Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #26 Skrevet 7. oktober 2012 Det er overhodet ikke noe å bekymret seg for. Regner med det står i brevet når du skal bestille ny time for kontroll også? Den anbefalingen kan du stole på, og hadde det vært noe "farlig" kan du være sikker på at legen hadde ringt deg og informert det, eller til og med kalt deg inn til personlig samtale for å informere deg. Slike lette celleforandringer er helt vanlig og kan forekomme hos alle kvinner i alle aldre. Slikt skjer med jevne mellomrom, og noen veldig få ganger kan det være en mer alvorlig grunn til celleforandringene. Det er derfor man anbefaler at man tar en rutinekontroll med celleprøve med jevne mellomrom. Legen vil ta en ny prøve av deg innenfor den anbefalte tiden som står oppgitt i brevet, og vil da finne ut om det er noe som har utviklet seg eller ikke. I de aller, aller fleste tilfellene vil den testprøven være helt normal. Hilsen helsesekretær som har jobbet på gynekologisk klinikk tidligere Ja, ny time må bestilles innen 6 til 12 mnd står det! Men er livredd mannen min har vært utro jeg nå, sa nettopp til han at han kanskje har gitt meg kreft! kanskje jeg var litt frekk nå, men er livredd alt nå, og det står at celleforandringer blir smittet gjennom samleie, dvs siden jeg ikke hadde celleforandringer i januar så har han hatt sex med andre siden jan da???? ;( HI Nå synes jeg du skal sette deg ned, og puste helt ned i magen og ut igjen fem ganger. Det er veldig overilt å beskylde kjæresten din for å være utro. Som #15 sier er det ikke en gang sikkert at du har HPV. Celleforandringer betyr ikke nødvendigvis automatisk HPV. Her er en link med litt "spørsmål og svar" ift dette: http://www.kreftregi...tilte-sporsmal/ Hilsen helsesekretæren litt lengre opp her Jeg er bare sur fordi jeg garantert har dette viruset, og siden jeg ikke hadde noen celleforandringer i jan så er samboeren nødt til å ha vært utro. Vi har vært sammen i 7 år, så hadde vel fått det før da? HI Det stemmer overhodet ikke. Har du lest de svarene du har fått i det hele tatt? I brevet ditt står det at du skal komme tilbake for en ny test om 6-12 måneder. Da vil den nye celleprøven høyst sannsynlig IKKE vise noen celleforandringer, fordi det er HELT NORMALT å ha slike celleforandringer innimellom. Det at du da ikke hadde noen celleforandringer i januar og nå har det, er altså også helt normalt. Hvordan du kan være så overbevist om at du har viruset kan jeg ikke skjønne. Det er absolutt ingenting som tilsier at du har det ut fra de opplysningene du har gitt i denne tråden. En annen ting jeg lurer på er hvordan du kan vite at du ikke hadde celleforandringer i januar, når du nylig har tatt en ny celleprøve nå? Hvor ofte går du egentlig til gynekologisk undersøkelse?? Det normale er å gå ca hvert 3. år for folk i din alder, så hvis du driver å tar tester hvert halvår er jo det rimelig overdrevet... Hvis det ikke er noe du ikke forteller oss her? Tok celleprøve i jan eller feb 2012. Skulle egentlig ikke ta nå, men ba gynekolog ta alt da jeg denne gang skulle sjekke hormonspiral i utgangspunktet. HI Det er fortsatt helt normalt at prøven din ikke viste noe i januar og nå har lette celleforandringer. Når du tar den neste prøven igjen om 6 måneder, vil den høyst sannsynlig nok en gang være helt normalt. Det er litt dumt å ta ut all redselen, frustrasjonen og sinnet ditt på kjæresten din nå, når det kanskje er helt uten grunn. Jeg er 38 år år og tar også celleprøve hvert 2. år, og har bare 1 gang i hele mitt liv opplevd lette celleforandringer. Det er bare ingenting av det du sier som tilsier at du er smittet av HPV. Og det er en GOD nyhet, HI. Hvis du ikke tror oss, så ring legen som tok prøvene på mandag og snakk med ham/henne. Du er tydeligvis ikke villig til å høre på det vi her inne har å si uansett. Bare ikke ødelegg et forhold som har vart i 7 måneder pga såpass usikre "bevis" som dette. Det kan hende du vil angre på det senere. Vi har vært sammen i 7 år. 2 barn. Jeg hører hva dere sier, men hvorfor kan jeg ikke ha HPV? Jeg er bare redd og skeptisk i forhold til min samboer, for jeg vet jeg ikke er utro.. HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #27 Skrevet 7. oktober 2012 Det er overhodet ikke noe å bekymret seg for. Regner med det står i brevet når du skal bestille ny time for kontroll også? Den anbefalingen kan du stole på, og hadde det vært noe "farlig" kan du være sikker på at legen hadde ringt deg og informert det, eller til og med kalt deg inn til personlig samtale