Gå til innhold

Det må vel mye til for å få dekt drosje til og fra barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åherre.... Dere kan være til Å fÅ fnatt av til tider!

Jeg spør bare om det stemmer det jeg blir fortalt! Dere trenger ikke bli sinte og nedlatende og fortelle meg om andre muligheter og at det ikke er kaldt enda og alt det der. Jeg vet det da selv!. Jeg har da uansett ikke tenkt meg Å dra pÅ NAV Å spørre etter støtte, jeg bare lurer pÅ om det virkelig skal sÅ lite til Å fÅ det dekt.

Ser du har fått mange useriøse svar på spørsmålet ditt... For å få dekket taxi til barn må barnet ha en diagnose som krever at barnet også har tiltak i barnehagen eller går på spesialavdeling. I noen, men svært få tilfeller kan barn også få innvilget taxi dersom foreldrene (begge dersom de bor sammen eller den som har hovedomsorgen) har en alvorlig diagnose. Jeg har selv vært med på å skrive slike søknader/sende inn bekreftelser, og Nav er svært strenge på dette. Jeg vet om en blind alenemor som måtte sloss i nesten ett år for å få taxi til barnet. Stort sett er det faktisk barnevernet, og ikke Nav som dekker taxi utgifter til barnehage/skole. Det er enklere å gå den veien. De er ikke like strenge og strikse.

Skrevet

Tror du må ha en diagnose eller være syk, men vet at terskelen for å få det ikke er sååå veldig høy, men i ditt tilfelle at du er alenemor uten førerkort er ingen god nok grunn vil jeg påstå. Men spør du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...