen fikk et pyntet syltetøyglass med badesalt oppi. De er så skjønne når de kommer med hjemmelagde gaver!:)

åh, og så fikk vi ett maleri på lerret av eldste, da hun gikk i barnehagen. Med håndavtrykk på og div.

Det er ikke noejeg ikke vil ha. Jeg er like glad for alt som de lager. Men mannen syns kanskje det blir litt mye når jeg skal ta vare på alt. :>

Et håndavtrykk på et laminert ark med dette diktet ved siden av:

Det hender du blir litt lei deg

fordi jeg er så liten.

Jeg setter merker alle steder

Og gjør deg ganske sliten.

Men hver dag blir jeg større.

Ja en dag blir jeg stor

og alle mine avtrykk

blir bare svake spor.

Her er mitt lille avtrykk

så du kan huske og forstå

hvor søte hender jeg hadde

den gang da de var små.

Huff... Får tårer i øynene bare jeg leser det diktet jeg altså....

Vi har den ene regel hos oss: Barna må lage det selv!!!!

Ikke koselig og sende noget med hjem, som vi voksne har laget!!

Er det et helt lite barn, ja er der det kanskje nok med et par enkle streker, som de klarer selv, isteden for en perfekt do rull nisse som er mye finere enn den søster på 5 lager...................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...