Gå til innhold

HJELP jeg er utslitt!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Michael<3

Hei.

Jeg har en gutt på 10 mnd som er svært aktiv til tider og nekter å legge seg på formiddagsluren,ettermiddagsluren og kvelden og våkner utallige ganger om natta.... Han skriker og griner mye hvis han ikke blir tatt opp med en gang... Jeg er stort sett alene med ham da pappan er på reisejobb i ukedagene... Og i helgene så forventer han at han skal få sove ut etter å ha jobbet ekstremt mye i uka og det må han jo selvsagt få sjans til... Men når skal jeg sove ut??? Prøver å legge meg tidlig for å ta igjen søvn men sliter med å få sovet ,ligger mye og tenker og føler meg som en dårlig mor... Jeg er så sliten at i skrivende stund sitter jeg og gråter i skogen og føler meg helt elendig og utmattet. Jeg var sekunder fra og ringe mor eller noen andre jeg kunne snakke med å be om hjelp,men jeg vil liksom fremstå som.super mamma.. Teit,jeg vet det... Det som er er at vi strevde i 4 år.med.å bli gravid før engelen endelig kom og da trodde jeg at jeg skulle bli verdens beste mor.med masse energi og tålmodighet... Men det er jeg ikke... Det blir en forferdelig tung og vond sirkel som ender med at jeg blir så sliten at jeg blir nesten forbanna på lillemann når han bare tuller og skriker om nettene. Da blir det av og til at man blir litt høylytt og røsker han opp av senga og tar han opp i min seng for å.amme han så han.forhåpentligvis kan roe seg og sovne... Og det føles IKKE godt!!! Jeg er så sliten og frustrert at jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.... Er det andre som har det på samme.måte og har noen gode råd og.komme med??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143978186-hjelp-jeg-er-utslitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det hørtes helt forferdelig ut. Jeg har en veldig rolig gutt selv men jeg tenkte det kanskje var greit med litt tips og støtte likevel? For det første - du MÅ snakke med mannen din om dette. Du MÅ fÅ litt pauser fra babystyr til Å fÅ gjort noe bare for deg, det gjør at du blir en bedre mamma. Han er borte hele tiden ellers, helgene er faktisk den eneste tiden han fÅr med sin sønn og den bør han benytte seg av, i tillegg til Å støtte deg.

SÅ jobber du inn noen gode rutiner. Selv om han ikke sover, legg han i vognen og gÅ ut med ham, til samme tid hver dag, noen timer etter han har stÅtt opp og fÅtt mat og melk. Sover han ikke sÅ gjentar du noen timer etterpÅ, du trenger ikke gÅ sÅ langt, bare stÅ ute Å vugg om ikke annet. Etterhvert vil han kanskje falle til ro i vognen og sove litt pÅ dagen? Masse lykke til og en god klem fra meg. Snakk med mannen din! :)

Gjest Michael<3

Uff, det hørtes helt forferdelig ut. Jeg har en veldig rolig gutt selv men jeg tenkte det kanskje var greit med litt tips og støtte likevel? For det første - du MÅ snakke med mannen din om dette. Du MÅ fÅ litt pauser fra babystyr til Å fÅ gjort noe bare for deg, det gjør at du blir en bedre mamma. Han er borte hele tiden ellers, helgene er faktisk den eneste tiden han fÅr med sin sønn og den bør han benytte seg av, i tillegg til Å støtte deg.

SÅ jobber du inn noen gode rutiner. Selv om han ikke sover, legg han i vognen og gÅ ut med ham, til samme tid hver dag, noen timer etter han har stÅtt opp og fÅtt mat og melk. Sover han ikke sÅ gjentar du noen timer etterpÅ, du trenger ikke gÅ sÅ langt, bare stÅ ute Å vugg om ikke annet. Etterhvert vil han kanskje falle til ro i vognen og sove litt pÅ dagen? Masse lykke til og en god klem fra meg. Snakk med mannen din! :)

Tusen takk for et fint svar:) Det er godt Å fÅ noen støttendes ord i en sÅdan stund;) Har smakket med min mann og blitt enig om at jeg mÅ fÅ litt hjelp av han! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...