Gå til innhold

Uke 30 og føler meg som en pensjonist som har røykt i 50år med rullator...

Anbefalte innlegg

Oh looooooord....

Ja, er skikkelig fesen/sliten, kvalm, sikkert fordi hun vokser som bare det, men kroppen min har skikkelig sviktet, og jeg eier ikke energi.,vanligvis er jeg ganske så oppegående..husker virkelig ikke at det var slik forrige svangerskap, så merkelig hvor forskjellig det kan være. Har gutt fra før, og jeg signerer lett at svangerskap var lettere med gutten min...hormonella deluxe her..hehe

Fortsetter under...

Jeg kunne ha skrevet akkurat det samme selv! Hadde et problemfritt svangerskap med gutten min i 2010, nå venter jeg en jente og jeg er helt ferdig som menneske. Vondt i bekken, hele ryggen, går som en olding, osv...Har også vært litt kvalm og svimmel, noe jeg ikke var forrige gang.

Ja, jeg har en sønn fra des 2010,, hater dette svangerskapet, og er så hormonell og forferdelig person blitt, er konflikter døgnet rundt og en uforståelsesfull samboer døgnet rundt. Nå har jeg parkert i sengen etter gutten vår bestemte seg for å være lysvåken i to timer i natt, han ligger i sengen vår, liker self ikke sin egen seng, for denne uken har han begynt tå få skikkelig seperasjonsangst...wæææææ, vil bare det skal bli jul nå, eller termin på en måte!

jeg bærer på en gutt og det er mitt første men jeg har det like j****** som dere. sambo sier jeg puster som en sumobryter :P og jeg går som en også. jeg må ta små pauser hver halvtime. og siden jeg ikke får sove om nettene så er jeg super trøtt om dagen og med bekken fra house of torture and pain så er jeg GANSKE Så LEI

jeg bærer på en gutt og det er mitt første men jeg har det like j****** som dere. sambo sier jeg puster som en sumobryter :P og jeg går som en også. jeg må ta små pauser hver halvtime. og siden jeg ikke får sove om nettene så er jeg super trøtt om dagen og med bekken fra house of torture and pain så er jeg GANSKE Så LEI

Jeg hadde blitt rimelig skremt om det var sånn i mitt 1 svangerskap..hehe

Når er termin?

Får du ikke sove sove fordi du er plaget med vondt, eller fordi du bare ikke får sove?

Ja, føler meg direkte usexy, og svær, har 9uker igjen..

Lurer på hvordan de eldre holder ut med plager altså...det verste er egentlig ikke svangerskapet, men alt rotet og en samboer som gir f og er fryktelig lat..da blir man ikke videre lykkelig gravid, eller føler meg verdsatt..nei..fuck it altså..skulle hatt en alene helg, det hadde vært noe!

Annonse

Fordelen eldre har over oss er at de kan ta smertestillende og søvntabletter!!!! Jeg nådde toppen i går da jeg ikke klarte å sitte oppreist lenge nok til å spise middag! Ligger, ligger, ligger!!! Kan være oppegående i fem min av gangen, og er drittlei!!!!

Fordelen eldre har over oss er at de kan ta smertestillende og søvntabletter!!!! Jeg nådde toppen i går da jeg ikke klarte å sitte oppreist lenge nok til å spise middag! Ligger, ligger, ligger!!! Kan være oppegående i fem min av gangen, og er drittlei!!!!

Stemmer! Hmhm, ja, valium detbhadde vært noe det :)

Unnskyld at jeg ler litt, men du sliter hvis du måmegge deg ned for å spise...aotsj!

Lenge igjen eller?

Når er termin?

Får du ikke sove sove fordi du er plaget med vondt, eller fordi du bare ikke får sove?

hehe... nei overraskende nok så er ikke jeg skremt.. virker som om psyken og fysikken var liksom klar for at sånn er det bare.

skjønner ikke åssen folk jobber og har andre småbarn fra før av.. jeg føler at jeg har nok med å ta av meg selv...

får ikke sove grunnet begge deler. før så sov jeg tungt som en stein, nå våkner jeg av hver minste lille bevegelse småen lager der inne og i og med at jeg har bekkenløsning og låsing så blir det slik at jeg ikke finner en komfortabel nok stilling uten smerter, og å bevege seg fra den ene siden til den andre er smertefullt til tusen. og når jeg engang omsider får ligget i en behagelig nok stilling at jeg kunne ha sovnet så får jeg en spark i blæren og ligger der og maner meg opp til å rulle av sengen og gå på do. and then we have to start all over agian. GREAT

er 31+4

Endret av peanutts82

Unnskyld at jeg ler litt, men du sliter hvis du måmegge deg ned for å spise...aotsj!

