Gå til innhold

Fetter og kusine som har sex, er dette sosialt akseptert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres tanker rundt dette?

Fortsetter under...

Skrevet

At det er ekkelt, ekkelt, ekkelt....

Skrevet

Det er lov, men æsj sier jeg.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hadde ikke brydd meg. To voksne mennesker har lovlig sex - vel, la dem ha det.

Skrevet

Selv om det er lov så skjønner ikke jeg hvordan det er mulig å tenne på noen man har vokst opp med og vet man er i familie med, så må nok si at jeg synes det er ekkelt jeg og.

Skrevet

Selv om det er lov så skjønner ikke jeg hvordan det er mulig å tenne på noen man har vokst opp med og vet man er i familie med, så må nok si at jeg synes det er ekkelt jeg og.

Det er jo ikke alle som vokser opp med en fetter/kusine da. Enkelte bor på motsatt kant av landet og møter hverandre svært sjeldent.

Annonse

Skrevet

Nei,det er ikke sosialt akseptert. At noe ikke er forbudt ved lov gjør det ikke automatisk til en bra greie. Og nå åpnet vel loven for dette mest fordi de kongelige skulle få gifte seg med hverandre,da mange var fetter og kusine. Vi har jo sett at resultatet av slik innavl gir varierende resultat..

Skrevet

HELT utenkelig for meg. Foreldrene er søsken!! Det er nært altså, og blir helt feil i min familie i alle fall.

Skrevet

HELT utenkelig for meg. Foreldrene er søsken!! Det er nært altså, og blir helt feil i min familie i alle fall.

Samme tenker jeg!

Skrevet

Jeg vet om fetter og kusine som har to barn sammen. Barnas mormor og barnas farmor er søstre. Jeg er ikke en spesielt fordømmende person, men jeg klarer ikke venne meg til det. Det er vel fordi at tanken på å skulle være sammen med en av mine egne fettere er så syk, og tanken på om min sønn skulle få barn med min søsters datter, og å dele barnebarn med min søster er helt fjern. Så nei, jeg anser det ikke som noe som er, eller vil bli sosialt akseptert. Jeg tror flertallet tenker på samme måte som meg. Det er og blir for nært.

Skrevet

Om du er pakistanar eller kongeleg er det sosialt akseptert (olav og martha var søskenbarn, det same med haakon og maud) ellers ikkje..

Skrevet

Grøsser bare ved tanken....

MEN... Jeg og en jevnaldrende kusine var litt småforelsket i en annen fetter, som riktignok ikke var biologisk i slekt med oss, men likevel... I vår ungdom fantaserte vi litt om div ting på den fronten der, hehe:-p

Skrevet

Takk for innspill damer. Jeg kjenner jeg blir lettet over svarene deres, da vet jeg at jeg ikke er helt på jorde når jeg deler meningene deres om at dette er ekkelt, sært og veldig merkelig.

HI

Annonse

Skrevet

Det er hverken ekkelt, sært eller merkelig.

Skrevet

Hvorfor er det ekkelt? Det er jo ikke incest.

Jeg synes det er for tett familiemessig, men det er altså ikke incest, ikke forbudt og slett ikke uvanlig.

Skrevet

Nei, ikke akseptert. Ekkelt.

Jeg tenker egentlig at det er ekkelt når man er i slekt, uansett hvor fjernt det er (altså, så lenge man vet om det - alle er jo i slekt på en eller annen måte...). Syns det er ekkelt når femmenninger har seg også.

Skrevet

Nei,det er ikke sosialt akseptert. At noe ikke er forbudt ved lov gjør det ikke automatisk til en bra greie. Og nå åpnet vel loven for dette mest fordi de kongelige skulle få gifte seg med hverandre,da mange var fetter og kusine. Vi har jo sett at resultatet av slik innavl gir varierende resultat..

