Gå til innhold

Lurer på om jeg opplever bekkenløsning nå, aldri slitt med det før...

Anbefalte innlegg

Veldig vondt midt på siden av hoftene når jeg går. Dessuten har jeg fått en klikking på høyre side av hoften. Kjennes ut som at det er der lårben og hofta møtes. Det klikker når jeg går, og gjør vondt. Dessuten kjenner jeg det bak og i symfysen. Men verst er det på sidene av hoften. Igår fikk jeg ikke sove pga av smertene.

Lurer på hvordan bekkenløsning kjennes, og hva kan man gjøre for å forebygge plager? Burde man unngå å gå turer?

Fortsetter under...

jeg slet veldig med bekkenløsning med tvillingene. Da kom det fra uke 7-8. Fra uke 25 klarte jeg nesten ikke gå. Denne gangen hhar jeg ikke merket noe før denne uka. nå er jeg i uke 18. Merker det på slutten av dagen. Vondt i "skjøten forran" og bak "oppå rompa". Klarer fortsatt å gjennomføre noen spinning timer men det spørs hvor lenge det varer...hadde håpet at det skulle komme mye senere nå når det bare er en .. :-). Det er kjedelig, man blir lite mobil og får ikke gjort så mye...

Gå turer så mye du klarer. Bevegelse er bra. Men helst sånn at det ikke gjør vondt. Det er ikke farlig det heller, det får det ikke nødvendigvis til å bli verre annet enn smertene for deg. Fikk jeg høre hos fysio på torsdag.

Jeg har vondt i ene hoften og i korsryggen, pluss lenger lenger ned i bekkenet bak. Og går til behandling hos manuel terapeut. Det er gratis og jeg føler meg veldig mye bedre.

Anbefaler at du prøver en manuel terapeut som er flink på svangerskaps relaterte bekken plager. :)

Takk for svar, går foreløpig greit. Var ekstra ille i helga etter å ha provosert bekken ved å gå på fjelltur både lørdag og søndag. Heller sikkert ikke så lurt å bære 2 åringen i manducaen, den belaster primært hofta. Går mye bedre etter litt hvile, men merker det betydelig i sidene fortsatt, så tror det er noe slark der..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...