Gå til innhold

Det må vel mye til for å få dekt drosje til og fra barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere har fortalt meg at jeg kan få drosje dekt av NAV, men jeg tenker at det er alt for godt til å være sant.

Er alenemor til to, og hjemme med baby. Eldste går i barnehage ca. 2,6 km unna (tung vei), og jeg har ikke førerkort.

Må vel ligge sykdommer eller noe bak for å få dekket drosje?

Skrevet

Alle de utlandske får jo det,og de som er på sosialen, du kan jo høre,synes det er et behov for deg siden du er hjemme med en baby også :)

Skrevet

Seriøst??? Sykt.....skjønner at jeg betaler mye skatt!!

Skrevet

Trur nok du må belage deg på å gå denne strekninga om du ikkje har særskilte utfordringar som skulle tilseie at du ikkje er i stand til det. Dette blir jo forventa av barneskuleelevar skal kunne gå til og frå skulen kvar dag?

Skrevet

Tror neppe du får dekket det. Jeg var uten førerkort en periode pga mistanke om eplepsi, og jeg fikk ikke dekket noen ting. Og her jeg bor er det null og nada kollektiv transport. Største problemet var at jeg ikke kom meg på jobb. Og da var beskjeden fra NAV at jeg måtte finne meg ny jobb. Nevrologen sykemeldte meg de 6 mnd det var snakk om, men den sykemeldingen forkastet NAV.

Skrevet

Kan du ikke ta buss som oss andre? Jeg er også alene. Tvillingmor til jenter på 3,5 år og baby på 3 mnd. Tar buss hver vei, ca 3 km.

Sykt hvis staten skal finansiere dette.

Skrevet

Og bare sånn for ordens skyld, så hadde jeg 2,5 mil til jobb, så ikke aktuelt å gå :-D

Skrevet

Det går ikke buss her :)

Og dere trenger ikke bli sinte på meg! Jeg bare spør om dette siden så mange har sagt til meg at de har hørt om flere som har fått det dekt og sier jeg burde prøve siden babyer ikke skal ut i kulda. Jeg er bare nysgjerrig på hvordan det funker. Som jeg skrev i hovedinnlegget synes jeg jo selv det virker for godt til å være sant!

HI

Skrevet

Det er sykt hvor mange som ikke er klar over at det er ubrukelige bussforbindelser de fleste steder som ikke ligger nørt en by i dette landet. Skulle jeg tatt bussen til jobb og levert barna på veien hadde jeg brukt 4 dager. Jobben min ligger 9 km fra huset vårt.

Skrevet

Det går ikke buss her :)

Og dere trenger ikke bli sinte på meg! Jeg bare spør om dette siden så mange har sagt til meg at de har hørt om flere som har fått det dekt og sier jeg burde prøve siden babyer ikke skal ut i kulda. Jeg er bare nysgjerrig på hvordan det funker. Som jeg skrev i hovedinnlegget synes jeg jo selv det virker for godt til å være sant!

HI

Er ikkje sint, berre svarer på spørsmålet ditt.
Skrevet

Kanskje greit å nevne det i hovedinnlegget??

Gjest sug lut
Skrevet

Alle de utlandske får jo det,og de som er på sosialen, du kan jo høre,synes det er et behov for deg siden du er hjemme med en baby også smile.png

å herre. Hvilken stein krøp du fram under?
Skrevet

Det er jo ikke så kaldt nå at baby ikke tåler det...? 2,5 km er jo heller ikke spesielt langt. Har to vinterbabyer, og har vært mye ute med dem selv på vinteren. Fikk beskjed om å ikke gå ut når det var kaldere enn minus ti, og det er jo enda en stund til. I vogna er det betraktelig varmere.

Skrevet

Alle de utlandske får jo det,og de som er på sosialen, du kan jo høre,synes det er et behov for deg siden du er hjemme med en baby også :)

Av ren nyskjerrighet : hvor i all verden har du dette i fra ?? Tror du må tenke deg bedre om før du svarer her inne...

Skrevet

Hehe, nå er det ikke akkurat alle steder i landet det er så lenge til at den blir ti minus og vel så det...! Her nord har vi allerede vært nedpå -2 grader på nattmårran... Og om vinteren er det ofte bare å glemme å gå ut med baby, når kuldegradene synker ned på en 20-25 minus,....