for å informere deg. Slike lette celleforandringer er helt vanlig og kan forekomme hos alle kvinner i alle aldre. Slikt skjer med jevne mellomrom, og noen veldig få ganger kan det være en mer alvorlig grunn til celleforandringene. Det er derfor man anbefaler at man tar en rutinekontroll med celleprøve med jevne mellomrom. Legen vil ta en ny prøve av deg innenfor den anbefalte tiden som står oppgitt i brevet, og vil da finne ut om det er noe som har utviklet seg eller ikke. I de aller, aller fleste tilfellene vil den testprøven være helt normal. Hilsen helsesekretær som har jobbet på gynekologisk klinikk tidligere Ja, ny time må bestilles innen 6 til 12 mnd står det! Men er livredd mannen min har vært utro jeg nå, sa nettopp til han at han kanskje har gitt meg kreft! kanskje jeg var litt frekk nå, men er livredd alt nå, og det står at celleforandringer blir smittet gjennom samleie, dvs siden jeg ikke hadde celleforandringer i januar så har han hatt sex med andre siden jan da???? ;( HI Nå synes jeg du skal sette deg ned, og puste helt ned i magen og ut igjen fem ganger. Det er veldig overilt å beskylde kjæresten din for å være utro. Som #15 sier er det ikke en gang sikkert at du har HPV. Celleforandringer betyr ikke nødvendigvis automatisk HPV. Her er en link med litt "spørsmål og svar" ift dette: http://www.kreftregi...tilte-sporsmal/ Hilsen helsesekretæren litt lengre opp her Jeg er bare sur fordi jeg garantert har dette viruset, og siden jeg ikke hadde noen celleforandringer i jan så er samboeren nødt til å ha vært utro. Vi har vært sammen i 7 år, så hadde vel fått det før da? HI Det stemmer overhodet ikke. Har du lest de svarene du har fått i det hele tatt? I brevet ditt står det at du skal komme tilbake for en ny test om 6-12 måneder. Da vil den nye celleprøven høyst sannsynlig IKKE vise noen celleforandringer, fordi det er HELT NORMALT å ha slike celleforandringer innimellom. Det at du da ikke hadde noen celleforandringer i januar og nå har det, er altså også helt normalt. Hvordan du kan være så overbevist om at du har viruset kan jeg ikke skjønne. Det er absolutt ingenting som tilsier at du har det ut fra de opplysningene du har gitt i denne tråden. En annen ting jeg lurer på er hvordan du kan vite at du ikke hadde celleforandringer i januar, når du nylig har tatt en ny celleprøve nå? Hvor ofte går du egentlig til gynekologisk undersøkelse?? Det normale er å gå ca hvert 3. år for folk i din alder, så hvis du driver å tar tester hvert halvår er jo det rimelig overdrevet... Hvis det ikke er noe du ikke forteller oss her? Tok celleprøve i jan eller feb 2012. Skulle egentlig ikke ta nå, men ba gynekolog ta alt da jeg denne gang skulle sjekke hormonspiral i utgangspunktet. HI Det er fortsatt helt normalt at prøven din ikke viste noe i januar og nå har lette celleforandringer. Når du tar den neste prøven igjen om 6 måneder, vil den høyst sannsynlig nok en gang være helt normalt. Det er litt dumt å ta ut all redselen, frustrasjonen og sinnet ditt på kjæresten din nå, når det kanskje er helt uten grunn. Jeg er 38 år år og tar også celleprøve hvert 2. år, og har bare 1 gang i hele mitt liv opplevd lette celleforandringer. Det er bare ingenting av det du sier som tilsier at du er smittet av HPV. Og det er en GOD nyhet, HI. Hvis du ikke tror oss, så ring legen som tok prøvene på mandag og snakk med ham/henne. Du er tydeligvis ikke villig til å høre på det vi her inne har å si uansett. Bare ikke ødelegg et forhold som har vart i 7 måneder pga såpass usikre "bevis" som dette. Det kan hende du vil angre på det senere. Vi har vært sammen i 7 år. 2 barn. Jeg hører hva dere sier, men hvorfor kan jeg ikke ha HPV? Jeg er bare redd og skeptisk i forhold til min samboer, for jeg vet jeg ikke er utro.. HI Vi sier ikke at du ikke kan ha HPV, vi sier at sjansen for det er så liten at det ikke er noen grunn til å trekke forhastede konklusjoner før du har vært å tatt en ny test. Det er ikke noen automatikk ift at han har vært utro selv om du har små celleforandringer. Er det noe annet som får deg til å tro at han har vært utro mot deg? Det er i alle fall viktig å ikke forhåndsdømme ham uten bevis når han er far til dine to barn. Jeg skjønner at du er redd og skeptisk, men ikke lag et helvette av ting som er så usikre som dette. Som folk sier over her kan man få slike celleforandringer også før man i det hele tatt har vært seksuelt aktiv. Det er bare ingen måte å bevise at man har HPV-virus og at mannen din har vært utro på grunnlag av et slikt brev fra legen.