Lenge igjen eller?

Godt spørsmål! Har termin 15. des, men tvillinger dukker jo ofte opp litt tidligere. Har hatt en den komplikasjoner underveis og det er ganske stor vekstforskjell nå, så legen anslo fødsel rundt 34 uker sist vi var på kontroll.

Ny dag, natten var horribel, og siste nettene har eg b.l.a drømt at vannet har gått, og i natt hadde jeg skikkelig rar drøm eller så var det ekte hadde iallefall vondt i magen og var veldig urolig.våknet opp at jeg lå på magen, og hadde skikkelig trykk på øret, hørtes ud som et dampbåt i øret, var nok bare pulsen min..hehehe

Forresten når dere var eller er isamme uke som meg..jeg tisset 15 ganger i går, klarte ikke knipe igjen...kjenner dere til det eller?

Føler jo jeg må kjøpe tena lady hvis dette fortsetter...hoho!

Endret av Mon tro..

Lenge igjen eller?

Godt spørsmål! Har termin 15. des, men tvillinger dukker jo ofte opp litt tidligere. Har hatt en den komplikasjoner underveis og det er ganske stor vekstforskjell nå, så legen anslo fødsel rundt 34 uker sist vi var på kontroll.

Fremtidig menyer på deg å bli supper intravenøst..hehe. Off neida!!

Aha gratulerer med tvillingerpå vei da! Slike svangerskap er så forskjellige, men det va vel mer før de kom så tidlig, eller valgte å sette i gang fødselen. Nå sykemeldes man mye tidligere fordi tvillingfødsler ikke skal skje så tidlig som du nevner, men så klart hvis det er så stor vekstforskjell,off, håper de flesker seg opp og holder seg inne en stund til da, så du får tatt de med deg hjem fort når de først av alt kommer :)

E vennine i barselgruppen min fra 2010, fikk tvillinger for 4uker siden, hun var inne et par ganger hun også, men de holdt seg faktisk inne til uke 38, det er ganske uvanlig...

Blir spennende da, skjønner at du er lei, men kjet at de er litt flesk på dem når de kommer ut, hvis ikke blir det jo foring døgnet rundt, .been there!

Gjest Mammantil2prinser

Uff kjenner meg igjen :o hadde et så og si problemfritt svangerskap med gutten. Vet ikke hva vi har i magen denne gang, men fock så dårlig jeg er :( klarer ikke gå uten krykker! Og har en dag begynte søsteren min å le så sinnsykt, jeg såg ut som en kopi av vår farmor på over 80 år!!:)

Og igår da vi var på besøk hoss henne sa hun det selv også! Du og jeg er helt like nå! :P hahaha

Er klar til å få han eller hun ut nå snart ja!

Annonse

Når er termin?

hehe... nei overraskende nok så er ikke jeg skremt.. virker som om psyken og fysikken var liksom klar for at sånn er det bare.

skjønner ikke åssen folk jobber og har andre småbarn fra før av.. jeg føler at jeg har nok med å ta av meg selv...

får ikke sove grunnet begge deler. før så sov jeg tungt som en stein, nå våkner jeg av hver minste lille bevegelse småen lager der inne og i og med at jeg har bekkenløsning og låsing så blir det slik at jeg ikke finner en komfortabel nok stilling uten smerter, og å bevege seg fra den ene siden til den andre er smertefullt til tusen. og når jeg engang omsider får ligget i en behagelig nok stilling at jeg kunne ha sovnet så får jeg en spark i blæren og ligger der og maner meg opp til å rulle av sengen og gå på do. and then we have to start all over agian. GREAT

er 31+4

Hehe, kjenner meg veldig igjen altså, men problemet her er at vi har en gutt på snart 2år, som ikke er glad i sin egen seng, så han ligger mellom oss, og de lange beina hans og kroppen er som en makk, han eier ikke ro, og da får jeg iallefall ikke sove, men kan ikke stå opp midt på natten heller, komitragisk. Har verdens korteste lunte, og ja, det er så definitivt siste svangerskap! Man blir ikke skremt av andre sine historier, for man får det som regel ikke likt selv, og folk tåler så forskjellig. Ukene går veldig fort når man har en fra før av så krever masse mammatid, så sånt sett, så er jeg glad det er ti uker igjen, så jeg får nyte all verdens tid med han :)

