stressasessa Skrevet 7. oktober 2012 #1 Skrevet 7. oktober 2012 Hei! Er ikke så aktiv her til nå. Men nå er jeg i gang med synarela. Så nå sitter jeg her og lurer på om det er flere som blir veldig trøtt av denne? Jeg fungerer rett og slett ikke.. Men vi er i gang! Endelig!
*ønskegull* Skrevet 7. oktober 2012 #2 Skrevet 7. oktober 2012 Hei! Jeg har også startet på denne og føler meg veldig trøtt. Så mye mulig en blir slik av sprayen Hvor lenge har du gått på den? Jeg har nettopp begynt. Flott å være i gang Masse lykke til!
AkPa Skrevet 7. oktober 2012 #3 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg ble veldig trøtt av sprayen..!:-) Merket mest et par timer etter sprayinga..!:-) så hadde je noen timer på døgnet jeg fungerte, men for det meste ble det å sløve i soffaen.!:-)
Ele Skrevet 7. oktober 2012 #4 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg gikk på synarel på første forsøk, jeg ble helt skutt, som superfrynsete, la meg 8 hver kveld og grein hver dag, for alt ulig, selv om jeg var nygift og hadde det så fint! Det ble bedre når jeg starta på sprøytene i tillegg!
stressasessa Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2012 Så godt å høre at det ikke er meg.. Jeg begynte lørdag kl 07.00.. Da gikk det fint helt til spray nr to kl 15... Siden da har jeg sløvet på sofaen.. Søndagen og.. Skal si meg enig i at det er værst de første timene etter sprayen... Men når det endelig er sånn at jeg orker noe da skal jeg ta den igjen.. Håper det kommer seg:-) Huff.. Spennende dette.. Jeg har alltid vært litt sensitiv på hormoner... Så i går måtte man grine for man fant ikke mikropop på bensinstasjonene... Plystre plystre ikke flaut nei....
*ønskegull* Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Hehe, huff det skal ikke være enkelt! Gråter for alt mulig jeg også..
Gjest Trulte med to små Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har gått på synarela siden 12 sept og syns også jeg har vært og er veldig trøtt. jeg er også irritabel. Jeg følte det nesten værre etter at jeg begynte på menopur og har gått på det i 6 dager nå. Skal til UL på fredag og håper ting skjer snart. I går gråt jeg da jeg fikk se en elgku med kalver på "nordisk villmark" på nrk, for det er elgjakt nå og tenk å skyte såååå fine dyr!!! Jeg ler av megselv, men det er jammen ikke bare bare å være hormonell!
stressasessa Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2012 Så spennende da:-) håper det er mange klar til "høsting".. Jeg tør ikke tenke på hvordan jeg blir når jeg skal på sprøytene i tillegg.. Skal ta gonal-f jeg da.. Men men. Gudene skal vite at disse barna vi prøver på å få nå er ønsket! Alt det vi "frivillig" går gjennom.. Vet det ikke er helt frivillig for de fleste skulle vel ønske det gikk naturlig.. Men mener bare at det er ingen livreddende behandling vi tar nå;-) Jeg har vært på skolen i dag.. Og etter det helt skutt og ikke orket annet enn å sove... Passer dårlig med gruppearbeid på gruppearbeid.. Men eksamener og annet kan jeg ta opp igjen. :-)
Gjest Trulte med to små Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Ja alt vi må igjennom for å få ønsket vårt oppfylt! Det kan jo være du slipper billigere unna mht reaksjoner på sprøytene, men uansett så må man bare gjøre det beste ut av det og må man sove eller være litt irritert så må man bare det! Lykke til du også!
*ønskegull* Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg skal også gå på Gonal-f. Kjenner at jeg er veldig spent! Jeg har hørt at det kan bli litt lettere når en starter stikkinga
havrebodl Skrevet 17. oktober 2012 #11 Skrevet 17. oktober 2012 Så godt å lese dette innlegget!! Jeg startet med sprayen den 5.oktober, og har først de tre siste dagene fått merke bivirkningene; mye hodepine, veldig veldig trøtt og humørsvingninger. Kjenner at det er liiiite som skal til før jeg kjenner tårene presser på! I går begynte jeg nesten å gråte fordi jeg haddde glemt å ta med meg visakortet på handling, og måtte kjøre i knappe to min for å hente det;) -men absolutt verdt det! Starter med sprøyte onsdag i neste uke:)
*ønskegull* Skrevet 17. oktober 2012 #12 Skrevet 17. oktober 2012 Hehe, det høres veldig ut som vi har det likt havrebodl Jeg starter på sprøyter på tirsdag. Men har dere hatt blødningen dere skal ha før sprøytestart?
havrebodl Skrevet 18. oktober 2012 #13 Skrevet 18. oktober 2012 Hei *ønskegull* Jeg er akkurat ferdig med blødningen, ja. Har ikke du hatt den enda? Gruer meg skikkelig til å ta sprøyter, men min søster som er vernepleier skal ha ansvaret for den delen;) Hva tenker du om sprøytene?
*ønskegull* Skrevet 18. oktober 2012 #14 Skrevet 18. oktober 2012 Nei, jeg har ikke det Vurderer om jeg skal ta en gravidtest for å sjekke.. Selv om det er ekstremt lite sannsynlig at jeg er gravid nå hehe.. Så flott at søsteren din kan bidra Jeg har skikkelig angst for å stikke selv, selv om jeg synes det er mindre vondt å sette de selv.. Dette er mitt første forsøk, men har gått på Klexane tidligere.. Heldigvis har jeg en mor og en samboer som stiller opp som "stikkeassistenter"
*ønskegull* Skrevet 18. oktober 2012 #15 Skrevet 18. oktober 2012 Kan ikke forstå at jeg plasserte tre "selv" i en setning.. *flau..* Huff!
havrebodl Skrevet 18. oktober 2012 #16 Skrevet 18. oktober 2012 Hei igjen du:-) Det står i mine papirer at klinikken må kontaktes dersom blødningen har uteblitt når en skal begynne på sprøytene.. Kanskje greit å ta en test dersom d er muligheter for at du er gravid-ingenting er bedre:-D Grugleder mg til sprøytene nå,mn utrolig godt å være i gang:-(
havrebodl Skrevet 18. oktober 2012 #17 Skrevet 18. oktober 2012 Skulle selvfølgelig være et smiiilefjes:-)
*ønskegull* Skrevet 18. oktober 2012 #18 Skrevet 18. oktober 2012 Jepp, jeg leste det papiret så jeg ringte de i går. Men de sa jeg fikk avvente og se.. Ingen krise så lenge blødningen kommer før jeg starter på sprøytene Jeg grugleder meg jeg også, men hvis det kan hjelpe på Synarela-bivirkninger så tar jeg de med glede! Jeg er helt ferdig om dagen.. Men det er jo absolutt verdt det..
havrebodl Skrevet 18. oktober 2012 #19 Skrevet 18. oktober 2012 Ja, får håpe de hjelper på bivirkningene! -dog er uansett alle plager hjertlig velkomne, og så får vi bare håpe at det ender i et svangerskap!!:) Håper jo at dette var siste blødning på maaange mnd!! Er det i èn uke vi skal ta den første sprøyta? Eller er det individuelt? Skal på ul 1.nov i hvert fall:)
*ønskegull* Skrevet 18. oktober 2012 #20 Skrevet 18. oktober 2012 Jeg skal også på ul 1.nov. Da har jeg gått 9 dager på sprøytene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå