Gå til innhold

Hvor tidlig har dere hørt hjertelyden med doppler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husker ikke hvor tidlig det var med de to jeg har, men veldig tydelig at det er fosterets hjerteslag, for det er dobbelt så raske som dine egne.. :)

Varierer hvor, ettersom hvordan babyen ligger, men nederst på magen... :)

Endret av Renate81

Annonse

Man får kjøpt disse hos Teknikkmagasinet, det gjorde jeg. Og det er ikke bare tynne damer man hører det på. Jeg er litt overvektig og fant den forrige uke hos meg selv, da var jeg 11+4. Tok meg 1-2 minutt å finne den.

Jeg blir så glad når dere skriver sånt, for jeg var litt redd bare tynne damer hørte lyden tidlig. Det gir meg også håp, som har et lite lag ekstra på magen ;)

Håper på å få hørt hjertelyd rundt uke 11-12, for når jeg er 12+0 så skal vi på tur til Bergen å møte noen venner. Da skal det være festligheter og det hadde vært sååå artig å fortelle nyheten i stedet for å lyve seg unna drikkinga.

Jeg hørte hjertelyden i uke 11 med Angelsounds doppler, men forsøkte heller ikke tidligere. Har hørt om de som har hørt den rundt uke 8 hjemme, men ville ikke satset på det. Man anbefaler å ikke høre med doppler før etter uke 13-14 slik at man ikke blir unødvendig bekymret.

Annonse

Jeg hørte hjertelyden hos lege 12 uker, og 13 uker med egen doppler (kjøpte den ikke før da).

I sverige eller danmark lytter anbefaler de å ikke lytte etter hjertelyden før etter uke 21 eller noe rundt der, fordi det er så veldig vanlig å ikke finne den før dette, og mange blir selvfølgelig bekymret... Noe som ikke er bra!

Men det er også "skummelt" å finne hjertelyden til babyen, for det du kan høre, er også pulsen fra navlestrengen.... Det kan minne om en mer susete lyd, fortalte jordmora meg, men jeg tror det er vanskelig å skille dem for oss "vanlige mennesker" :) Er du usikker på om det er din eller barnets puls, legger du to fingre på pulsåra i halsen, og kjenner på din egen puls, mens du hører den andre. Barnets puls skal ligge på rundt 120-160, så den er ca dobbel så rask som din egen.

Jeg fant hjertelyden!!! :D Først fant jeg bare min egen puls der nede i livmorområdet, men så plutselig fant jeg noe som var dobbelt så fort. Dunkdunkdunkdunkdunkdunk! Er 10+0 i morgen først. Hadde egentlig ikke tenkt å lete før i helga, men når doppleren kom i posten i dag, så måtte jeg jo prøve.

• 3 uker senere...

Var hos legen i dag og han prøvde, men fant ingenting... jeg er 11+3, men stresser ikke med det. Tenkte jeg skulle låne en av en venninne og prøve... mannen min fant den sist graviditet, jeg fant den ikke. Hører tydelig forskjell, deres puls er jo som trommeslag, min puls er treeeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...