Ble vel ikke åpnet for at de kongelige skulle få gifte seg med hverandre. Det har vel aldri vært ulovlig? Dette har jo vært vanlig blant vanlige folk i Norge også, tidligere i historien, særlig på små steder. Har selv besteforeldre som var søskenbarn.

I dag er det vel slik at det ikke er ulovlig å gifte seg med et søskenbarn, men at man ikke kan gjøre det uten spesiell tillatelse.

Skrevet

Det blir for nære familieforhold for meg,

Skrevet

Ble vel ikke åpnet for at de kongelige skulle få gifte seg med hverandre. Det har vel aldri vært ulovlig? Dette har jo vært vanlig blant vanlige folk i Norge også, tidligere i historien, særlig på små steder. Har selv besteforeldre som var søskenbarn.

I dag er det vel slik at det ikke er ulovlig å gifte seg med et søskenbarn, men at man ikke kan gjøre det uten spesiell tillatelse.

Det var faktisk ulovleg ut til tremenningar langt tilbake, men lovene vart endra då dei kongelege gjekk tom for passande ektefeller (men no snakkar vi dansketida). Ein treng ikkje tillatelse heller for å gifte seg med søskenbarn, men særleg sosialt akseptert er det ikkje i dei breie lag av folket. Men i enkelte innvandrarmiljø er det nesten det einaste aksepterte.
Skrevet

Jeg vet om fetter og kusine som har to barn sammen. Barnas mormor og barnas farmor er søstre. Jeg er ikke en spesielt fordømmende person, men jeg klarer ikke venne meg til det. Det er vel fordi at tanken på å skulle være sammen med en av mine egne fettere er så syk, og tanken på om min sønn skulle få barn med min søsters datter, og å dele barnebarn med min søster er helt fjern. Så nei, jeg anser det ikke som noe som er, eller vil bli sosialt akseptert. Jeg tror flertallet tenker på samme måte som meg. Det er og blir for nært.

Hvis bestemødrene er søsken, så er FORELDRENE til de du vet om søskenbarn, og de du vet om tremenninger....

Skrevet

Jo det ble det, og det har vært ulovlig. Les din historie!

Christian den 5s norske lov av 1687 forbød ekteskap opp til tremenninger. Den var gjeldende til 1842. Da var det nyttig for den europeiske økonomien at de kongelige/adelige fikk gifte seg, derfor ble reglene endret.

Skrevet

Fetter og kusine blir for min del litt for nært. Ihvertfall dersom jeg tenker på min egen familie, der alle mine fettere er som mine brødre. Saken blir fort en annen dersom man knapt kjenner sin fetter og foreldre ikke har god kontakt.

Selv har jeg barn med min tremenning. Har ikke vokst opp sammen med han, og vi visste knapt om hverandre. Har også vært sammen med en annen tremenning i mange år. Det var en person jeg aldri før hadde møtt, men min mor kjente godt min kjærestes far. Litt rart, men sånn ble det. Har veldig stor familie på min bestemors side siden hun har 12 søsken (kun 2 helsøsken).

Skrevet

Hvis bestemødrene er søsken, så er FORELDRENE til de du vet om søskenbarn, og de du vet om tremenninger....

Les det en gang til. De hun kjenner er fetter og kusine.. De har BARN sammen. BARNAS mormor og farmor er søstre. Dvs de hun kjenner er fortsatt fetter og kusine..

Skrevet

Les det en gang til. De hun kjenner er fetter og kusine.. De har BARN sammen. BARNAS mormor og farmor er søstre. Dvs de hun kjenner er fortsatt fetter og kusine..

Aaah.. mormor, farmor, kusine, tremenning, onkel, nabo....

Blir surrete av slikt... søndag er IKKE en god dag..

Uansett..... for nært slektsbånd etter min mening

Skrevet

Hadde ikke brydd meg. To voksne mennesker har lovlig sex - vel, la dem ha det.

Sier det samme som deg jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...