Gå til innhold

Når forteller dere den gode nyheten?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, og har ikke tenkt å fortelle det riktig ennå. Men nå skal vi på en liten ferietur med foreldrene mine i høstferien, og det kan holde hardt å ikke avsløre det når det blir vinkos på kvelden og slikt.. ;) Så spekulerer på hvor langt jeg skal gå for å skjule det, eller om jeg bare skal avsløre det om det blir spørsmål..

Fortsetter under...

Her har både kommende besteforeldrene fått vite det, samt ei god venninne. Første barnebarn på begge sider, så nyheten ble veldig godt tatt imot:)

Sjefen får nok vite det neste uke, og skal vente så lenge som mulig med resten... Er 6+4 idag.

Annonse

Fortalte d med en gang, ca 4 uker på vei..da til mine foreldre, min søster, hans mor og bror. Så har 3 venninner av meg fått vite det når jeg har møtt de. Og vår datter på 5 siden jwg har vært så dårlig og hun ble redd for at jeg var syk. Har mistet 2 ganger og syns det var godt at de nærmeste visste det. Denne gangen får jeg medisiner og god oppfølging, så alt skal gå bra..er 9+4 og har allerede sett det lille hjerte banke 2 ganger <3

her vet mange det, sikkert fler enn jeg selv tror hahaha.

er vel en risk, men synes ikke det skal være et tabu om man mister.

å ikke kan jeg gå å tenke på at jeg skal miste heller, såg et hjerte banke når jeg var 8 uker.

nå er jeg 9+1, mistenker at jeg er noen dager lengre, fordi jeg fikk positiv test så tilig,

Vi vil vente til vi har vært på tidlig ul før vi forteller det til familien og videre. Er 5+3 i dag og har fått henv. til sykehuset så bare venter på å få en time slik at det kan bekreftes.

Enig at det ikke bør være tabubelagt med MA og SA men når jeg stod oppi det var jeg glad for at ikke flere visste om graviditen slik at jeg måtte "skuffe" og forklare til alle som smilende spurte hvordan formen var.

Men det er meg og vi er jo alle forskjellige :)

Jeg er kun 4+1 og har ikke tenkt og fortelle det nærmere julaften :) Her er det bare meg og min samboer som vet om det. Men spekelasjoner surrer rundt hele tiden, siden jeg har sluttet og røyke. Og jeg føler folk kan "se det på meg" om dere skjønner! Paranoid?! Ja, kanskje! :P

Hvor tidlig går man på UL? Jeg ringte lege i går og får time hos legen til svangerskapskontroll 31.10. Men det er vel ikke UL da eller??

Annonse

Har fortalt det til de nærmeste (uke 6) og nå til jobben pga. Sykemelding (uke 7). Jeg vet at de første 3 mnd er mest kritisk, men tenker at ting kan skje uansett - syns det var greit å fortelle det nå ettersom jeg er mye kvalm

Har fortalt det til min beste venninne og min søster.

Det kommer nok litt an på formen ift. når vi kommer til å fortelle hemmeligheten:) Men håper at jeg er i så bra form at vi kan vente til jeg er ivertfall tre måneder på vei. Fire måneder hadde vært toppers, for da kan vi fortelle familien det på selveste julaften.Det hadde vært veldig koselig. Men det er jo fort mulig at noen gjetter det tidligere dersom magen popper ut tidlig. Er jo mitt tredje svangerskap, og magen kom raskere i forrige gang enn ved første så;) får ta det litt som det kommer tror jeg;)

Her har ganske mange visst om det fra et par dager etter at jeg testet positivt. Grunnen til det er at vi har gjennomgått IVF og syntes det var godt med all støtten. Var også veldig greit at de visste det på jobb pga av tilrettelegging og fravær. Men ryktene har gått veldig synes jeg. Er ikke like glad for alle som vet om det det, så noen har tydeligvis ikke hatt vett til å tie stilt. Så har jeg lært det til neste gang. Nå er jeg 9+5, så satser på at dette går bra.

