Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg hadde en fin celleprøve og to år etter hadde jeg grove celleforandringer. Skal inn å ta en biopsi neste uke og tenker mye på dette. Jeg lurer på om dere som har gått gjennom denne prosessen tok mange celleprøver før biopsi eller ble som meg, sendt rett for å ta en biopsi uten å ta flere celleprøver?
LuksusLiv Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Hmmmm.....tror jeg bare tok en celleprøve, eller forresten. Mulig jeg tok en, så tok jeg en til etter 6 mnd, og så ble det biopsi. Sånn tror jeg det var. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Lurer på om det kanskje kan være litt alvorlig siden jeg ikke måtte ta fler og ble sendt "rett inn" til biopsi... Er litt nervøs nå merker jeg HI
<3 2G <3 Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Hadde heller tenk at så snill lege som passer på at alt er i orden i stede for å vente 6 mnd å uroe meg enda mer før sikkert svar.
HvittHus Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Når man har grove celleforandringer er standarden å ta kolposkopi og biopsi. http://www.kreftregisteret.no/no/Forebyggende/Masseundersokelsen-mot-livmorhalskreft/Celleforandringer/
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Takk for svar. Det er jo bra at jeg har fått time så fort og håper jeg er frisk. Og håper ikke jeg må vente kjempelenge på svarene etter jeg har tatt prøven
<3 2G <3 Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Mener jeg fikk beskjed om å ringe fastlegen etter 3 uker. De sier hvor lang tid det tar.
ønskende Skrevet 9. oktober 2012 #8 Skrevet 9. oktober 2012 Hei, jeg fikk påvist celleforandringeri uke 12 i svangerskapet og ble henvist videre til sykehuset uten noe mer informasjon. Dersom man har grove celleforandringer så blir man henvist dit for å ta en biopsi. Har nå vært inne å tatt koloskopi og biopsi (ikke vondt og ikke noe å grue seg til). Grove celleforandringer kan gå tilbake av seg selv, eller man fjerner det området som har celleforandring med laser. Dette gjør de etter man har født eventuelt. Jeg fikk beskjed om at jeg får svar på biopsien om 2-3 uker. Ikke gru deg, eller ta sorgene på forskudd! Det er like sannsynlig at det trekker seg tilbake av seg selv. Dersom man må fjerne en del av livmortappen, så har dette ingen betydning for om man kan få barn senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå