Gå til innhold

er drittlei av å ikke få sove

Anbefalte innlegg

natt til idag som vanlig. la meg ca 3 for jeg er lys våken og fikk liksom ikke helt sove dypt. rullet og var ukomfortabel hele tiden. smerter når jeg rullet, når jeg endelig fant en stilling som var ok så stivnet hoftene og rumpemuskel fikk krampe.

kl 8 idag morres gadd jeg ikke mer og sto opp.

åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

super trøtt

Fortsetter under...

åååhh så kjedelig da. føler med deg. jeg er 36 uker og har variabel søvn, men stort sett vil jeg si det går bra, eller kanskje jeg bare har vent meg til å ikke sove sammenhengende lenger ;)

inatt derimot, 03, våknet jeg med smerter i magen og kjente ugh..diarè! å gjett hva, vi har ikke hatt do siden igår pga jobb som pågår på badet :-0. Skal ikke gå i detaljer om hvordan jeg løste problemet!!!!!!!!!!! doen er ennå ikke på plass, og heldigvis har diare problemet ikke fortsatt etterpå :)

Sover maks 3-4 timer hver natt... ingen problem med å sovne men våkner alltid ved halv to - to tiden. Da er jeg lys våken i minst tre timer... så blir det en time eller to med søvn på morgenkvisten....

Sliter med søvnen her også. er ikke trøtt før langt på natt, og når jeg endelig sovner, våkner jeg igjen hver time. Når klokka blir sånn ca 8 på morran da blir jeg ordentlig trøtt. Vondt i bekkenet og alltid konstant mageknip med luft i magen.

Det er vondt å snu seg i sengen, og hvis jeg våkner på ryggen blir magesmertene værre. Godt å få klaget litt ;) hehe

Er det sånn at dere jobber når dere har det slik, eller..??

Kan da neppe være spesielt gøy:-//

jeg er 100% sykemeldt grunnet bekkenet... hadde det ikke vært for bekkenet så hadde jeg jobbet, og mest sannsynlig sovet også.. :P

Annonse

Ja, det henger jo gjerne sammen, det der.

Synes det er innmari frustrerende at jeg ikke har noen fysiske plager, angst, problemer - whatever- som kunne forklart dårlig søvn. Men rett som det er sovner jeg ikke / våkner i 3-4-tiden for så enten ikke sovne igjen eller ligge våken i et par timer /våkner en time før jeg skal opp fordi de i etasjen over tapper vann eller fordi det er søppeltømming utenfor et sted. Reagerer på lyder jeg aldri ville våknet av før, og det er DRIIIIT å ikke vite hvilke dager som blir laaange og trøtte. (jo, mandag, onsdag og fredag er det i alle fall søppeltømming, og da våkner jeg av det, uansett hvor lite søvn det har blitt:-/)

Så blæh, dette er ikke så gøy. Særlig ikke når man har en kontorjobb som kan være til å sovne av - det skjer jo lite foran en skjerm, for å si det sånn. Og ekstra kjipt er det å sitte i et åpent landskap slik at trøttheten /den komatøse tilstanden virkelig er synlig for absolutt alle som går forbi.

Hadde man bare hatt noen forståelsesfulle sjeler blant sine nærmeste kolleger, men de er enten menn eller barnløse jenter (i 20-årene, hvor jeg også befinner meg). De skjønner jo ikke hvorfor man kommer senere enn en pleier, går litt før man pleier, hvorfor det er mentalt krevende å være gravid osv.

æsj igjen.