Følelsesvims Skrevet 7. oktober 2012 #28 Skrevet 7. oktober 2012 Det er overhodet ikke noe å bekymret seg for. Regner med det står i brevet når du skal bestille ny time for kontroll også? Den anbefalingen kan du stole på, og hadde det vært noe "farlig" kan du være sikker på at legen hadde ringt deg og informert det, eller til og med kalt deg inn til personlig samtale for å informere deg. Slike lette celleforandringer er helt vanlig og kan forekomme hos alle kvinner i alle aldre. Slikt skjer med jevne mellomrom, og noen veldig få ganger kan det være en mer alvorlig grunn til celleforandringene. Det er derfor man anbefaler at man tar en rutinekontroll med celleprøve med jevne mellomrom. Legen vil ta en ny prøve av deg innenfor den anbefalte tiden som står oppgitt i brevet, og vil da finne ut om det er noe som har utviklet seg eller ikke. I de aller, aller fleste tilfellene vil den testprøven være helt normal. Hilsen helsesekretær som har jobbet på gynekologisk klinikk tidligere Ja, ny time må bestilles innen 6 til 12 mnd står det! Men er livredd mannen min har vært utro jeg nå, sa nettopp til han at han kanskje har gitt meg kreft! kanskje jeg var litt frekk nå, men er livredd alt nå, og det står at celleforandringer blir smittet gjennom samleie, dvs siden jeg ikke hadde celleforandringer i januar så har han hatt sex med andre siden jan da???? ;( HI Nå synes jeg du skal sette deg ned, og puste helt ned i magen og ut igjen fem ganger. Det er veldig overilt å beskylde kjæresten din for å være utro. Som #15 sier er det ikke en gang sikkert at du har HPV. Celleforandringer betyr ikke nødvendigvis automatisk HPV. Her er en link med litt "spørsmål og svar" ift dette: http://www.kreftregi...tilte-sporsmal/ Hilsen helsesekretæren litt lengre opp her Jeg er bare sur fordi jeg garantert har dette viruset, og siden jeg ikke hadde noen celleforandringer i jan så er samboeren nødt til å ha vært utro. Vi har vært sammen i 7 år, så hadde vel fått det før da? HI Det stemmer overhodet ikke. Har du lest de svarene du har fått i det hele tatt? I brevet ditt står det at du skal komme tilbake for en ny test om 6-12 måneder. Da vil den nye celleprøven høyst sannsynlig IKKE vise noen celleforandringer, fordi det er HELT NORMALT å ha slike celleforandringer innimellom. Det at du da ikke hadde noen celleforandringer i januar og nå har det, er altså også helt normalt. Hvordan du kan være så overbevist om at du har viruset kan jeg ikke skjønne. Det er absolutt ingenting som tilsier at du har det ut fra de opplysningene du har gitt i denne tråden. En annen ting jeg lurer på er hvordan du kan vite at du ikke hadde celleforandringer i januar, når du nylig har tatt en ny celleprøve nå? Hvor ofte går du egentlig til gynekologisk undersøkelse?? Det normale er å gå ca hvert 3. år for folk i din alder, så hvis du driver å tar tester hvert halvår er jo det rimelig overdrevet... Hvis det ikke er noe du ikke forteller oss her? Tok celleprøve i jan eller feb 2012. Skulle egentlig ikke ta nå, men ba gynekolog ta alt da jeg denne gang skulle sjekke hormonspiral i utgangspunktet. HI Det er fortsatt helt normalt at prøven din ikke viste noe i januar og nå har lette celleforandringer. Når du tar den neste prøven igjen om 6 måneder, vil den høyst sannsynlig nok en gang være helt normalt. Det er litt dumt å ta ut all redselen, frustrasjonen og sinnet ditt på kjæresten din nå, når det kanskje er helt uten grunn. Jeg er 38 år år og tar også celleprøve hvert 2. år, og har bare 1 gang i hele mitt liv opplevd lette celleforandringer. Det er bare ingenting av det du sier som tilsier at du er smittet av HPV. Og det er en GOD nyhet, HI. Hvis du ikke tror oss, så ring legen som tok prøvene på mandag og snakk med ham/henne. Du er tydeligvis ikke villig til å høre på det vi her inne har å si uansett. Bare ikke ødelegg