Jeg er 5+3 idag og kvalmen slo til for fullt! brekkninger med oppkast:S Skal jobbe til helga- Nattevakt og er redd for at jeg kommer til å spy der. Da må jeg nesten si det.

Hvis det ikke skjer så prøver jeg å holde tett så lenge som mulig;)

Hadde en MA i sommer, og sa at jeg var gravid veldig tidlig. Er godt at de nærmeste vet om det når sånt skjer.. men at de på jobben visste det og andre folk jeg ikke kjenner så godt.. det ble bare slitsomt og trist.

Men denne gangen har jeg begynt å kaste opp, og jeg tar det som et super godt tegn;) Satser på at denne gangen blir lille tassen i magen i 9 mnd til;)

Fortalt til våre nærmeste - bare 5 uker. Jeg er av den oppfatning at om noe skulle skje så har jeg de som betyr noe i livet til å hjelpe meg gjennom det. Om alt går bra så vet de hvorfor jeg sier nei takk til vin :)

Det er jeg helt enig i deg i! :) Vi har mest lyst til å vente fordi vi vil se hvor lenge vi klarer å skjule det vi! ;) Siden de fikk vite det så tidlig de andre gangene, hadde vi litt lyst til å være litt hemmelighetsfulle.. Men får se hvordan det går da! ;)

Jeg er kun 4+1 og har ikke tenkt og fortelle det nærmere julaften :) Her er det bare meg og min samboer som vet om det. Men spekelasjoner surrer rundt hele tiden, siden jeg har sluttet og røyke. Og jeg føler folk kan "se det på meg" om dere skjønner! Paranoid?! Ja, kanskje! :P

Hvor tidlig går man på UL? Jeg ringte lege i går og får time hos legen til svangerskapskontroll 31.10. Men det er vel ikke UL da eller??

Nei, UL er i uke 18-19 som regel. Første kontroll til lege tror jeg er rundt uke 14?

Nå har jeg bestilt en "Jeg skal bli storebror"- genser til minstemann, så får vi se om at vi lar han fortelle det når den kommer! :) Det blir gøy! :)

Gjorde det samme når vi fikk han også, da fikk storesøster æren av å fortelle det med sin genser! ;)

Jeg er 5+3 idag og kvalmen slo til for fullt! brekkninger med oppkast:S Skal jobbe til helga- Nattevakt og er redd for at jeg kommer til å spy der. Da må jeg nesten si det.

Hadde en MA i sommer, og sa at jeg var gravid veldig tidlig. Er godt at de nærmeste vet om det når sånt skjer.. men at de på jobben visste det og andre folk jeg ikke kjenner så godt.. det ble bare slitsomt og trist.

Men denne gangen har jeg begynt å kaste opp, og jeg tar det som et super godt tegn;) Satser på at denne gangen blir lille tassen i magen i 9 mnd til;)

Husk at å jobbe netter ikke er bra for deg eller barnet i svagerskapet..

Nei, UL er i uke 18-19 som regel. Første kontroll til lege tror jeg er rundt uke 14?

åja, jeg fikk første kontroll time i uke 8 :)

Og stemmer for tidlig ul, så man vet at det er liv der :)

Eg forteller de med en gang så eg slepper å bære tunge ting på jobben. Har ansvar for ein av di største jobbene hos oss. Å familie får og vite det ganske snart da di vett om forsøkene våres. Venner får vite det om di spør. Di fleste vett me prøver da me er åpne om dette:) er i dag 4+0

Jeg jobber hvilende nattevakt.. men blir vekket mellom to og 4 ganger, så litt spent på hvordan det kommer til å gå. Må bare ta det med ro og ikke sprette opp;)

Hvorfor er det ikke bra å jobbe netter når man er gravid? Jeg jobber som nattevakt, så derfor jeg lurer. Tenkte at så lenge jeg føler at det går bra å jobbe så er det greit...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...