3 er nok! Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Sitter å ser på kjøkkenskap på IKEA nå for å innrede vaskerommet, men ble så usikker... Skal jeg ha skuffer eller skap? På kjøkkenet foretrekker jeg jo skuffer, men er det best på vaskerommet også?vanlige skuffer eller uttrekk? Skal jeg ha veggskap eller hyller? eller begge deler? skal jeg ha en åpen plass under benken til skittentøyet eller kan jeg bare bruke en skuff eller noe til det? på vaskerommet er det nå en stor utslagsvask som jeg skal ha der, en varmtvannsbereder (går halvveis opp på veggen. Kan den bygges inn på noen smart måte?) og vaskemaskina kommer til å stå på en betongsåle. Jeg har ikke plass til strykebrett som slås ned fra veggen, og jeg har per dags dato ikke behov for tørketrommel, men vurderer å skaffe det senere, bør jeg ta hensyn til det? vaskerommet kommer også til å være stellerom. Er det noen som har noen praktiske tips og triks til en forvirret kvinne?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 God plass til sortering av skittentøy hadde vært viktigst for meg. Jeg har et veldig lite vaskerom og omtrent det eneste jeg har brukt plassen til er uendelig mange bokser til sortering av tøy. (lys og mørk 40, treningstøy, rødt tøy, ulltøy, håndvask, microfiberkluter....) I tillegg ville jeg prøvd å få plass til tørking av klær, både rene klær og også våte, møkkete klær fra barnehagen. Vi tørker våte dresser og regntøy på badet og det blir vanvittig sandete der. Annet tøy henger i loftsstua, så den kan ikke bli brukt til noe annet... Hvis du i tillegg har plass til å ha et sted å sortere og brette tøy, så hadde det vært perfekt for meg
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Ville tatt høyde for tørketrommel senere.... Jeg har vaskemaskin og tørketrommel og skap med vaskekar i under ei benkeplate. Og overskap over. Synes det funker bra:-) Så har jeg åpne hyller og en del opphengskroker på de andre veggene, sånn at ting ikke står på gulvet. Både strykebrett, tørkestativ og div annet utstyr henger på veggen. Har skittentøysdunk på begge badene, hvor det ene ligger vegg i vegg med vaskerommet, så har ikke behov for sted til skittentøy der inne, men om du har det, er de kanskje greit å bare ha kasser for ferdig sortert vask på en hylle kanskje? Om du vil at rommet skal være så pent som mulig, går det jo an å plassere alle de mindre fine tingene som f eks varmtvannstank bak en skyvedørsgarderobe?
sukker & salt Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Skjønte ikke hvor mye plass du har til rådighet, men om du har plass: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S39894635/ Så mange som mulig;-) Så kan du sortere rett i riktig kurv(inni skapet). En plass til å brette tøy dersom du ender opp med tørkeskap/trommel. Et vaskeskap(også IKEA/kjøkken)til støvsuger,såper o.l. Plass til pulver skyllemiddel ved siden av vaskemaskin. "Drømmer om vaskerom" sukk...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #5 Skrevet 7. oktober 2012 som hun over sier, stor plass til et sorteringssystem som fungerer godt for dere! vi har 8 forskjellige kategorier, og jeg elsker det! vi har to store ikeadunker som er delt i to, der har vi hvite håndklær, fargede håndklær, sengetøy og spesial oppsamling (mannens arbeidbukser, skitne uteklær, duker og lignende) så har jeg en tråhylle med to små og en stor kurv, der en liten går til mørke og sorte voksenklær, den store til barnetøy (som jeg igjen sorterer i tre farger, hvitt/lyst, rosa og lilla, blått gult og grønnt) en liten til ulltøy, og så har vi en dunk til sokker og undertøy.. med dette systemet klarer til og med mannen å sette på klesvask uten å ødlegge noe vi har tre doble overskap, og en hylle på veggen, og jeg bruker ene overskapet til vaskemiddel, kluter, våtmopp, gummihansker osv, ett annet har jeg til kattemat, fuglemat, strykejern og et lager med bleiepakker, det siste er bare stappa fra ende til annen med rot og ræl.. så har vi sorteringssystem for papir og plast på vaskerommet, det syns jeg er veldig greitt! og vi har stelleplass til minstejenta vi har lite vaskerom, emn jeg føler jeg har gjort det godt og fungsjonellt til tross for at det er 2x3,5m tørker nesten allt i trommel forresten, og stryker skjeldent klær og bruker da benkeplata med et brettet dynetrekk under.. er supert
3 er nok! Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. oktober 2012 Takker for svar:) noen flere tips?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #7 Skrevet 7. oktober 2012 Skittentøyskurver må ha god lufting. Best er desse hullete plastik korgene på europris, eller hvor man nå enn kjøper dm. Mine fancy dyre metallkurver skal ut, fordi om det er luft i dm. Ikke bruk skuffer og skap til skittentøy, blir for tett. Ha plass tul boss spann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå