Gå til innhold

Ting i bhg...

Anbefalte innlegg

Heisan dere damer :) hvilke sko,prarkdress,vinterdress,regntøy har deres små i bhg? Hvordan var bhg starten får deres barn? Her sliter vi endel nå,han spiser nesten ingenting i bhg, spiser frokost hjemme og spiser somregel ikke før 15.30 tiden,når vi kommer hjem.. jeg som mor synes dette er forferdelig.. han elsker og leke med barna,og gråter ikke når jeg drar, men er i sikkerlig dårlig humør/form når han kommer hjem, mammasyk dilux og sliter endel med drømming/nattskrekk/uro på natten... Jeg synes ikke det er noe gøy og sende han i bhg når han "sliter" slik pga det... Men han må jo det,jeg jobber og pappaen jobber... :/

Håper på svar/erfaringer fra dere :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så leit at barnet ditt fortsatt ikke har funnet helt roen i barnehagen, hvor lenge har han gått der?

Her har bhg-start (beg. 1. aug) gått helt fantastisk. Hun stortrives, og har ikke hatt noen reaksjon på det utover at hun i starten var litt sliten på ettermiddagen. Vi er også veldig fornøyd med barnehagen og de ansatte.

Når det gjelder tøy i barnehagen, så har vi foreløpig fullt regnsett (Bamse-settet til Lindex) og en vår/høstdrakt (en PoP-drakt vi kjøpte i vår, som begynner å synge på siste verset størrelsesmessig). Har en ulljoggedress fra Janus, som hun som regel bruker under. Sko tar vi til og fra hver dag, avhengig av vær (joggesko-Ecco, og Dock Boots).

Har ennå ikke kjøpt vinterdress. Vi hadde tenkt å kjøpe Coop sin som kom best ut i test, men den fungerte ikke for hennes kroppsfasong (ble for stiv, og for lang i spesielt armene, mens litt for kort ned til rompen). Så nå tenker jeg å prøve Lego Tec og se om den sitter bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/#findComment-144611113
Del på andre sider

Gjest peacock

Huff da, hørtes ikke moro ut. Ikke så rart at de blir litt kosedyr på kvelden og natten i starten når mamma og pappa plutselig er borte, og ikkecsp rart at de blir slitne heller... Men grinete er ikke bra. Her hadde vi noen dager i starten der mini ikkecspiste noe særlig i barnehagen, og da våknet han på natten og var kjempesulten. Også selvom han gjerne spiste som en hest på ettermiddagen! I tillegg var han grinete når han kom hjem, så klart. Vi har tatt med yndligsglassene hans som en nødløsning, så om han ikke vil ha noe annet i barnehagen får han de. Nå er han blid og fornøyd igjen...

Av utstyr har vi tynne og tykke fleecedresser, en refleks parkdress, en refleks tynnere vinterdress og en reimadress som foreløpig er for stor. Vi kjøpe refleksdressen på 70% salg som en overgangsløsning til reimadressen passer - den funker helt fint. Vi har småtroll regntøy og refleks gummistøvler (slike som er myke - mini kan ikke gå enda). Vinterstøvler har vi ikke kjøpt ennå. Noen tips til hva som er bra?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/#findComment-144611175
Del på andre sider

Her går det heldigvis kjempebra i b.hagen. Han spiser godt og sover nå endelig bedre:-)De tilpasser alltid sovingen til når de minste trenger det,så jeg lar de styre om han trenger søvn en eller to ganger. vi er heldige,sånn at jeg har en slik jobb at han ikke må være fulle dager hele uka. Han elsker å være ute.

Han har nameit regntøy og nameit vår/høstdress. Reima lue,hjemmestrikka sokker og genser+ et arvet fleece sett. De har med seg alt av mat selv unntatt på fredager hvor de har varm lunch. De minste sover ute i vogna si. Det er 13 1 og 2 åringer på avdelinga med 4 flotte omsorgsfulle voksne. De er mest opptatt av at de minste skal få dekket primærbehovene sine,så det er kun på turer feks med 2 åringene. Ellers har de mange morsomme prosjekter i b.hagen med tegnkng,maling,musikk,instrumenter og mye utelek. Kunne ikke vært mere fornøyd med b.hagen selv om jeg innerst inne skulle ønske han kunne ventet til han ble 2 år.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/#findComment-144611379
Del på andre sider

Gutten min begynte i bhg 12sep.. så han har vert der en stund.. så jeg vet liksom ikke hva jeg kan gjøre for han ang spisingen heller. Vi har kjøpt ponny vintersko. og har name it dress.. Personalet i bhg her er også supre, så det er liksom ikke de det har noe med og gjøre heller....