Uff kjenner meg igjen :o hadde et så og si problemfritt svangerskap med gutten. Vet ikke hva vi har i magen denne gang, men fock så dårlig jeg er :( klarer ikke gå uten krykker! Og har en dag begynte søsteren min å le så sinnsykt, jeg såg ut som en kopi av vår farmor på over 80 år!!:)

Og igår da vi var på besøk hoss henne sa hun det selv også! Du og jeg er helt like nå! :P hahaha

Akkurat som meg der! Men du vet...krykker i lengden gjør deg enda stivere i leddene..har du skilaken og Manuell terapeut behandling?

Jeg er blitt bedre i bekkenet etter ar jeg ble 100%sykemeldt, og holder meg inne mest mulig hjeme når samboer er på jobbi og mini i b.hagen.., men blr jo gal snart..krangler så fillene fyker, for eg hater virkelig dette svangérskapet...usj, er det bevisst at du ikke vet kjønnet :)?? Mange uker igjen?

Gjest Mammantil2prinser

Akkurat som meg der! Men du vet...krykker i lengden gjør deg enda stivere i leddene..har du skilaken og Manuell terapeut behandling?

Jeg er blitt bedre i bekkenet etter ar jeg ble 100%sykemeldt, og holder meg inne mest mulig hjeme når samboer er på jobbi og mini i b.hagen.., men blr jo gal snart..krangler så fillene fyker, for eg hater virkelig dette svangérskapet...usj, er det bevisst at du ikke vet kjønnet :)?? Mange uker igjen?

Jeg skal faktisk til kiropraktor denne uken! Er verdt et forsøk! :/

Uff, ja så dom som jeg er så er det å ikke vite kjønn bevisst! :P eller fikk vite jente på tidlig ul i uke 13/14! Så hvorfor jeg ikke ville vite på ordinær ul aner jeg ikke :/

Jeg er 33+1.

Hvor langt er du på vei da? :)

Har ikke sklilaken, det er jo så sinnsykt dyrt :o

Jeg vet jeg har klagd en del oppi tråden her, men jeg tenke komme med en god ting: Jeg har funnet en måte å få noen timers søvn på!!

Vanligvis har jeg ei elektrisk varmepute i senga som jeg bruker for å tine opp stive muskler - men bare når jeg er våken selvfølgelig. Den funker ikke nå, siden jeg ikke klarer å ligge på rygg, så nå har jeg gått low-teck!

Jeg har funnet frem hvete-posen min. Eller for å være nøyaktig, så er det et gammelt putetrekk med hele hvetekorn i, som jeg varmer i microen og kan stappe akkurat der det gjør mest vondt når jeg legger meg. Den holder varmen i 2-4 timer avhengig av hvor varm den er til å begynne med - og den lindrer smertene så lenge den holder varmen!!! Og jeg får sove :)

Oppskrift: Egentlig heter det seg vel at man skal sy en pose av bomullstoff. Selv kom jeg over et trekk fra en gammel pyntepute med glidelås og fant ut det kunne gjøre nytta. (Men pass på at glidelåsen ikke er av metall, det går drålig i micro...) Det viktigste er at posen blir helt tett etter at kornene her kommet nedi - det er kjipt med korn i hele senga!

Kjøp HELE hvetekorn på helsekosten, jeg brukte 2 kg og synes det er passe, men det kommer jo an på hvor stor pose og hvor tykk / slafsete man vil ha den. Jeg synes det er godt at det er god plass i posen, for da kan jeg forme den lettere.

Fyll korn i posen, sørg for at den er tett og putt den i microen. Jeg bruker 3-4 min på 1000W på mine 2kg. Rist eller bland kornene så varmen blir godt fordelt og putte dem der det gjør mest vondt - men unngå magen så ikke småttisene inni der blir for varme :)

Jeg flytter med meg posen min fra senga til sofaen flere ganger hver dag for tida, jeg har t.o.m. hatt den liggende på spisetuestolen for å klare noen minutter lenger ved middagsbordet. Dette er ingen kur, men det lindrer, og hjelper meg å slappe av - og akkurat nå er det en velsignelse :)

Gjest Mammantil2prinser

Jeg vet jeg har klagd en del oppi tråden her, men jeg tenke komme med en god ting: Jeg har funnet en måte å få noen timers søvn på!!

Vanligvis har jeg ei elektrisk varmepute i senga som jeg bruker for å tine opp stive muskler - men bare når jeg er våken selvfølgelig. Den funker ikke nå, siden jeg ikke klarer å ligge på rygg, så nå har jeg gått low-teck!

Jeg har funnet frem hvete-posen min. Eller for å være nøyaktig, så er det et gammelt putetrekk med hele hvetekorn i, som jeg varmer i microen og kan stappe akkurat der det gjør mest vondt når jeg legger meg. Den holder varmen i 2-4 timer avhengig av hvor varm den er til å begynne med - og den lindrer smertene så lenge den holder varmen!!! Og jeg får sove :)

Oppskrift: Egentlig heter det seg vel at man skal sy en pose av bomullstoff. Selv kom jeg over et trekk fra en gammel pyntepute med glidelås og fant ut det kunne gjøre nytta. (Men pass på at glidelåsen ikke er av metall, det går drålig i micro...) Det viktigste er at posen blir helt tett etter at kornene her kommet nedi - det er kjipt med korn i hele senga!

Kjøp HELE hvetekorn på helsekosten, jeg brukte 2 kg og synes det er passe, men det kommer jo an på hvor stor pose og hvor tykk / slafsete man vil ha den. Jeg synes det er godt at det er god plass i posen, for da kan jeg forme den lettere.

Fyll korn i posen, sørg for at den er tett og putt den i microen. Jeg bruker 3-4 min på 1000W på mine 2kg. Rist eller bland kornene så varmen blir godt fordelt og putte dem der det gjør mest vondt - men unngå magen så ikke småttisene inni der blir for varme :)

Jeg flytter med meg posen min fra senga til sofaen flere ganger hver dag for tida, jeg har t.o.m. hatt den liggende på spisetuestolen for å klare noen minutter lenger ved middagsbordet. Dette er ingen kur, men det lindrer, og hjelper meg å slappe av - og akkurat nå er det en velsignelse :)

Dette bruker jeg også hver dag fra morgen til kveld, men UTEN nytte :(

Dette hjelper nok ikke mot bekkenløsning og magesmerter. Men den varmen er herlig må jeg si :)

Er bekken jeg sliter mest med... Men innrømmer gladelig at det er vanskelig å skille de smertene fra fibromyalgien og andre plager jeg har, så det kan godt hende det er der det hjelper.

Ja, det er så forskjellig, men jeg går til manuell terapeut får strømbehandling, og da er jeg veldig bra i ca 5. Dager, det er fantastisk! Er noen av dere rogalendinger så kan jeg anbefale en dyktig mt :)

Her kan dere si det dere vil. Syt i vei, godt å få det ut!

Bærer på ei jente, og slet som tusan de knappe 4 første mnd med kvalme og oppkast. Så har jeg hatt litt plager med ryggen, men egentlig ikke sååå ille.

Nå (31+5) er jeg i superform egentlig. Matlysta er nesten 100% tilbake, og det eneste er seff bevegligheten og at jeg er litt stiv i hofter og bein etter ei natts søvn. Ellers kjenner jeg meg så bra :D Det er nesten for godt til å være sant. Venter på at det bare skal brake også ligger bekkenet på gulvet :P

Uff, I know the feeling! Gammel dame med bekkenplager og ryggvondt skulle man tro var her. Går jo hjulbeint bare vaskefilla blir svingt litt her i huset ;) Energien er LITT bedre men husker da jeg var like langt som deg HI så var det mye søvn som trengtes innimellom de hektiske jobbukene og hjemmet. Det ironiske er at dette er rake motsetningen av hva jeg opplevde sist. Var sprek som noe annet vondt da med DEN energien og formen. Rart hvordan det kan forandre seg. 35+5 i dag så nå nærmer det seg heldigvis snart mot normalen igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...