Synes det er innmari frustrerende at jeg ikke har noen fysiske plager, angst, problemer - whatever- som kunne forklart dårlig søvn. Men rett som det er sovner jeg ikke / våkner i 3-4-tiden for så enten ikke sovne igjen eller ligge våken i et par timer /våkner en time før jeg skal opp fordi de i etasjen over tapper vann eller fordi det er søppeltømming utenfor et sted. Reagerer på lyder jeg aldri ville våknet av før, og det er DRIIIIT å ikke vite hvilke dager som blir laaange og trøtte. (jo, mandag, onsdag og fredag er det i alle fall søppeltømming, og da våkner jeg av det, uansett hvor lite søvn det har blitt:-/)

Så blæh, dette er ikke så gøy. Særlig ikke når man har en kontorjobb som kan være til å sovne av - det skjer jo lite foran en skjerm, for å si det sånn. Og ekstra kjipt er det å sitte i et åpent landskap slik at trøttheten /den komatøse tilstanden virkelig er synlig for absolutt alle som går forbi.

Hadde man bare hatt noen forståelsesfulle sjeler blant sine nærmeste kolleger, men de er enten menn eller barnløse jenter (i 20-årene, hvor jeg også befinner meg). De skjønner jo ikke hvorfor man kommer senere enn en pleier, går litt før man pleier, hvorfor det er mentalt krevende å være gravid osv.

æsj igjen.

huff... så kjipt... tror jeg hadde vært en zombi om jeg måtte ha jobbet.

hvor mange uker er du på vei?

det eneste forklaringen jeg har er at det er mamma instinkt som slår til på fullt. Slik at vi kan takle å våkne på natta og mate bebisen.

var jo bekymret for det tidligere da jeg vet at jeg går i koma når jeg sover, men for ca 1 mnd siden begynte jeg å få søvnproblemer.

det har jeg aldri i mitt liv hatt før. så tror kanskje det er kroppens måte å forberede seg på :)

ikke det at jeg tar så slett på jobb og sykemelding men kanskje det hadde vært en mulighet for deg, ihvertfall 50% hvis du plages så mye av søvnløshet. bedre det enn å begynne å gjøre ting feil og bli glemsk pga lite søvn. :)

Da har jeg faktisk sovet fra 23.30 til 06.00 og er kjempefornøyd ;) Helt nydelig.

I går kveld da vi hadde lagt oss lå jeg å kavet i sengen. Skulle bare bytte sovestilling. Gubben spør om jeg er på vei til å stå opp? Nei da jeg bare prøver å SNU meg ;) Bråker det virkelig så fælt........

Jaja jeg er jo diger da :)

Her varierer det veldig,

noen ganger bare ligger jeg der å ser ut i mørket i ett par timer uten vondter før jeg bare må stå opp litt og da putter jeg gjerne noe i munnen noe jeg ikke burde... Ellers har jeg Vondt bekken og mensmurringer nedover beina og bak i ryggen men vet ikke om det er bekkenet eller livmor murrringer.. Så da jeg endelig sovner snorker mannen og jg må kaste han på gjesterommet. Når jeg akkurat har sovnet igjen kommer barn num 1 tuslene med dyna si sovner også kommer elstemann alt for tidlig på morningen ..åh arg gudselov for gjesterommet. Mamma skal egentlig komme å bo litt her når mi sten er født men lurer på om jeg trenger gjesterommet selv da ..../:

Er det sånn at dere jobber når dere har det slik, eller..??

Kan da neppe være spesielt gøy:-//

Jeg ble sykemeldt 100% for noen uker siden på grunn av bekkenet. Klarer å gå, men det sprenger og verker. Sov enda dårligere når jeg jobbet for da hadde jeg mer smerter på natta. Nå kan jeg styre det litt selv hjemme. Gå, stå, sitte, ligge........må variere hele tiden ;)

Har høyt blodtrykk også så har fått beskjed om å ta det med ro.

Jg jobber 70 prosent og sover skikkelig dårlig. Enten er d ryggdmerter ellers er d halsbrann. Halsbrann har blitt skikkelig ille i d siste, føler jg ik kan spise noe etter kl 18 hvis jg skal ha sjans på å sove. Nå har jg ik sovet godt på tre netter, holder på å bli sprø av halsbrann.