Håper bare det går seg til :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/#findComment-144612012
Del på andre sider

Her begynte snuppa i barnehagen 20 august å det har gått fint hittil, hun er desverre den eneste som ikke kan gå så dette gjør at hun blir sittende litt for seg selv når de andre springer rundt. . Av utstyr har vi reflex regntøy, flecedress, kaxs høst vår/dress, tynn prinsesse ull dress (eneste de hun tåler pga atopisk eksem) stonz tøfler/sko, og dock boots som vi har kjøpt nå som hun har på når det er veldig vått ute. . Vintersko har jeg ikke kjøpt enda siden hun ikke kan gå så hun bruker stonz ute. Ellers har hun ponny skinn førstegangsko, å så har vi kjøpt name it og coop sin vinterdress ;-) åsså bruker hun skinn tøfler inne i barnehagen som jeg kjøpte på lindex å de har jeg vært kjempefornøyd med :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/#findComment-144612037
Del på andre sider

Annonse

Muffin har en kombinert høst/vinter/vårdress med avtagbar varmedress i ren ull og vind- og vanntett skalldress. Han har også en HH regnbukse som går opp til brystet og festes med spenner og tilhørende jakke med tynt fòr (arvegods fra fetteren). Har i dag kjøpt ecco vinterstøvler, superfine <3 Han har også regnstøvler i bhg. Ett klesskift til innebruk, 1 tykk genser til å sove i + sovevotter og sovelue. Også har han reima balaklavalue og votter (kjøpt på vårsalg). Det er vel det hele :) Pluss den jakken, den lua og de skoene han har på når han leveres.

Her gikk innkjøringen greit, vi har heldigvis hatt mulighet til å gi en del korte dager og fridager siden oppstart. Tre av barna i hans gruppe hadde vanskelig tilvenning med mye gråt og skrik så det preget miljøet veldig den første mnd, men nå endelig ser det ut til at gruppa fungerer fint og kan ha skikkelige dagsprogram med utelek, turer, osv. De skal ha kosedyrfest om et par uker :)

Muffin er veldig matglad så de har ikke hatt problemer med det i bhg. Men om gutten din ikke spiser; har du prøvd å sende med favorittrettene hans (selv om de kanskje har full matservering i bhg)? De har sikkert en micro og kan varme det?

Ang sutring og klenging på ettermiddagene så er det mer normalt enn unormalt når barna begynner i bhg. Muffin ble slik allerede etter at vi startet med dagmamma, som gav han veldig rolige og trygge dager med mye varme og nærhet. Likevel var han grinete fra jeg hentet ham og til en times tid før legging. Det er et sjokk for de å ikke være med oss foreldre hele tiden, de trenger bekreftelse på at vi elsker dem og de tester oss "vil du ikke være sammen med meg mer, hvorfor sender du meg til andre"? Det betyr ikke at de mistrives der hvor de er, men at de gjerne skulle hatt oss der.

Her fikk Muffin økt søvnbehov på nettene etter bhg-start (gikk fra 10 t netter til 11,5 t netter). Han har hatt 2 tilfeller av natteskrekk den siste mnd, aldri hatt det før :( Men nå er det over en uke siden sist. Vi har forøvrig også flyttet nylig, så det har vært mye nytt for veslegullet vårt. Men han takler det fint, robust og herlig gutt <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/#findComment-144612118
Del på andre sider

Min jente hadde full spisenekt når hun begynte i barnehagen. 6 uker der hun spiste null og nada i barnehagen! Jeg var så fortvilt, men en dag da jeg hentet henne smilte alle fra öre til öre og sa st hun hadde spist. Og etter det har hun spist hver dag :-) Så det vil nok ordne seg, men det kan ta tid. Hun hadde også stort behov for mammaen sin på ettermiddag/kveld. Hun satt omtrent oppå meg i flere uker. Jeg merket at jo mer tid jeg ga henne jo roligere var hun på nettene. La hun velge hva duere skal leke og overse alt som må gjöres i huset. Vi bygget klosser...3 timer hver kveld. Jeg holdt på å spy av klosser! Men en kveld reiste hun seg plutselig og gikk for å leke for seg selv med dukkene. Det er en stor forandring å gå fra å vere hjemme til barnehage. Gi henne tid og oppmersomhet!.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977996-ting-i-bhg/#findComment-144613200
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...