et forhold som har vart i 7 måneder pga såpass usikre "bevis" som dette. Det kan hende du vil angre på det senere. Vi har vært sammen i 7 år. 2 barn. Jeg hører hva dere sier, men hvorfor kan jeg ikke ha HPV? Jeg er bare redd og skeptisk i forhold til min samboer, for jeg vet jeg ikke er utro.. HI Du kan ha HPV, men du trenger ikke ha det! Som det står i den siste linken du fikk kan celleforandringene skyldes andre bakterier, virus, sopp. Med mindre det sto i brevet du fikk at "vi tok en HPV-prøve som var positiv", vet du ingen ting om det (foreløpig). Foreslår at du ringer gynekologen i morgen og hører om de tok en HPV-test, siden det tydeligvis er det som bekymrer deg mest? Støtter det de andre her over sier, ikke sett forholdet ditt i fare over noe som er så usikkert
Gjest stårma Skrevet 7. oktober 2012 #29 Skrevet 7. oktober 2012 Har du nettopp vært gravid? Det kan vise celleforandringer som går over av seg selv. Mener å huske at celleforandringer også kan skyldes betennelse der som også kroppen stort sett ordner opp i selv.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #30 Skrevet 7. oktober 2012 Nei, er snart 4 år siden jeg var gravid sist. Nei, jeg har aldri hatt dette før heller. Er mest redd for dette HVP viruset, at jeg har en form for kjønnsykdom, livredd slikt,og er veldig sjalu av meg fra før av, så tenker nå det verste at mannen er utro. Han nekter jo, og sier at det er isåfall jeg som har vært utro, haha, sikkert, så får ALDRI bevis uansett:(((( HI
HvittHus Skrevet 7. oktober 2012 #31 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis det nå skulle vise seg at du har HVP, er det slik at dere begge var jomfruer før dere ble sammen?? Hvis ikke, kan det like gjerne være deg som har brakt viruset inn i forholdet, og ikke han.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #32 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har ligget med flere enn han FØR vi ble sammen, MEN det er 7 år siden, er det slik at viruset lever i 7 år da inne i meg selv om jeg har testet meg for alt dette med jevne mellomrom?? HI
Studine mevik Skrevet 7. oktober 2012 #33 Skrevet 7. oktober 2012 Take a chill pill. Ro deg ned. Du er jo helt hysterisk. Siden du er så sjalu så kanskje du heller burde konsentrere deg om å gjøre noe med det. Hadde jeg vært sammen med en som var så sjalu som du virker og som blir usikker uten noen som helst grunn så hadde jeg blitt skikkelig forbanna og veldig såret og ikke minst skuffet over at partneren min stoler så lite på meg. Nesten alle får slike celleforandringer en eller annen gang i livet. Jeg hadde også celleforandringer da jeg tok første prøve i januar. Da lå de på nivå 1 og jeg skal snart tilbake for å ta ny prøve. Jeg tror alle i min familie har hatt det og stort sett er prøven normal når man tar den igjen. For noen ligger den fortsatt på samme nivå og det blir da tatt en utvidet celleprøve, eller hva det heter. Du skaper jo problemer ut av ingenting
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #34 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har ligget med flere enn han FØR vi ble sammen, MEN det er 7 år siden, er det slik at viruset lever i 7 år da inne i meg selv om jeg har testet meg for alt dette med jevne mellomrom?? HI Den fØrste setninger her sier jo mye.... (( HI Fakta: Celleforandringer, og spesielt hØygradige celleforandringer er nesten alltid forårsaket av HPV. Hvis den ene i et parforhold får påvist HPV, vil den andre sannsynligvis være smittet av det samme viruset. Siden det ikke finnes noen behandling som er rettet mot HPV-infeksjonen i seg selv, og fordi man regner med at HPV-infeksjonen som regel går over av seg selv, er det ikke noe poeng for en mann å ta HPV-test.