Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Laget lasagne på tirsdag for å ha på onsdag. jeg halvstekte den og la den i kjøleskapet. ble ikke spist onsdag likevel så jeg stekte den ferdg og hadde til middag torsdag. Nå har resten stått i kjøleskapet siden... Tenker litt at det er to dager siden jeg stekte den helt, og lasagne er jo GOD etter to dager, men hvis jeg regner fra tirsdag av så er det kanskje litt lenge med 4 dager??
Mrs. Bouquet Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Tror nok du bør regne fra tirsdag, den ble jo varmet opp da første gangen. Så lenge den ble varmet opp enda en gang på torsdag så høres det ut som den ikke bør spises etter reglene.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. oktober 2012 #3 Skrevet 6. oktober 2012 Ville ikke spist den. Jeg har en regel for meg selv at det som ikke spises senest tredje dagen etter det opprinnelig ble laget, det kastes. Og da skal det ha vært skikkelig oppbevart i kjøleskap i mellomtiden. Så fra tirsdag til i dag er alt for lenge for min del.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. oktober 2012 #4 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg tenker at om du hadde stekt den ferdig på tirsdag så hadde den bare blitt varmet opp en gang. 4 dager er på grensa, men vil tro lasagne er greit nok. Men generelt når det gjelder mat så bør det kastes etter å ha blitt varmet opp to ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå