Gå til innhold

Jeg har gått opp 12kg!! :(

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Jeg kan IKKE gå opp mer! Mye av det er vann, men fa.. Da!! Jeg er bare 33uker! Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å gå NED i vekt! :( vet jo at det er på slutten en går opp mest :(

Jeg har bekkenløsning som gjøre meg så og si sengeliggende, klarer ikke gå uten krykker.

Så å bevege meg kan jeg ikke, så her kommer det kun på kost :( skal fra i dag av kutte ut ALL chips og sjokolade(helgekosen) og juice (craving). Men hva mer kan jeg gjøre? :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143978013-jeg-har-g%C3%A5tt-opp-12kg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke gjort så mye mer. Du må jo spise mat og være mett. Synes ikke det er så mye jeg. En graviditet veier 12 kilo med alt som vokser inni der som ekstra blod,vann i kroppen og fostervann o.l

Jeg er 34+5 i dag og har gått opp 11 kilo. Vet at jeg kommer til å bli større, og er ikke stressa over det. Spiser som en hest, men holder meg unna snop i uka. hender jeg skeier ut med juice da ;)

Om du kutter ut godteri og brus i hverdagene og holder deg til lørdag, syns jeg du har kommet langt.

Hvis du ikke kan gå deg noen turer pga bekkenløsning, er det jo lite annet å gjøre enn å begrense kostholdet. Syns ikke du skal starte noen slankekur mens du er gravid.

I så fall kun under oppfølging og veiledning fra lege/jordmor.

Og vann.....det forsvinner jo med ungen :)

Du har 7 uker igjen - hold ut!

Dette er helt normalt :) Mesteparten av kiloene er borte igjen innen 3 mnd etter fødsel. Babyen veier jo en del, morkaka og mulig du også har mye vann i kroppen, og fostervann...nei, dette er ingenting å bekymre seg for. Nyt heller svangerskapet, så kan du fokusere på slankingen 6 uker etter fødsel, når man faktisk får lov til å begynne å trene litt igjen. :)

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Tusen takk for gode ord! :)

Ja det er jo ikke så mye hvis jeg tenker at en gjennomsnitt er på rundt 12,5kg. Men har jo fortsatt 7 uker igjen. Å det blir liksom som om du ikke får lyst til å spise noenting når du vet at det du stopper inn ikke går opp i opp med hvordan du er i bevegelighet :/

Men, nå er det full konsentrasjon. Spiser ikke noe sees usunt heller. Kanskje droppe den ene poteten til middag :) hehe

Synes ikke 12 kg høres gæærnt ut! Og hva mer kan du gjøre?

Er jo ikke sannsynlig at du kommer til å legge på deg 30 kg til de siste ukene, så dette går bra!

På siste kontroll (27,5 uker) hadde jeg gått opp 8,5 kg, men det har nok blitt litt mer nå. Blir litt svett av det her, men jeg føler ikke jeg får gjort mer. Trener tre ganger i uken og er ellers aktiv, men så har appetitten økt i det siste. Tror babyen trenger det:)

Er fornøyd med det siden kroppen ikke egentlig har forandret seg utover at magen er større, så vekten sitter stort sett bare der. Heldigvis ikke vokst i bredden eller fått sykt mye polstring på andre steder, så om det fortsetter sånn kan kiloene bare komme.

På mandag (da 30+0) var vi på UL, fikk vite at babyen veier over 1,9 kg nå og er estimert til 4 kg til termin. Så ting veier jo!

Synes ikke det skal være nødvendig å stresse med vekten såfremt det er blitt et helsemessig problem...:-)

enig med de andre om at det ikke er mye og ikke noe ås tresse med. Dessuten stemmer det ikke at det er på slutten man legger på seg mest nødvendigvis. jeg regnet ut at jeg kom til å ende på rundt 16 kg hvis jeg fortsatte i det tempoet jeg har hatt gjennom svangerskapet, men nå er jeg 36 uker og den siste måneden har jeg lagt på meg mye mindre enn tidligere, så hos meg virker det som det har stoppet opp litt nå mot slutten! -Uten at jeg har endret noe i kosthold eller levesett egentlig...

Min jordmor sier at man ikke skal bry seg om de kiloene, men prøve å leve sunt. så leger kroppen på seg det den trenger!

Annonse

Ehh...hvis 12 kg i uke 33 er mye, så tør jeg ikke si hvor mye jeg har gått opp i løpet av mine 41 uker!

Strekkmerker og babyvekt er en del av det å være gravid. Dessuten er fettet vi samler opp kjekt å ha når man begynner å amme.

Vær stolt av din flotte gravidkropp!! Tenk på hvor mange som sliter som lengter etter det du nå går gjennom??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...