Gå til innhold

Odda, ligger det nærmest Bergen eller Haugesund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med bil..og må man ta ferge på disse strekningene?

Tusen takk for svar:)

Skrevet

Rimelig usikker men i og med at Odda ligger såpass langt sør i Hordaland ville jeg tippet Haugesund?

Skrevet

Det ligger nærmere Haugesund, tar ca 2,5 til 3 timer med bil.. Fin vei og kjøre.. Og ingen ferje.. Men fra Bergen til Odda er det ei ferje.. Da bruravik - Bremnes eller kvandal - uten.. Eg bur her i disse områdene...

Skrevet

Utne skulle det stå...

Skrevet

Helt sikkert Haugesund siden nesten alle fødende i Fonna-regionen som henvises videre ender på Haugesund skhs.og aldri Haukeland..(ja, jeg har sett veldig mye på 'Jordmødrene' ;) )

Skrevet

Hehe, samme her:)

Tusen takk for svar, spesielt du mamma til tre gutter:)

HI

Skrevet

Bergen ligger nærmere Odda enn Haugesund, det burde du som påstår du bor i området vite

Skrevet

Men sånn kjøremessig sett er det bare minutter som skiller

Skrevet

Det tar ca 34 min med den nye tunnelen frå odda til jondal. Frå jondal til bergen tar det ca 1,5 timer å kjøre. Dette inkl ferje fra jondal til tørvikbygd. så litt i overkant av to timer fra odda til bergen:) kortere enn til haugesund.

Skrevet

Fra Haugesund til Odda er det 131.1 mil , kjøretid 1.56, fra Bergen til Odda er det 116.1 , kjøretid 1.53

Etter at de lagde den nye veien fra voss til bruravik, så går det trolig enda kjappere.

Skrevet

Fra Haugesund til Odda er det 131.1 mil , kjøretid 1.56, fra Bergen til Odda er det 116.1 , kjøretid 1.53

Etter at de lagde den nye veien fra voss til bruravik, så går det trolig enda kjappere.

131.1 km og 116.1 km skulle det stå

Skrevet

Hva har veien mellom voss og bruravik med odda-bergen å gjøre? med den nye Jondalstunnelen er det 129 km mellom disse stedene.

Skrevet

Hva har veien mellom voss og bruravik med odda-bergen å gjøre? med den nye Jondalstunnelen er det 129 km mellom disse stedene.

Mulig du ikke har forstått spm, men det var altså: Odda, ligger det nærmest Bergen eller Haugesund.

Svaret er fortsatt Bergen, enten du vil ta Jondal eller bruravik/Brimnes.

Noe mer du lurte på forresten?

Skrevet

Mulig du ikke har forstått spm, men det var altså: Odda, ligger det nærmest Bergen eller Haugesund.

Svaret er fortsatt Bergen, enten du vil ta Jondal eller bruravik/Brimnes.

Noe mer du lurte på forresten?

Jeg har svart på det. Men så lurte jeg på det med Voss. Er det så galt da? Sorry ass

Skrevet

Med den nye Jondalstunnelen er det 126 km til Bergen i følge en lokalavis om åpningen av tunnelen.

Visveg ruteplanlegger sier det er 132.9 km til Haugesund.

Ikke store forskjellen, og to vesentlig poeng når man kjører til Bergen vil jo være at man må bruke ferje og vesentlig høyere bompenger (233 kr vs 76).

Skrevet

Men viss dere er kjendt inni fjordene her så er det for oss Hardinger at Haugesund er nærmest... Ka som står i mil og kjøretid andre steder er for meg likegyldig.. Ville bare hjelpe til, men ser at det nytter ikkje her for det er alltid noen som bare må inn og lage diskusjon...

Skrevet

Og ja alle fødende blir sendt til Haugesund viss man ikkje kan føde i Odda.. Viss ikkje det skjer noe mer alvorlige så man må til Haukeland...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...