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #35 Skrevet 7. oktober 2012 Take a chill pill. Ro deg ned. Du er jo helt hysterisk. Siden du er så sjalu så kanskje du heller burde konsentrere deg om å gjøre noe med det. Hadde jeg vært sammen med en som var så sjalu som du virker og som blir usikker uten noen som helst grunn så hadde jeg blitt skikkelig forbanna og veldig såret og ikke minst skuffet over at partneren min stoler så lite på meg. Nesten alle får slike celleforandringer en eller annen gang i livet. Jeg hadde også celleforandringer da jeg tok første prøve i januar. Da lå de på nivå 1 og jeg skal snart tilbake for å ta ny prøve. Jeg tror alle i min familie har hatt det og stort sett er prøven normal når man tar den igjen. For noen ligger den fortsatt på samme nivå og det blir da tatt en utvidet celleprøve, eller hva det heter. Du skaper jo problemer ut av ingenting Tok den hvd prøven da?
HvittHus Skrevet 7. oktober 2012 #36 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har ligget med flere enn han FØR vi ble sammen, MEN det er 7 år siden, er det slik at viruset lever i 7 år da inne i meg selv om jeg har testet meg for alt dette med jevne mellomrom?? HI Men du har ganske sikkert ikke testet for HPV. Du har tatt celleprØver, men det er en helt annen skål. Og ja viruset kan du være bærer av i mange år uten at du får symptomer. Jeg forstår virkelig ikke problemet. Har du HPV som en stor del av befolkningen har, så er da ikke det verdens undergang? Du må som alle andre fortsette å ta dine celleprØver og går denne forandringen tilbake, kan du fortsette å leve som normalt. å mistenke mannen for utroskap på bakgrunn av en celleprØve med forandringer er helt tullete, og du bØr virkelig prØve å legge av deg disse tankene.
Studine mevik Skrevet 7. oktober 2012 #37 Skrevet 7. oktober 2012 Take a chill pill. Ro deg ned. Du er jo helt hysterisk. Siden du er så sjalu så kanskje du heller burde konsentrere deg om å gjøre noe med det. Hadde jeg vært sammen med en som var så sjalu som du virker og som blir usikker uten noen som helst grunn så hadde jeg blitt skikkelig forbanna og veldig såret og ikke minst skuffet over at partneren min stoler så lite på meg. Nesten alle får slike celleforandringer en eller annen gang i livet. Jeg hadde også celleforandringer da jeg tok første prøve i januar. Da lå de på nivå 1 og jeg skal snart tilbake for å ta ny prøve. Jeg tror alle i min familie har hatt det og stort sett er prøven normal når man tar den igjen. For noen ligger den fortsatt på samme nivå og det blir da tatt en utvidet celleprøve, eller hva det heter. Du skaper jo problemer ut av ingenting Tok den hvd prøven da? Skjønte ikke helt det spørsmålet. Er det hovedprøve du prøver å skrive så har jeg ikke peiling på hva det er.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #38 Skrevet 7. oktober 2012 Take a chill pill. Ro deg ned. Du er jo helt hysterisk. Siden du er så sjalu så kanskje du heller burde konsentrere deg om å gjøre noe med det. Hadde jeg vært sammen med en som var så sjalu som du virker og som blir usikker uten noen som helst grunn så hadde jeg blitt skikkelig forbanna og veldig såret og ikke minst skuffet over at partneren min stoler så lite på meg. Nesten alle får slike celleforandringer en eller annen gang i livet. Jeg hadde også celleforandringer da jeg tok første prøve i januar. Da lå de på nivå 1 og jeg skal snart tilbake for å ta ny prøve. Jeg tror alle i min familie har hatt det og stort sett er prøven normal når man tar den igjen. For noen ligger den fortsatt på samme nivå og det blir da tatt en utvidet celleprøve, eller hva det heter. Du skaper jo problemer ut av ingenting Tok den hvd prøven da? Skjønte ikke helt det spørsmålet. Er det hovedprøve du prøver å skrive så har jeg ikke peiling på hva det er. Jeg mente om du tok den HPV prøven selv da? Beklager, jeg holdt på å lage mat til barna mine, skrev i full fart. HI
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #39 Skrevet 7. oktober 2012 Du virker helt gærn. Virker som du uansett ønker/vil at mannen din har vært utro. Som flere skriver over her så trenger han ikke ha vært utro for at du skal for HPV. Blir nesten det samme som jeg skal skylde på barna mine at jeg fikk brystkreft etter å ha ammet de...... Kan bare anbefale deg å ringe gynekolgen imorgen slik du kan få fakta på bordet. Og om du allerede har beskylde mannen din for utroskap synes jeg du bør gå å gi han en unnskyldning.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #40 Skrevet 7. oktober 2012 Du virker helt gærn. Virker som du uansett ønker/vil at mannen din har vært utro. Som flere skriver over her så trenger han ikke ha vært utro for at du skal for HPV. Blir nesten det samme som jeg skal skylde på barna mine at jeg fikk brystkreft etter å ha ammet de...... Kan bare anbefale deg å ringe gynekolgen imorgen slik du kan få fakta på bordet. Og om du allerede har beskylde mannen din for utroskap synes jeg du bør gå å gi han en unnskyldning. Jeg er ikke gærn, bare redd. Skal ringe i morgen. HI
Studine mevik Skrevet 7. oktober 2012 #41 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg mente om du tok den HPV prøven selv da? Beklager, jeg holdt på å lage mat til barna mine, skrev i full fart. HI Nei den har jeg aldri tatt, ser heller ingen grunn til å ta den. Nå var også legekontoret så vennlige og ringte meg da prøven viste celleforandringer på nivå 1 og forklarte at dette var veldig vanlig og overhodet ikke farlig, så jeg stresset ikke med det og gjør det heller ikke nå rett før jeg skal ta ny prøve. Håper selvfølgelig at alt er normalt nå, men er forberedt på at den fortsatt ligger på nivå 1 og jeg er klar over at den også kan ligge høyere, men det er jo poenget med disse prøvene å oppdage disse forandringene og følge med på dem i tilfelle det skulle gå så langt som til kreft.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #42 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg mente om du tok den HPV prøven selv da? Beklager, jeg holdt på å lage mat til barna mine, skrev i full fart. HI Nei den har jeg aldri tatt, ser heller ingen grunn til å ta den. Nå var også legekontoret så vennlige og ringte meg da prøven viste celleforandringer på nivå 1 og forklarte at dette var veldig vanlig og overhodet ikke farlig, så jeg stresset ikke med det og gjør det heller ikke nå rett før jeg skal ta ny prøve. Håper selvfølgelig at alt er normalt nå, men er forberedt på at den fortsatt ligger på nivå 1 og jeg er klar over at den også kan ligge høyere, men det er jo poenget med disse prøvene å oppdage disse forandringene og følge med på dem i tilfelle det skulle gå så langt som til kreft. Trodde man blir bedt om å ta HPV prøven når man har celleforandringer...HI
Studine mevik Skrevet 7. oktober 2012 #43 Skrevet 7. oktober 2012 Det er mulig legen sier noe om det når jeg skal til kontroll nå snart, men har ikke fått høre noe om dethos legen, i brev eller per telefon. Har ikke hørt noe snakk om det fra de andre i familien som har hatt celleforandringer heller
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #44 Skrevet 7. oktober 2012 Det er mulig legen sier noe om det når jeg skal til kontroll nå snart, men har ikke fått høre noe om dethos legen, i brev eller per telefon. Har ikke hørt noe snakk om det fra de andre i familien som har hatt celleforandringer heller Ok, og du lykke masse til hos legen nå snart. Krysser fingrene for deg:) HI
Studine mevik Skrevet 7. oktober 2012 #45 Skrevet 7. oktober 2012 Takk for det. Lykke til, til deg også. Virker som du har roa nerva litt nå og det er bra.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #46 Skrevet 7. oktober 2012 Takk for det. Lykke til, til deg også. Virker som du har roa nerva litt nå og det er bra. Ja, litt hehe.... Hjalp litt når du sa at det faktisk ikke høres ut som det er offisielt å ta en hpv test, jeg tror bare jeg alltid har vært veldig redd for alt slag sykdommer der nede, har aldri hatt noen ting, men husker foreks jeg var livredd for hiv en periode..blitt litt paranoid kanskje..men ringer til gynekologen min for litt fakta på bordet i morgen uansett HI
