Gå til innhold

Skal mannen deres være på barselhotellet med dere??

Anbefalte innlegg

Med mindre man føder på sykehus med barselshotel, og får lov til å flytte dit,så kan nok ikke pappaen sove over.. :/

Det får vi, og vi er på vanlig sjukehus.. Ikke noe barselhotell.

Men jeg tviler på at det er det vanlige..

De fleste steder har de vel flermannsrom, og da blir det veldig folksomt og slitsomt hvis fedre også skal sove over..

Noen steder finnes det vel såkalte familierom..

På 'mitt' sykehus er det tomannsrom, og samboer var der hele dagen sammen med oss.. Men sov hjemme! Denne gangen må han uansett være hjemme med storesøster..så det spiller liten rolle for oss!

Fortsetter under...

Jeg skal føde på Drammen og der kan mannen betale 300 kroner i døgnet for å sove over, men bare hvis det er plass. Hvis ikke må han dra hjem klokka 22.00 og det er ikke lov for han å være der fra 14.30-16.00 for da er det hvilestund for mor og barn.

Håper det ikke er så mye fødsler i november. Det er jo ikke "riktig" tid i forhold til å få barnehageplass.....

Annonse

Siden jeg har 2 barn fra før og lite familie i byen, tviler jeg på at pappa`n kan være med på overnatting på barselhotellet. Vil nok kanskje også slappe bedre av når jeg vet han er hjemme å passer på dem, enn noen andre...

Jeg håper selvsagt at jeg vil være i fin form etter fødsel så det ikke blir så tungt for meg å gå ned i kantina på egenhånd. Med førstemann klarte jeg nesten ikke å sitte og var avhengig at mannen hentet mat til meg fra kantina, selv om det egentlig ikke var lov.

Sist gang jeg fødte fikk ikke min mann noe fri fra jobben annet enn 1 dag, men han overnattet 2 av de 3 nettene jeg lå på sykehushotellet.

Anbefaler alle førstegangsfødende å bli på sykehuset så lenge de lar deg få bli, slik at du kan ta nytte av all den hjelpen du kan få ang amming o.l.

Nå neste gang skal jeg ordne med barnevakt og håper at min mann blir med meg i tiden jeg er på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...