æsj igjen.

huff... så kjipt... tror jeg hadde vært en zombi om jeg måtte ha jobbet.

hvor mange uker er du på vei?

det eneste forklaringen jeg har er at det er mamma instinkt som slår til på fullt. Slik at vi kan takle å våkne på natta og mate bebisen.

var jo bekymret for det tidligere da jeg vet at jeg går i koma når jeg sover, men for ca 1 mnd siden begynte jeg å få søvnproblemer.

det har jeg aldri i mitt liv hatt før. så tror kanskje det er kroppens måte å forberede seg på :)

ikke det at jeg tar så slett på jobb og sykemelding men kanskje det hadde vært en mulighet for deg, ihvertfall 50% hvis du plages så mye av søvnløshet. bedre det enn å begynne å gjøre ting feil og bli glemsk pga lite søvn. :)

Er i uke 31+0, jeg.

Godt at det er flere til tider trøtte tryner rundtomkring!

Har dog ingen fysiske plager, så jeg er "bare" plaget av dårlig søvn på ukedagene. Derfor er jeg litt småskeptisk til å jobbe litt redusert, for føler det er en litt undervurdert bakside av svangerskapet. I alle fall tar ikke kollegene mine det særlig seriøst (men et par av dem nøler ikke med å avspasere hvis de er litt trøtte en mandag formiddag - skulle likt å se dem være sånn flere dager i uken, ja...:-P).

Men en trøtt meg er en ufokusert meg, en meg som ikke henger med i lunsjpraten og en meg som får spader av lyder andre lager i kontorlandskapet. Rett og slett en som ikke akkurat er menneskets beste venn.

Tar ikke lett på sykmeldinger, nei, og har vel egentlig bare vært borte fra en jobb et par ganger, og det var i 2009. Så jeg er ikke av de som renner ned legekontoret oftest. Men helt ærlig tenker jeg at det å redusere arbeidstiden med 2-2,5 timer hadde vært bra. Så vi får se!

Annonse

natt til idag som vanlig. la meg ca 3 for jeg er lys våken og fikk liksom ikke helt sove dypt. rullet og var ukomfortabel hele tiden. smerter når jeg rullet, når jeg endelig fant en stilling som var ok så stivnet hoftene og rumpemuskel fikk krampe.

super trøtt

Jeg sliter maks selv, men prøv å ta men høynpute og legg benene på i fotenden, så får du ikke så trykk på ryggen...worth a try?

super trøtt

Jeg sliter maks selv, men prøv å ta men høynpute og legg benene på i fotenden, så får du ikke så trykk på ryggen...worth a try?

joda, pleier å ha et par puter mellom beina ved musa, knærne, og ankel, men ettersom hofta og rumpemuskel stivner og jeg får krampe så må jeg snu meg og ta med meg alle putene og det i seg selv er irriterende som faen... og midt på natta om jeg nå har fått sovet litt og våkner så ligger alle putene under sambo eller over sambo eller på gulvet... life sucks at the moment.

Oppsummering:

Sove på morgenen når familien er dratt om morgenen, er ikke oppskrytt, endelig litt søvn !?

Men jenter dere vet at manuellterapeut er gratis, og det samme er det å låne skilaken hos nærmeste hjelpemiddelsentral!!

Sikkert SKLIlkaen hun mener, de gjør det lettere å snu seg i sengen om natten. Gratis manuelterapaut vil jeg og ha. Hvor finnes det? Kun om fysio er det og du får det dekt pga bekkenet?

Her:

http://www.manuellterapi.no/

Hva gjør en manuelterapaut og hvor holder de til? Hva er skilaken?

Gjør musklene lettere og en bedre hverdag du får google det litt.. fantastisk!

Mente sklilaken, man slipper å hoppe fra hofte til hofte når man skal snu seg, man sklir på et laken :)

Manuellterapeut:

http://www.manuellterapi.no/

Endret av Mon tro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...