<3 2G <3 Skrevet 8. oktober 2012 #47 Skrevet 8. oktober 2012 Takk for det. Lykke til, til deg også. Virker som du har roa nerva litt nå og det er bra. Ja, litt hehe.... Hjalp litt når du sa at det faktisk ikke høres ut som det er offisielt å ta en hpv test, jeg tror bare jeg alltid har vært veldig redd for alt slag sykdommer der nede, har aldri hatt noen ting, men husker foreks jeg var livredd for hiv en periode..blitt litt paranoid kanskje..men ringer til gynekologen min for litt fakta på bordet i morgen uansett HI Jeg er testet flere ganger pga celleforandringer uten t hpv ble testet. Cellene forandrer seg hele livet, betyr ikke automatisk kreft eller kjønnssykdommer. Hva sa legen?
Lille♥mitt Skrevet 8. oktober 2012 #48 Skrevet 8. oktober 2012 Hvor i herrens navn får du at du har hpv fra???
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #49 Skrevet 8. oktober 2012 Det er overhodet ikke noe å bekymret seg for. Regner med det står i brevet når du skal bestille ny time for kontroll også? Den anbefalingen kan du stole på, og hadde det vært noe "farlig" kan du være sikker på at legen hadde ringt deg og informert det, eller til og med kalt deg inn til personlig samtale for å informere deg. Slike lette celleforandringer er helt vanlig og kan forekomme hos alle kvinner i alle aldre. Slikt skjer med jevne mellomrom, og noen veldig få ganger kan det være en mer alvorlig grunn til celleforandringene. Det er derfor man anbefaler at man tar en rutinekontroll med celleprøve med jevne mellomrom. Legen vil ta en ny prøve av deg innenfor den anbefalte tiden som står oppgitt i brevet, og vil da finne ut om det er noe som har utviklet seg eller ikke. I de aller, aller fleste tilfellene vil den testprøven være helt normal. Hilsen helsesekretær som har jobbet på gynekologisk klinikk tidligere Ja, ny time må bestilles innen 6 til 12 mnd står det! Men er livredd mannen min har vært utro jeg nå, sa nettopp til han at han kanskje har gitt meg kreft! kanskje jeg var litt frekk nå, men er livredd alt nå, og det står at celleforandringer blir smittet gjennom samleie, dvs siden jeg ikke hadde celleforandringer i januar så har han hatt sex med andre siden jan da???? ;( HI Nå synes jeg du skal sette deg ned, og puste helt ned i magen og ut igjen fem ganger. Det er veldig overilt å beskylde kjæresten din for å være utro. Som #15 sier er det ikke en gang sikkert at du har HPV. Celleforandringer betyr ikke nødvendigvis automatisk HPV. Her er en link med litt "spørsmål og svar" ift dette: http://www.kreftregi...tilte-sporsmal/ Hilsen helsesekretæren litt lengre opp her Jeg er bare sur fordi jeg garantert har dette viruset, og siden jeg ikke hadde noen celleforandringer i jan så er samboeren nødt til å ha vært utro. Vi har vært sammen i 7 år, så hadde vel fått det før da? HI Nå må du slappe av litt og trekke pusten før du ødelegger hele forholdet ditt ved å anklage mannen din for ditt og datt !! Hadde du giddet å lese litt om hpv før du flyr i flint hadde du visst at hpv er veldig vanlig. 75% av befolkningen har det. De aller fleste vet ikke at de har det. Du kan bli født med det, og for alt du vet kan det være DEG som har smittet samboeren din... ( smittet deg med kreft ..... Fy så fæl du er!! ) Celleforandringer skjer i kroppen HELE tiden, men det er veldig sjelden at det fører til kreft. Om dere begge har hatt andre sexpartnere er det faktisk mer sannsynlig at dere har det enn at dere ikke har det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå