Gå til innhold

Smertehelvete!!!!(karpaltunnelsyndrom)

Anbefalte innlegg

Fy f altså, siste dagene har det eskalert på smerteskalaen her...i natt har jeg nesten ikke sovet, jeg mister følelsen i begge hender med sterke smerter helt fra overarmen og ned i fingertuppene :(også nå i våken tilstand klarer jeg såvidt skrive dette fra iphonen:( noen fler som har fått dette i svangerskapet? Og forsvinner det automatisk etter fødsel???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143978183-smertehelvetekarpaltunnelsyndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

legen mente jeg har det, men jeg har ikke vondt. bare utrolig ubehagelig når det føles som blodtilførsel blir skrudd av i armer og bein og de blir veldig tunge..varer ikke så lenge, og jeg synes det blir bedre når jeg er i fysisk aktivitet.

noen kan bli ved diagnosen også etterpå, men kan forsvinne også :)

Jeg hadde det i mildere variant med førstemann ,trodde virkelig ikke det kunne bli så ille...får prøve å høre med kiropraktoren min om han kan hjelpe meg...forrige gang forsvant det etter fødsel så får krysse fingrene for at det gir seg!

Hadde det da jeg var gravid med nr 2. Det er skikkelig plagsomt! Hos meg forsvant det heller ikke umiddelbart etter fødsel, men plagene avtok gradvis. Jeg var faktisk hos en nevrolog på sykehuset som satt meg opp til operasjon ca 1 mnd etter fødsel. Men operasjonen ble avlyst i siste liten da plagene var blitt så mye bedre. Jeg kan huske at jeg var nummen i håndflatene i lang tid, men det gikk over etterhvert. Etter fødsel hadde jeg ikke smerter, men var kun nummen/følelseløs i hendene. Håper du slipper unna litt lettere.. Sikkert en god ide å sjekke ut alternative behandlere, det burde jeg også ha gjort..

Annonse

Jeg endte til slutt opp med å operere begge hendene.Men med et par års mellomrom.Og ca et par år etter fødsel.Ble bedre etter fødsel,men aldri helt bra.Og det var en lettelse å få det gjort! Nå har jeg 0 plager,og merker heller ingen plager i dette svangerskapet.

Jeg har operert høyrehånda pga dette etter førstemanns fødsel. Nå plages jeg med venstrehånda, men har blitt mye hjulpet av vanlig fysioterapi.

Det ga seg noe etter fødsel når alt vannet forsvant, men ble aldri helt bra. Så jeg planlegger operasjon på venstrehånd i hodet mitt når jeg er ferdig med denne graviditeten...

Lykke til...

Fy f altså, siste dagene har det eskalert på smerteskalaen her...i natt har jeg nesten ikke sovet, jeg mister følelsen i begge hender med sterke smerter helt fra overarmen og ned i fingertuppene :(også nå i våken tilstand klarer jeg såvidt skrive dette fra iphonen:( noen fler som har fått dette i svangerskapet? Og forsvinner det automatisk etter fødsel???

Hei, jeg har hatt denne plagen i alle tre svangerskap, og hos meg har det bedret seg ganske raskt etter fødsel. Er seks uker siden jeg fødte nå, og er helt bra igjen (det satt i lengst i høyrehånden). Jeg har prøvd alt gravide kan prøve, uten at det hjalp det minste (alternativ medisin er dyrt, og hadde ingen effekt på meg. Prøvde både akupunktur/naprapat mv.) - men nå sist kjøpte mannen min en støttebandage på apoteket som er spesiallaget for å ha på om natten når man har karpal tunnell. Dette hjalp virkelig, og jeg fikk et nesten nytt liv de siste ukene da jeg brukte denne. Den kan brukes på begge hender, så jeg byttet underveis i løpet av natten (føler deg litt "låst" om du har slik skinne/bandage på begge hendene). Du finner den her: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-817292.aspx

Hei, jeg har hatt denne plagen i alle tre svangerskap, og hos meg har det bedret seg ganske raskt etter fødsel. Er seks uker siden jeg fødte nå, og er helt bra igjen (det satt i lengst i høyrehånden). Jeg har prøvd alt gravide kan prøve, uten at det hjalp det minste (alternativ medisin er dyrt, og hadde ingen effekt på meg. Prøvde både akupunktur/naprapat mv.) - men nå sist kjøpte mannen min en støttebandage på apoteket som er spesiallaget for å ha på om natten når man har karpal tunnell. Dette hjalp virkelig, og jeg fikk et nesten nytt liv de siste ukene da jeg brukte denne. Den kan brukes på begge hender, så jeg byttet underveis i løpet av natten (føler deg litt "låst" om du har slik skinne/bandage på begge hendene). Du finner den her: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/PID-817292.aspx

å tusen takk for tipset, da tror jeg den skal handles inn i første omgang , før jeg bruker store summer hos kiropraktoren min! Jeg er værst i høyre hånden, men nå ligger jeg våken på natta med smerter i begge armer og hender, orker ikke ligge søvnløs i 5 uker frem til fødsel! I natt måtte jeg bare stå opp, alt i liggende tilstand gjør vondt!

Hei, jeg har hatt denne plagen i alle tre svangerskap, og hos meg har det bedret seg ganske raskt etter fødsel. Er seks uker siden jeg fødte nå, og er helt bra igjen (det satt i lengst i høyrehånden). Jeg har prøvd alt gravide kan prøve, uten at det hjalp det minste (alternativ medisin er dyrt, og hadde ingen effekt på meg. Prøvde både akupunktur/naprapat mv.) - men nå sist kjøpte mannen min en støttebandage på apoteket som er spesiallaget for å ha på om natten når man har karpal tunnell. Dette hjalp virkelig, og jeg fikk et nesten nytt liv de siste ukene da jeg brukte denne. Den kan brukes på begge hender, så jeg byttet underveis i løpet av natten (føler deg litt "låst" om du har slik skinne/bandage på begge hendene). Du finner den her: http://www.vitusapot...PID-817292.aspx

å tusen takk for tipset, da tror jeg den skal handles inn i første omgang , før jeg bruker store summer hos kiropraktoren min! Jeg er værst i høyre hånden, men nå ligger jeg våken på natta med smerter i begge armer og hender, orker ikke ligge søvnløs i 5 uker frem til fødsel! I natt måtte jeg bare stå opp, alt i liggende tilstand gjør vondt!

Hvis det er fem uker til termin, kan du evnt arve min om du vil, hvis du ikke vil ha den type i dag? Jeg har født mitt siste barn jeg. Send meg evnt en personlig meld, så kan vi utveksle info.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...