Gå til innhold

Skal på min første kiropraktortime på onsdag, hva kan jeg forvente?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Hva gjør de da? Knekker, roterer, kjenner, ser, føler de?

Jeg gruer meg så innmari da jeg er blitt så handikappet av hele bekkenløsningen.

Hvis jeg må legge meg på gulvet går ikke det, da kommer jeg meg ikke opp. Å hvis de skal få meg til å løfte på beina eller de skal så går ikke det :/ gruer meg så innmari, blir det skikkelig vondt?

Noen med erfaringer å dele?

Fortsetter under...

Jeg går ofte til kiropraktor og synes det er fantastisk! Har gått både før under og etter graviditet og de knekker og trykker på det de kjenner og tar full hensyn til hva du kan og ikke kan. Om det er bekkenet så har de flere måter å behandle dette, har selv fått god hjelp med bekkenet og det gjør at jeg fuNgerer mye bedre i det daglige.

Er ingenting å grue seg til, bare gled deg:) dersom du synes det er litt skummelt så lukk øynene og slapp helt av.

De har benker og stoler og masse andre hjelpe midler som gjør at de kan hjelpe på den måten du trenger det.

Får selv liten utbytte av fysio men er som ny etter noen behandlinger hos kiropraktor! Gled deg:)

Gjest Mammantil2prinser

Jeg går ofte til kiropraktor og synes det er fantastisk! Har gått både før under og etter graviditet og de knekker og trykker på det de kjenner og tar full hensyn til hva du kan og ikke kan. Om det er bekkenet så har de flere måter å behandle dette, har selv fått god hjelp med bekkenet og det gjør at jeg fuNgerer mye bedre i det daglige.

Er ingenting å grue seg til, bare gled deg:) dersom du synes det er litt skummelt så lukk øynene og slapp helt av.

De har benker og stoler og masse andre hjelpe midler som gjør at de kan hjelpe på den måten du trenger det.

Får selv liten utbytte av fysio men er som ny etter noen behandlinger hos kiropraktor! Gled deg:)

Når du sier de har flere måter og behandle dette på, da vil vel ikke det si at de kan sette deg i en huske eller løfte deg opp i seler eller slike ting vell? :o

Er det mer slik at de har feks bekkenbelte, matte til å ligge på osv?

Skal prøve å slappe av, vil bare ikke få vondere enn hva jeg har nå :(

Glemte helt si hva som skjer men først så kjenner de på rygg, nakke, skuldre og bekken(kjenner på ett par punkter i korsryggen). Du må kanskje stå og løfte ett ben, dvs de ser om og hvor høyt du klarer. Er ikke ubehagelig og du sier bare ifra om du ikke får det til. Du har klær på hele tiden så ingen ubehageligheter.

de kan knekke, strekke og trykke på punkter men ensete som jeg synes kan være litt ubehagelig/ vondt er når jeg blir trykket på en veldig øm muskel men ikke værre enn at jeg har gjort det ca 2 gng i mnd i fire år;)

Gjest Mammantil2prinser

Glemte helt si hva som skjer men først så kjenner de på rygg, nakke, skuldre og bekken(kjenner på ett par punkter i korsryggen). Du må kanskje stå og løfte ett ben, dvs de ser om og hvor høyt du klarer. Er ikke ubehagelig og du sier bare ifra om du ikke får det til. Du har klær på hele tiden så ingen ubehageligheter.

de kan knekke, strekke og trykke på punkter men ensete som jeg synes kan være litt ubehagelig/ vondt er når jeg blir trykket på en veldig øm muskel men ikke værre enn at jeg har gjort det ca 2 gng i mnd i fire år;)

Tusen takk :)

har ikke sett noe sånt hos min kiropraktor iallfall;) de flere måter men jeg vet bare noen. du kan sitte, ligge, stå alt ettersom. Min K har også ett apparat som "banker" der bekkenet sliter (dårlig forklart men du skjønner hva jeg mener når du er der) men uansett det funker og gjør ikke vondt i det hele tatt! jeg ligger også av og til på den enes siden mens han legger meg i en slags sideleie og så knekker hofta, heller ikke dette er vondt og du merker bedring raskt.

du vil nok heller oppleve at det blir bedre enn nå:)

kjenner mange som har vært og er skeptiske men kjenner ingen som er det etter å har prøvd.

går nok bra skal du se! alt er litt skummelt første gangen men som sagt- det gjør virkelig ikke vondt!

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Gikk det bra?

Joda, må jo si at det var litt ekkelt å høre det knase og knekke i rygg og nakke :o

Men fikk jo en litt kjedelig beskjed av kiropraktor. Han trodde ikke jeg kom til å bli bedre :/

Men skal på min tredje time til uka, men da er det nok stopp. Bekkenløsningen har bare blitt verre :(

Er det i symfysen du har det værst?

Har også begynt og få det skikkelig i bekkenet nå, og vurderer Kiropraktor.. men har også en rygg som låser seg titt og ofte, så skulle sikkert vært dær for den sin del også

Gjest Mammantil2prinser

Er det i symfysen du har det værst?

Har også begynt og få det skikkelig i bekkenet nå, og vurderer Kiropraktor.. men har også en rygg som låser seg titt og ofte, så skulle sikkert vært dær for den sin del også

Da sier jeg bare RING IMORGEN!! Kiropraktoren sa til meg at hadde jeg kontaktet han tidligere hadde han kanskje kunnet gjort mere.

Hoss meg fant han både løsning og låsning.

Smertene sitter mest i symfysen ja, men også i ryggen.

Gikk det bra?

Joda, må jo si at det var litt ekkelt å høre det knase og knekke i rygg og nakke :o

Men fikk jo en litt kjedelig beskjed av kiropraktor. Han trodde ikke jeg kom til å bli bedre :/

Men skal på min tredje time til uka, men da er det nok stopp. Bekkenløsningen har bare blitt verre :(

Huff så kjedelig!

Er viktig å ta hensyn før det blir værre. Har ei venninne som ikke klarte roe ned tempoet nok og sliter nå flere mnd etter fødselen.

Lykke til og pass på kroppen!

Håper det blir bedre etter fødselen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...