Skrevet

Av ren nyskjerrighet : hvor i all verden har du dette i fra ?? Tror du må tenke deg bedre om før du svarer her inne...

Ser det, har jobbet i barnehage i 6 år

Skrevet

Har du jobbet i bhg i 6 år og hvordan kan det være relevant til at "alle de utenlanske får det" ?

Skrevet

Ser det, har jobbet i barnehage i 6 år

Herre jemini, du overgår deg selv hver bidige dag her inne..

Jeg har jobbet i barnehage både på Tøyen og på Søndre Nordstrand i Oslo, å avdelinger med opp mot 90 % "utlendinger", aldri sett noen av dem amkomme eller dra i taxi, gitt.. Med unntak av den psykisk utviklingshemmede gutten, som tilfeldigvis også hadde utenlandske foreldre.

Hjelpe meg, altså..

Skrevet

Hørest totalt urealistisk ut å få dekket drosje til bhglevering.

Dersom du har vanlig økonomi får du ta lappen og kjøpe en bil. Om du ikke har råd til det og heller ikke til drosje de dagene du ikke kan gå til barnehagen med en baby i vogn så får du ha barnehageungen hjemme de dagene.

Atter alternativt kan du ta barnet ditt ut av barnehagen siden du er hjemme med baby uansett. Da sparer du samtidig penger som du kan sette av til å ta lappen.

Skrevet

Flere har fortalt meg at jeg kan få drosje dekt av NAV, men jeg tenker at det er alt for godt til å være sant.

Er alenemor til to, og hjemme med baby. Eldste går i barnehage ca. 2,6 km unna (tung vei), og jeg har ikke førerkort.

Tror det ja, at det må ligge en diagnose bak. Vil heller foreslå å ta lappen! Dyrt ja, men verdt det... spesielt når babyen skal starte i barnehage og du er alene.

Skrevet

Åherre.... Dere kan være til Å fÅ fnatt av til tider!

Jeg spør bare om det stemmer det jeg blir fortalt! Dere trenger ikke bli sinte og nedlatende og fortelle meg om andre muligheter og at det ikke er kaldt enda og alt det der. Jeg vet det da selv!. Jeg har da uansett ikke tenkt meg Å dra pÅ NAV Å spørre etter støtte, jeg bare lurer pÅ om det virkelig skal sÅ lite til Å fÅ det dekt.

Skrevet

For å få dekt drosje så må man vel ha TT kort. for å få dette må det ligge til grunn en diagnose/sykdom på personen som har kortet.

Jeg har fått beskjed at jeg kan søke på barnet mitt som har en diagnose. Da kan jeg kjøre med henne i taxi til bhg, og fra bhg (elelr andre steder) men jeg må betale om jeg skal ta taxi andre veien hvor hun ikke er med. For kortet vil følge henne.

Min søster har et slikt kort og kan ta taxi dit hun trenger/må.

Hun kan også ha med 1 ledsager etter som jeg har skjønt. Og ja hun har en diagnose

Skrevet

Tror det ja, at det må ligge en diagnose bak. Vil heller foreslå å ta lappen! Dyrt ja, men verdt det... spesielt når babyen skal starte i barnehage og du er alene.

Takk for svar, var det jeg tenkte selv :)

Har vurdert lappen, men siden det skal bli byrotte av meg neste år frykter jeg at det blir stress og kostbart med bil. Billigere og enklere med buss da :)

Skrevet

For å få dekt drosje så må man vel ha TT kort. for å få dette må det ligge til grunn en diagnose/sykdom på personen som har kortet.

Jeg har fått beskjed at jeg kan søke på barnet mitt som har en diagnose. Da kan jeg kjøre med henne i taxi til bhg, og fra bhg (elelr andre steder) men jeg må betale om jeg skal ta taxi andre veien hvor hun ikke er med. For kortet vil følge henne.

Min søster har et slikt kort og kan ta taxi dit hun trenger/må.

Hun kan også ha med 1 ledsager etter som jeg har skjønt. Og ja hun har en diagnose

Takk, da skal jeg nevne at det trengs diagnose neste gang jeg blir fortalt om dette :) Får meg bare ikke til å spørre om støtte for alt og ingenting, men jeg ser jo at de rundt meg kan synes at situasjonen min er litt vanskelig og at de bare vil hjelpe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...