Gå til innhold

Litt usikker på hva jeg bør gjøre..

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 26 og synes at det begynner å bli litt tungt, men det har jeg egentlig ikke noe problem med - ennå.

Jeg jobber vanligvis 60% natt på et sykehjem men har blitt sykmeldt fra netter pga lillegutt ble veldig rolig etter siste nattevaktshelg. Så nå jobber jeg dag og kveld men ble 20 % sykmeldt for å ikke tape så mye penger og for å slippe å jobbe så mange ekstra vakter. Nettene er jo lengre enn de andre vaktene.

Jeg jobbet ikke i september da jeg hadde langfri, en uke 100% sykmelding og 2 ukers ferie. Har nå jobbet to vakter og det går egentlig greit (går litt tregt de siste timene..) men nettene etter vaktene er IKKE gode. Skikkelig vondt i bekkenet, ned fra lysken på begge sider. Uansett hvordan jeg snur og vender meg gjør det så vondt at jeg ikke får god søvn før utpå morgenen. Og dagen etter er helt ødelagt fordi jeg er utslitt etter en søvnløs natt. Kan ikke planlegge noe utenom å gå hjemme som en zombie.

Så jeg føler meg litt rådvill. Synes ikke at det er grunn til å sykmelde meg fra jobben når det fungerer greit der, men jeg er jo helt ødelagt hjemme. Har to skolebarn, så kan jo sove når de er på skolen. Men huset ser ikke ut og hva med de dagene da man har legetimer osv?

Noen som har et innspill til meg om hva jeg burde gjøre?

Fortsetter under...

Hei!

Synes du skal be om å få økt sykemeldingsgraden din litt. Jeg er egentlig enig med deg i at så lenge det fungerer på jobb, så er det beste å jobbe. Men når det går utover søvn og du ikke fungerer etter søvnløse netter, synes jeg det høres lurt ut med litt økt sykemelding. Det er jo ikke snakk om å bli sykemeldt for å orke å ha et voldsomt sosialt liv, løpe på kjøpesenter eller ta julevasken. Det er snakk om å fungere i det nødvendigste i hverdagen utover jobb.

Jeg ble 30% sykemeldt for 1 uke siden da jeg ble fryktelig stram nederst i magen og fikk vondt i ryggen mot slutten av arbeidsdagen. Kjenner det har hjulpet en god del. Husvask er fortsatt ikke prioritert oppgave, men orker å ordne med litt klær uten at magen blir veldig stram.

Ja, det er ikke lett... fra 1.oktober økte jeg fra 20 til 30%. Jobber i barnehage og hadde håpt på en dag fri ørste uka og to dager andre uka... Slik ble det ikke, da vi har ubeskrivelig mye sykmeldinger for tiden, og ikke minst skal vi utveksle en ferieuke til en ansatt. Det er neimen ikke lett, så det blir 1 og 1/2 dag fri istedenfor... Jeg sa jeg kunne prøve, så får vi bare se om jeg øker til 40% heller.

Her også er vasken litt sånn halveis. Synes det er helt grusomt å ikke ha overskudd til det... men, det er ikke lett, med sene dager, en 2 åring i hus og møter på kveldstid 1-2 ganger i mnd...

Så er det den sovingen da... har den urokråka i magen :P Håper den blir rolig når han kommer ut :P hehe... så når storebror våknet tiiiidlig, så makka lillebror i magen, så jeg ikke fikk til å sove igjen... Så jeg har vært oppe siden halv seks, å søren meg så sover 2 åringen ENDA!! Der gikk jeg glipp av den gleden av å få sove lenge... :/ Fikk bakt ostehorn til frokost da, så jeg får se lyst på det...

Men tung i hodet, å trøtt, men får ikke roa...

Tror jeg skal høre om å få gå opp til 50%, da vil jeg forhåpentlig kun jobbe 1 vakt i uka. Legen min har gitt beskjed om at jeg bare må gi beskjed. Sliter med overvekt og glukoseintoleranse som er i ferd med å gå over til svangerskapsdiabetes også.

De på jobben er veldig forståelsesfulle heldigvis. Og de lar meg ikke ta de tyngste forflytningene.

Neste helg har jeg tre vakter på rad og gruer meg allerede veldig til det :( Men sykmeldingen går ikke ut før på mandag.. Og jeg har ikke veldig lyst til å løpe ned dørene til legekontoret mer enn jeg må.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...